arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

هشدار نخست‌وزیر گرجستان به اوکراین درباره ساکاشویلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست‌وزیر گرجستان به رهبران اوکراین هشدار داد تا به توصیه‌ها و رویکردهای ماجراجویانه رئیس‌جمهوری سابق گرجستان توجه نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان به مقام‌های جدید اوکراین تاکید کرد که نباید به توصیه‌های میخاییل ساکاشویلی، رئیس‌جمهوری سابق گرجستان توجه کنند.

وی در جریان یک مصاحبه تلویزیونی گفت: زمانی که شنیدم از ساکاشویلی دعوت شده تا به عنوان مشاور در خدمت دولت جدید اوکراین باشد، تعجب کردم. من در امور اوکراین مداخله نمی‌کنم اما معتقدم که گوش کردن به توصیه‌های ساکاشویلی اشتباه است. ساکاشویلی از جنگ 2008 گرجستان جلوگیری نکرد. اگر اوکراین در چنین بحرانی، یک ماجراجو را به عنوان مشاور به خدمت بگیرد، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود و این اقدام پیامدهای فاجعه‌آمیزی به دنبال خواهد داشت.

نخست‌وزیر گرجستان به رهبران اوکراین گفت که بیوگرافی، خلق و خوی تند و رویکرد ماجراجویانه ساکاشویلی و اقدامات وی را که باعث جنگ در گرجستان شد، مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: ساکاشویلی بر اوضاع بحرانی و رادیکالیسم دامن زد و زمانی که اوضاع باثبات و صلح‌آمیز شد، احساس ناخرسندی می‌کند.

ساکاشویلی اواسط نوامبر 2013 چندین روز پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، گرجستان را ترک کرد و از آن زمان تاکنون، در اروپا و ایالات متحده به سر می‌برد. اوایل دسامبر 2013، وی به کی‌یف، پایتخت اوکراین وارد شد و از سازمان‌دهندگان و شرکت‌کنندگان در تظاهرات حامی اروپای میدان استقلال این شهر حمایت کرد. وی اخیرا نیز به کی‌یف رفته و حمایت خود را از دولت جدید اوکراین اعلام کرده است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان