arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۲

ارائه خدمات بیمه‌ای و تحصیلی برای اتباع خارجی مقیم کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت:اتباع خارجی مجاز مقیم ایران از جمله افغان و عراقی، مانند شهروندان ایرانی از خدمات بیمه ای و تحصیلی برخوردار هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان ˈحمید سیلاویˈ افزود: هم اکنون بیش ازسه هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس خوزستان در حال تحصیل هستند و از امکانات و موهبت جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.

وی اظهارکرد:همچنین تاکنون شش هزار و 431نفر از اتباع خارجی مقیم خوزستان بیمه تکمیلی شده، و در جهت کمک به درمان آنان با همکاری کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت:جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان یک کشور مهاجر پذیر شناخته شده، اما این مهاجرت پذیری از جنس جذب مهاجر کشورهای دیگر نیست که برای تامین نیروی کار و جبران کمبود جمعیت خود به دنبال جذب نخبگان مهاجر از دیگر کشورها آن هم به شکل انتخابی باشد.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری خوزستان افزود:بیشتر مهاجرت ها به ایران، به دلیل وضع متلاطم و ناپایدار کشورهای همسایه است که جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز مهاجران خارجی را پذیرفته، و این مساله نشان از انسان دوستی و بشر دوستی این مرز و بوم دارد.

سیلاوی، با اشاره به اینکه اقامت اتباع افغان در خوزستان ممنوع است گفت: اتباع افغان تنها می توانند در مهمانشهر شهید بنی نجار گتوند سکونت داشته باشند،درغیراین صورت باید خوزستان را به مقصد استان های غیر ممنوع ترک کنند.

وی ادامه داد: مردم از بکارگیری اتباع افغان در کارها بدون مجوز قانونی به طور جدی خودداری کنند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد:اتباع خارجی غیر مجاز برای اقامت و استمرار سکونت در ایران مسیر خود را قانونی کنند و از حضور غیر قانونی که تخلف محسوب شده و به طور یقین با آنها برخورد خواهد شد، خودداری کنند.
نظرات بینندگان