arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

مشکل اصلی قراردادهای نفتی ایران از نظر ترکان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مشاور رییس جمهوری با بیان این که، روح اقتصاد مقاومتی به معنی نگاه و توجه به تواناییهای داخلی است گفت: حتی اگر در عرصه دیپلماتیک جهانی به اهداف خود برسیم، باز هم باید به توانایی ها داخلی خود تکیه کنیم.

 اکبر ترکان عصر یکشنبه در حاشیه هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی این نیست که نفت را از اقتصاد ایران کنار بگذاریم، بلکه ایشان تاکید دارند نفت نباید صرف هزینه های جاری و روزمره شود.

وی با اشاره به ارایه مدل جدید قراردادهای نفتی ایران گفت: مشکل اصلی قراردادهای نفتی ایران طرح کلی توسعه میدان(MDP) است که باید به رفع آن توجه شود.

ترکان با بیان اینکه، ایران به خارجیان در صنعت نفت خود نیاز دارد، اما نه مانند دوران گذشته افزود: ما امروز تجارب زیادی را فرا گرفته ایم و به همین خاطر به دنبال نوع جدید همکاری ها در زمینه صنعت نفت هستیم.

وی اظهار داشت: شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری به دنبال ریسک پایین هستند، بنابراین ما باید با ارایه مدل جدیدی از قراردادها، ریسک را کاهش داده تا آنها را ترغیب به حضور در صنعت نفت ایران کنیم.

سازمان مناطق آزاد در قیمت گذاری تورها دخالت نمی کند
دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران همچنین در خصوص گرانی تورهای نوروزی مناطق آزاد گفت: شورای عالی مناطق آزاد در قیمت گذاری تورها دخالت نمی کند، چرا که آژانس های مسافرتی برای جذب مسافر باید در یک بازار رقابتی کار کنند.

وی با بیان اینکه سیاست شورای عالی در مناطق آزاد کنترل قیمت ها نیست، اظهار داشت: سیاست ما در مناطق آزاد کشور ترویج گردشگری حلال و مقابله با تورهایی است که مردم را ترغیب به سفر به کشورهای خارجی می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان