arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۴۲۵
تعداد نظرات: ۷۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

حاتمی‌کیا: مرا بزنید و تحقیر کنید اما بفهمید قلمتان تحریکم نمی‌کند/ می خواهید به من بگویید ضدانقلاب، مهم نیست/ در حال افتادن در اقلیت محض هستیم/ فرش قرمز ما، مسیر خون است

ما داریم به جهان می‌گوییم که دروغگو هستیم. ما به سینما می‌گوییم اسم ما حسین، علی و نقی است ولی مثل آنها رفتار نمی‌کنیم و هیچ نسبتی با آنها نداریم. متاسفانه موسسه همشهری به بخشی از جریان بها داده است و متوجه نبودیم که زیر پایمان را خالی می‌کنیم. امکان اینکه دوباره اتفاقی در کشور بیفتد وجود دارد ولی در آن زمان چه کسی روبروی این اتفاقات می‌ایستد؟ ما چطور بچه‌هایمان را تربیت می‌کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از چند روز وقفه در تسخیر تیتر یک رسانه‌ها توسط ابراهیم حاتمی‌کیا؛ کارگردان امسال سینمای ایران این بار در موسسه همشهری به سخن آمد. جنجال همچنان ادامه دارد.این بار هم حاتمی‌کیا بدون محافظه‌کاری، باصراحت تمام حرف‌هایش را زد.

مراسم تقدیر از فیلم «چ» با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان صبح امروز در موسسه همشهری برگزار شد.

حامی با قدرتی ندارم، حامی بزرگ من مرتضی آوینی بود

در ابتدای این مراسم ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان برجسته سینمای ایران گفت: واقعیت این است که من خوشبختانه هیچ حلقه حفاظتی ندارم و هر کس هر چه بخواهد در هر لحظه‌ای می‌تواند بگوید و حامی با قدرتی هم ندارم. حامی بزرگ من مرتضی آوینی بود. وقتی که او را از دست دادم در لحظه اول متوجه نشدم چه کسی را از دست داده‌ام، اما هرچه زمان گذشت بیشتر فهمیدم که چقدر جای او خالی است.

به واسطه مردم و تماشاگران حاتمی‌کیا شدم و نه به واسطه عزیزان مطبوعاتی


وی ادامه داد: من مرد این نوع محفل‌ها نیستم و هر چقدر از اینجا فاصله بگیرم راحت‌تر می‌توانم زندگی کنم. هر عزیزی یک حاتمی‌کیا در ذهنش رشد کرده و دوست دارد حاتمی‌کیای ذهنش به همان مسیری برود که در ذهنش ساخته است. من به واسطه مردم و تماشاگران حاتمی‌کیا شدم و نه به واسطه عزیزان مطبوعاتی. اگر می‌خواستم اینطور باشم قطعا گمراه می‌شدم . این فضا را با خودم غریبه نمی‌دانم اما آنچه مرا به اینجا کشانده است، نگاه مردم بوده و برای اینکه این اتفاق بیفتد محاسبه‌ای دقیق نداشته‌ام و برای خوش‌آمد کسی کار نکردم و همیشه نسبت به منتقدان با فاصله ایستادم و احترام آنها را نگه می‌دام که هم آنها بتوانند حرفشان را بزنند و هم من.

اصرار دارم خودم را صرف جامعه سینمایی نکنم

کارگردان فیلم «چ» عنوان کرد: مقداری سر و صدا راه انداختم و برخی این را دوست ندارند. اما من در این فضای سوءتفاهم زندگی کرده‌ام. گذشت زمان همه چیز را مشخص می‌کند و به همین دلیل می‌گویم جای مرتضی آوینی خالی است. من هم ناله‌هایی دارم، اما به حکم غریزه باید این کارها را انجام دهم. اصرار دارم خودم را صرف جامعه سینمایی نکنم و به علاقه‌ای به این بحث ندارم. نه اینکه علاقه نداشته باشم؛ عشقم سینماست اما غرق شدن در آن را نمی‌پسندم و فکر می‌کنم برخی در این عالم غرق شده‌اند و سینما برایشان بت شده است.

چه میزان از فیلم‌های امسال جشنواره مربوط به جمهوری اسلامی بود؟

حاتمی‌کیا افزود: غرق شدن در عالم سینما شامل دوستان مطبوعاتی اینجا هم می‌شود که قبلا لهجه بچه مسلمانی داشته‌اند و الان لهجه بسیاری از دوستان در اینجا بچه مسلمانی نیست. امسال فیلم‌های بسیاری در جشنواره ساخته شده اما چه میزان از آن مربوط به جمهوری اسلامی است؟ چه میزان مربوط به این می‌شود که الان مقابل آمریکا یک حالت تحقیرآمیز داریم و نگران شده‌ایم؟چقدر سخت است برای دولت و آقای ظریف با آن مشخصات، چه باید بکند. احوال ما تحقیر شده است و مثل کسانی است که گرفتار شده‌اند و دستشان را بسته‌اند.

سینما برای من جای غریبی است و در حال افتادن در اقلیت محض هستیم/ داریم به جهان می‌گوییم دروغگو هستیم

وی با اشاره به اینکه سینمای ما از دغدغه‌هایمان صحبت نمی‌کند، افزود: سینمای ما این چیزها را نمی‌گوید و اصلا این مسائل مطرح نمی‌شودو ما داریم به جهان می‌گوییم که دروغگو هستیم. ما به سینما می‌گوییم اسم ما حسین، علی و نقی است ولی مثل آنها رفتار نمی‌کنیم و هیچ نسبتی با آنها نداریم. متاسفانه موسسه همشهری به بخشی از جریان بها داده است و متوجه نبودیم که زیر پایمان را خالی می‌کنیم. امکان اینکه دوباره اتفاقی در کشور بیفتد وجود دارد ولی در آن زمان چه کسی روبروی این اتفاقات می‌ایستد؟ ما چطور بچه‌هایمان را تربیت می‌کنیم؟ من در سینما این را نمی‌بینیم و وقتی نبینم سینما برای من جای غریبی است و در حال افتادن در اقلیت محض هستیم.

سینمای جشنواره‌ای بلای جان ما شده است/ کاش راه ما به دنیا قطع می‌شد تا به فکر خودمان باشیم

کارگردان فیلم «چ» خاطرنشان کرد: همچنان مصرم که جشنواره‌های ما  قرار بود فجر انقلاب را مطرح کنند. کجاست این نوع سینما؟ این سینمای جشنواره‌ای بلای جان ما شده است. کاش راه ما به دنیا قطع می‌شد تا به فکر خودمان باشیم. وقتی «شیار 143» دیده نمی‌شود به این دلیل است که مسئله عده‌ای نیست. در حالی که مردم در اکران‌ها حضور داشتند و با شدت با «شیار 143» ارتباط برقرار کردند.

بین آنچه که مردم می‌خواهند و آنچه بچه‌های سینما می‌گویند فاصله است/ سینما برای من بت نیست/ فرش قرمز برای ما مسیر خون است

حاتمی‌کیا ادامه داد: بین آنچه که مردم می‌خواهند و آنچه بچه‌های سینما می‌گویند فاصله است. سینما برای من بت نیست. فرش قرمز برای ما مسیر خون است. ما با چیزهای عجین بودیم که نمی‌توانیم از آن دست بکشیم. کجاست قلم‌هایی که با قدرت پای این بحث‌ها بایستد. زمانی زیادی است که مجله و روزنامه نمی‌خوانم چون احوالشان با من یکی نیست. اگر دیر اقدام کنیم و توجه‌ای نداشته باشیم اوضاع بدتر می‌شود. اوایل انقلاب فیلم‌های خانواده‌ای داشتیم و مسئله جامعه در آن بود اما الان کاملا پاکسازی شده است.

ستاد اعظم این جنس نگاه آقای کیارستمی است/ عده‌ای می‌توانند 1000 کیلومتر جنگ را نبینند و دنبال دفترچه مشقشان بروند

کارگردان سینمای ایران اضافه کرد: استاد اعظم این جنس نگاه آقای کیارستمی است و تأسی از این نوع نگاه تا دلتان بخواهد وجود دارد و عده‌ای می‌توانند در آن واحد کشوری که 1200 کیلومتر در آن جنگ می‌شود را نبینند و دنبال دفترچه‌ مشقشان بروند.

سینمای فجر، سینمای فجر انقلاب نیست، حالا اسم من ضد انقلاب شود یا هرچیز دیگر

حاتمی‌کیا افزود: وقتی به آدم ضربه می‌زنند، از یک جایی به بعد کرخت می‌شود. من معتقدم سینمای فجر، سینمای فجر انقلاب نیست. حالا اسم من ضد انقلاب شود یا هرچیز دیگر. مهم نیست. سینمای ایران به سمت مرده شدن پیش می‌رود. شب گذشته برای دیدن تستی از فیلمم به سینمایی رفتم و اصلا مخاطبی ندیدم؛ چه کسی باعث ایجاد این شرایط شده است؟ بخشی از این جریان به دلیل سینمای جشنواره‌ای است که هنوز مبلغانی دارد.

کارگردان فیلم «چ» در ادامه با اشاره به بی‌توجهی مسئولان نسبت به فیلم‌ها عنوان کرد: چند روز پیش 2 فیلم از اسکار را دیدم که نام یکی جاذبه و دیگری 12 سال بردگی بود. فیلم 12 سال بردگی فیلم شاخصی نبود و حتی صدها بار به آن پرداخته شده اما بهترین فیلم جشنواره می‌شود.واصح است که به چه دلایلی که مربوط بهخود فیلم نیست. چرا نگاه آنها اینگونه است و مسئولان ما ابا دارند وارد این مباحث شوند؟

حاتمی‌کیا در پایان خطاب به روزنامه‌نگاران گفت: مرا بزنید و تحقیر کنید اما باید بفهمید قلمتان تحریکم نمی‌کند. طوری بنویسید که من بفهمم قلمتان من را تحقیر نکرده است. اگر من را تحقیر کنید به خودتان منتقل می‌شود. همان طور که اگر من را تشویق کنید به خودتان برمی گردد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۳۴
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
175
82
برای رئیس سازمان منصوب وزیر فرهنگ علی جنتی متاسفم که آقای حاتمی کیا و سایر منتقدین جشنواره رو ضد انقلاب دونست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
آقای حاتمی کیا تمام جلز ولز شما هم برای اینه که با خودشیفتگی و تکبر مفرطت نمیتونی قبول کنی که در سینما فرد کوچکی هستی و کیارستمی و فرهادی در بسیار بزرگتر از تو هستن و در جهان مورد احترام و محبوب. ضمن اینکه فیلم های فرهادی فقط مخاطب نخبه و خاص نداره و اتفاقا هم در ایران پرفروش بوده و هم مورد علاقه مخاطبان عام دنیا بوده.
علی رضایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
با درود
در اینکه جناب آقای حاتمی کیا کارگردان بزرگی است شکی نیست ولی متاسفانه نگاه هنرمند متفاوت است و ایشان نباید اجازه به خودشان می داد که با نام بردن از کارگردان بزرگی چون کیاررستمی ،کارنامه هنری خود را به چالش بکشد .
قسمتی کوچکی از این تاریخ در جنگ بود ..این درست!!!!! آیا هنر و هنرمند باید تماما بشود چشم و گوش جنگ ؟؟؟؟؟ آیا سینمای ژاپن همین رویکرد را دارد ...............
آقای حاتمی کیا راه مسعود دهنکی را نروید خواهشا ایشان هم در سینما که آمد تغییر کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
راست میگن خوب ایشان روی red carpet قدم می زنه با جایزه ها و امکانات میلیاردی مردم عادی واقعا نمی فهمنش بیچاررو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
59
183
متا سفم كه بايد بكم حاتمي كيا از اون دست ادماست كه به يك زمان خاص جسبيده و نمي تونه خودشو رها كنه ، مي كن بعضي از رمان نويسا اينقدر غرق در شخصيت رمان ها مي شن كه اين شخصيت رمانه كه به اونا نقش مي ده تو زندكي و بر اونا مسلطه حالا اين شده نقل حاتمي كيا ، فرش قرمز من فرش خون هست يعني جي ؟!!!مكر وقتي يه كشور در جنك هست تمام فيلما بايد با مضمون جنك سا خته بشه؟!! مشق شب كيا رستمي يكي از فيلماي بر طرفدار اون زمان بود، واقعاً كاش راه ما با دنيا قطع مي شد تا اين كه به فكر خود ما ن با شيم ؟! جمله از اين مسخره تر هم وجود داره؟!كدام كشور با قطع را بطه با دنيا تونسته كاري براي كشور خودش انجام بده ؟! شايد منظور ايشون اينه كه كاش هيج فيلمي تو جشنواره هاي مطرح دنيا نمي رفت از ايران و كار كر داني از ايران معروف نمي شد تا فقط ايش محبوب و معروف قلب ها باشن؟!!! اكر فيلم شما مخا طبش كم شده جرا دنبال عوا مل بيروني مي كردي ؟! اين كه شما حا ضر نيستي از زمان خودت بيرون بياي و فقط جسبيدي به يك زمان خاص و فكر مي كني هر كس از جنك نكه و فيلم نسا زه بجه هاي جبهه رو فرا موش كرده و دنبال خوش كذرو نيه مشكل فكري خودته ، ما كجا الان در مقا بل امريكا يك حا لت تحقير اميز داريم ؟؟!!!!!! تنها كسي كه احساس حقا رت مي كنه شما هستي اقاي حا تمي كيا جون از مردم عقب إفتا دي و حا لا با روي كار امدن رو حاني فر صت رو مغتنم شمر دي كه فر ياد وا آسفا واي تحقير شد يم و جبهه و جنك فرا موش شده راه بندازي و قيا فه ي قر با ني شده ها رو به خودت بكيري و به شهيد اويني يه آرا دتي نشون بدي ، خودت رو بشت شيارً١٤٣ قا يم كردي و هي مي كي اين فيلم ديده نشده شما نكران نباش مردم مي بينن انجه رو كه با يد ببينن شما نكران خودت باش و از شر حسا دت به خدا وند بناه ببر  
پاسخ ها
فریادرس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
احسنت خیلی خوب بیان کردی، ممنون از وقتی که گذاشتی برای نوشتن این کامنت، اینا مشکلشون خودشیفتگی و نارسیست بودن فکر می کنن اینا بهتر از مردم و می فههم حال چون چند تا کار خوب تو کاراشون هست یعنی دانای کل هستند نه آقای حاتمی کیای عزیز دیگه عصر جاهلیت و بی سوادی گذشته مردم ما خیلی باشعور تر و از با سوادتر از این هستند حرفهای عوام فریبانه ای شما قبول داشته باشند، بردادر شما اول تکلیفتو با خودت معلوم کن کدوم طرفی هستی؟؟ با کی هستی؟ دنبال چی هستی ؟ چی میخوای ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
ممنونم عالی بود
دانشجوی هنر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
شما دوست ناشناس من ظاهرا روح کلام حاتمی کیا را نفهمیده ای .
عیب حاتمی کیا این است که برخلاف فیلمهایش ، در بیان و سخندر لفافه حرف میزند.حاتمی کیا تنها کارگردانی است که فیلمهایس سخت اکران میشود . حاتمی کیا را انقلابیون و انقلابی نماها دوست ندارند چون آنها را شفاف می نماید . حاتمی کیا را ضد انقلاب و متجددهای بی تمودن هم دوست ندارند چون هرگز به هوای نفس آنها نیز پاسخ نداده .
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
171
140
زنده باد حاتمی کیای عزیز
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
درود بر شرفت ابراهیم خان حاتمی کیا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
منم اشتباهی مثبت دادم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
89
80
صحبت‌هاي جالبي بود. نظراتي نو، متفاوت و جذاب در حوزه سينما.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
44
167
آقای حاتمی کیا!
شما هنوز در رویای مدینه فاضله ای که در ذهنتان ساخته اید زندگی می کنید و نمی خواهید واقعیتهای زشت جامعه ایرانی را ببینید.
شرایط واقعی جامعه ما بسیار بسیار با آنچه که شما فکر میکنید فرق دارد. چشمهایتان را بازکنید و واقعیت ها را ببینید.
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
28
156
آقاي حاتمي كيا! اكثر مردم شما را دوست دارند. اما تو را به خدا كمي متواضع باشيد و دنيا را تنها بر محور سليقه خود نبينيد. تواضع يكي از بزرگترين فضايل اخلاق است كه بايد آن را قدر بنهيم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
این تکبر نیست ، عزت و سربلندی است که شما تکبر میبینی
جوان دهه شصت
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
83
اشكالات اساسي را كه در طرز تفكر حاكم بر ايران موجود است ناديده مي گيريم و نتيجه اش مي شود همين كه ديگر نه از فرهنگ جبهه و جنگ خبري ست و نه انقلاب آن طور كه واقعا بوده شناسانده مي شود و بين مردم جز دلزدگي و بي اعتمادي و تنفر چيز ديگري نسبت به اين گونه مسائل ديده نمي شود، چرا كه مردم حس مي كنند مدام در حال دروغ شنيدن هستند. تنها چيزي كه مي تواند مردم را به آنچه كه تبليغش را مي كنيد پيوند دوباره بدهد، صداقت است كه تبديل به كيميايي دست نيافتني شده است.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
56
119
بابا کاش یکی به ایشون یه سیمرغی ، چهل مرغی چیزی می داد که ایشون هر جا می رن انقدر ضجه مویه و گریه زاری نکنن که من چنینم و چنانم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
تو برو افکار حقیر خودت را دنبال کن!
کله پاچه ای ، چلوکبابی چیزی بخور و با همقد و همقدر های خودت محشور باش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
9
77
متاسفم که به تدریج خبرگزاری ها در تسخیر تسنیم در می آید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
35
90
طرف خيلي بر خودش نوشابه باز ميكنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
16
61
آقای حاتمی کیای عزیز،لطفا سخنان وحرفهاومواضع اعلام شده خودرا برای ما به فارسی روان ترجمه کنید!فکرمی کنم شما کاملا تنهای تنها شده اید،ولی بیکس وکارنیستید:ببینیدآنها که تنهای تنها شده اند وکس وکاری هم ندارند چه می کشند؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
28
85
حاتمی کیا هنوز در دهه 1360 سیر می کنی. پشت سرت بگذار و به آینده این کشور نگاه کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
15
67
من نفهميدم اين جي ميكه يكي ترجمه كنه
پاسخ ها
مرادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
فهم خودتون رو بالا ببرید متوجه میشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
11
51
حاتمی کیا جون از دام رسانه ها بپرهیز.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
19
55
فکر کنم اگه صخبت نکنه برای همه و خودش بهتره...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
درسته،بزار سینمای ما به راهی که داره میره بره ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
16
83
جناب حاتمي كيا. چرا در 8 سال گذشته كه سينما و سينماگران و كلا هنرمندان را به سلابه كشيدند و به ركود كشاندند شما حرفي نزديد؟! سخنانتان بوي صداقت نمي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
صلابه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
این داستان اتفاقا مال قبله صحبت اینه که 1- چرا این یزرگوارانی که اومدن مث قبلیا برخورد میکنن2- چرا ما اسممون فقط غلی و تقی و نقی هست ولی احلاق و رفتار نه 3- چرا کلا سینما و طیف روشنفکر با مردم فاصله دارن و درد مشترک ندارند یا کم دارن که انقد مردم فیلم ایرانی نمی بینند 4- و ...
راستی انتخاب جون چرا حرفای این بنده حدا رو سانسور کردی ؟
هموطن
|
UNITED STATES
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
78
30
کارگردان هایی چون شما باعث افتخار ماست...دیدن این تیتر ها باعث میشه باورم بشه هنوز مردان واقعی در بین ما هستند که بدون ترس حرفاشونو میزنن دردود همین و بس ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
16
49
از آنجائیکه آقای حاتمی کیا به ظاهر خیلی راحت حرف میزنند من هم نظرم اینه که ایشان دچار خود شیفتگی شده و نمیدانم به چه دلیلی علاقه به مطرح شدن دارند و به همین جهت با توجه به تب زودگذر و گفتار عامه پسند گاهاً مطابق و یا مخالف جریان سیاسی روز و کمی هم طلبکارانه حرف میزنند و چون دارای ثبات گفتاری و همچنین عمیق نیست لذا از حرفهایش هم نمیتوان چیزی برداشت کرد.
و اعتقاد دارم که کارهایش بهتر از حرفهایش است. از قبل هم بابت اظهار بی پرده از ایشان پوزش میخواهم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
قبول دارم و این اضا فه کنم که وقتی خودشیفتگی افراد خودشیفته آسیب می بینه خشم زیاد نشون میدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
احسنت، قابل توجه آقای همیشه مدعی
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
17
43
این آقا همیشه جایزه اول رو میگرفته . حالا یه بار که نبهش ندادن ببینید چه قشقرقی راه انداخته! یکی ندونه مبگه این مظلوم ترین آدم این مملکته
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
ایشون خودش داوطلبانه وارد بخش مسابقه نشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
14
65
فقط این را می دانم که در زمان احمدی نزاد با ان مسئولین سینمایی ساکت بودی اما امروز خیلی راحت سخنت را مطرح و ناراضی هستی لیاقت تو احمدی نزاد و حسینی بود نه روحانی و جنتی
راد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
5
56
زنده باد آزادي!

خوشحالم که جناب حاتمي کيا در اين دولت احساس آزادي مي کند و حرفش را مي زند. هر چند با برخي حرف هايش موافق نباشم اما از اين که هر کس نظري دارد بدون ترس مي گويد بسيار خوشحالم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
21
49
آقاي حاتم كيا فكر نميكنيد زيادي جو گير شديد .
بعد از 35 سال دنبال چي از انقلاب ميگرديد . ... آويني اگر زنده بود ميشد يكي مثل ده نمكي ، ...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
در مورد آوینی اینگونه قضاوت نکنید. شما خطاب به حاتمی کیا صحبت کنید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
با بخش آخر صحبتت اصلا موافق نیستم , فکر کنم آوینی رو خوب نمی شناسی , بی انصافیه مقایسه ی اون با بکی مثل ده نمکی, بی انصافی...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
آوینی رو هزار تکه اش هم می کردی یه تیکه اش طرف امثال ده نمکی نمی رفت.آوینی شناس نیستی دوست عزیز.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
هر کسی از ظن خود شد یار من...
اگر در مورد سید شهیدان اهل قلم مطالعه بیشتر و بهتری بفرمایید دچار خلط مبحث و تفکر نمیشوید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
11
54
آقای خاتمی کیا شده اند مایلی کهن سینما! آقا جان شما خوب باش و فیلم خوب بساز تا بقیه یاد بگیرند. چرا این همه بد این و آن را می گویید؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
11
38
بس کن دیگه بابا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
12
42
حاتمی کیای عزیز چه خبر است ؟ شما که اینقدر مورد توجه نظام هستید این دیدگاهت است . پس چقدر باید گریه کنیم به حال تقوایی ها و بیضاییها و کیارستمیها که بجز محرومیت و انزوا بهره ای نداشتند. آرام شو برادر . حرمت قائل شو برای دیگران . مگر قرار است دنیا بر وفق مراد تنها شما بچرخد .تنها شما میفهمی؟چیزی که شما را دارد میکشد کیش شخصیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
بابا کلی از مشکل همینه دیگه همه میگن ایشون عزیز نظامن و چه و چه ولی امکانات رو میدن به یکی دیگه
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
40
17
برخی حرفهای آقای حاتمی کیا واقعیات تلخی است که باید فکری بخال آن کرد. بحث دفاع مقدس مضوعی نیست که در جشنواره محدودش کنیم. سینمای دفاع مقدس همیشه باید یک کاندید جایزه داشته باشد. البته نه فیلمی مثل اخراجی ها . باید به جایی برسیم که حس کنیم جشنواره فیلم فجر بدون سینمای جنگ کامل نیست . حاتمی کیا هم این را می خواهد بگوید و گرنه ایشان که سنگ حودش را به سینه نمی زند.
دلسوز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
40
آقاي حاتمي كيا مشكل فرهنگ ما ،مشكل فرهنگ مردم نيست مشكل فرهنگ ما تنها سينماي ما نيست. مشكل فرهنك، مشكل مسوولين فرهنگي هم نيست مشكل ازفرهنگ مسوليني است كه اساسا" به خرده فرهنگ سليقه اي خودشان معتقدند. انقلاب ما انقلاب فرهنگي بود و ما در جشنواره فجر فر اموش كرده ايم كه بگوييم براي چه شعار هايي انقلاب كرديم. آگر آن را به ياد مردم و مسولين بياوريم مشكلات فرهنگي ما حل مي شود
اين قدر همديگر را محكوم نكنيد قرار نيست همه به يك رويه فيلم بسازند. در نهايت بهترين قاضي همين مردمند. مردمي كه اصرار داريم به جبر، به راه خود
آوريم . مردم ما پاسدار فرهنگند. مشكل اينجاست كه حتي شما آقاي حاتمي كيا هنوز فكر مي كنيد فرهنگ را ميشود القاء كرد فرهنگ در زبان و كردار شما بزرگان ساخته ميشود و الگو قرار مي گيرد
ادبيات و ادب وسكوت يك بزرگ در مقابل ناحق علامت بزرگي دارد و مطمئن باشيد. مردم اين سكوت را درك مي كنند. شما ابزاري مثل سينما داريد حرفتان را آنجا بزنيد
كيا رستمي كار خود را ميكند شما هم كار خود را بكنيد انتخاب با مردم است. بس است حرف زدن و. مغلطه كردن باز هم در ميدان عمل وارد شويد و مثل گذشته واقعيت ها را بگوييد بدون اينكه از موقعييتان بترسيد. ايران جاي بزرگاني است كه فرهنگي عمل مي كنند . به قول كي روش( كه بهتر است در همه حوزه ها ازاين بيان ياد بگيريم )كه به بازيكنان معترض گفتند "به جاي حرف زدن، در زمين خود را اثبات كنيد ".سرفراز باشيد
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
5
26
برادر فعلا که دور دور شماست . در همین بیست روز بعد از جشنواره تا کنون چند جلسه بزرگداشت در ایران برای شما گذاشته اند؟ . شما از چه کسی طلبکاری؟ظاهرا شما فقط داخل جوی خون میتوانی کار کنی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
5
18
حاتمی کیا را دوست داشتم تا وقتی که حس کردم خود را قیم انقلاب و کشور می داند! خدایا به همه ما تواضع و احترام به عقاید دیگران را عطا فرما.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
5
18
شما که همیشه تو رسانه هایید؟؟؟؟؟؟آقای حاتمی کیا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
17
با احترام به جناب آقای حاتمی کیا ؛ اما این نکته عجیب است که چرا این اقایان الان دغدغه شان شده فیلمهای جشنواره ای . چرا از توقیف شدن فیلمهای مجوز گرفته سخنی نمی گویند یا فیلمهایی مثل طلای سرخ که مشکلات جامعه را بیان می کرد ولی اجازه اکران نیافت و ده ها مورد دیگر . بهتر نیست که به جای اینکه به دنبال حذف دیدگاه ها باشیم اجازه دهیم همه افکار خود را عرضه کنند واین مردم باشند که با انتخاب خود ( البته نه مانند آنچه در مورد برخی فیلمها شاهد هستیم که دانش آموزان را برای فروش بیشتر به سینما می برند و ... ) قضاوت نهایی را بر عهده بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
یادآوری می کنم گزارش یک جشن آقای حاتمی کیا هنوز توقیفی هستش
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
10
این دغدغه ها که چرا از خودمان از قهرمانهای خودمان از تاریخ خودمان نمی گوییم در هیچ کجای دنیا دغدغه اول اهالی فرهنگ و دلسوزان آن جوامع نیست می دانید چرا؟ چون آنها می دانند از خودشان باید بگویند از فرهنگ خود و از قهرمانهای خود. حتی اگر قهرمان واقعی، حماسه واقعی نداشته باشند آن را بصورت مصنوعی می سازند و نه تنها به خورد مخاطب خود می دهند بلکه جهان را هم با آن مجذوب می کنند. وحالا ما این همه تاریخ، حماسه و قهرمان واقعی داریم که در هیچ کجای دنیا لنگه آن هم پیدا نمی شود ولی...
سعیدرایگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
4
25
جناب حاتمی کیا ی عزیز.... با این حال که ارادت زیادی به جنابعالی دارم و نیز کما فی السابق دستمریزاد گوی آثار و فیلم های خوبی که ساخته اید هستم ، اما بعرض میرسانم که آن حس پویایی که لازمه ی یک هنرمند در عرصه فیلم سازی و کارگردانی هست را از دست دادید! گرچه اذعان دارم که هرچه فیلم و سریال از دوران دفاع مقدس و رشادتها و ایثار گری شهدا و جانبازان آن دوران بسازیم کم است و حق مطلب ادا نمیشود... اما آیا نیازی به فیلمهای دیگر و در قالب ژانرهای دیگر که جامعه به آن نیاز مبرم و شدید دارد  احساس نمیشود؟ راکد ماندن و درجا زدن باعث رشد نمیشود... شما میتواند کماکان متعهدانه به انعکاس مشکلات جامعه ، مشکلاتی که به مراتب از جنگ هم بلحاظ تخریبی کشور را تهدید میکند بپردازید!!
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
8
اقای حاتمی کیای عزیز
جایی که برایت جشن گرفتند می دانی با پول چه کسی گرفته اند. آری با عوارض من در تهران. اشکالی ندارد. من خوشحالم که هنرمندی مثل شما در این محافل تجلیل می شوید ولی ایا این فرصت برای دیگران مثل فرهادی که نام ایران را در جهان بزرگ کرد هم وجود دارد. شما اگر جای فرهادی بودی چه می کردی. شما می گویید که به روحانی و موسوی رای داده اید ولی هیچکدام از حرف های شما حرف روحانی نیست . من نمی دانم برای چه به او رای داده اید. آیا واقعا به ایشان رای داده اید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
8
عجیبه که این آدم هم شاکیه. طرف فیلمش رو با بودجه یک نهاد میسازد و نهاد دیگری آن را می خرد! و هیچگونه حتی یه اپسیلون دغدغه مردم را ندارد چرا خودش رو اینقدر مهم میدونه تمام حرفشان با فیلمسازهای مستقل اینست که چرا شما دستتان را جلو قدرت دراز نمی کنید و برای دل خودتان فیلم میسازید
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
4
فیلم "گزارش یک جشن" را چند از شما خریدند؟
پيمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
7
استاد كاش اين نظرات رو بخونى و بفهمى مردم راجع به اين حاتمى كياى جديد چه فكرى مى كنن. كلى حرفهاى حسابى در كامنت هاى بالا هست. من فقط مى خوام اضافه كنم كه اگر ناراحتى از اينكه فيلم هاى ديگرى غير از سينماى مطلوب شما در جشنواره فجر نمايش داده ميشه شكر خدا جشنواره عمار براى امثال شما هنرمندان متعهد هست. فيلمهات رو ببر اونجا. هم رقيب ندارى همه جوايز ميرسه به خودت( هرچند معلومه كه اصلاً جايزه برات مهم نيست!) ، هم كسى نيست باهات مخالفت كنه و اين احساس ناجور در اقليت بودن رو حداقل در جمع دوستان جديدت نمى كنى. اين فرش قرمز رو هم نمى بينى كه هى موفقيتهاى فرهادى و كيارستمى برات تداعى بشه و ناراحت بشى. ماهم دلمون واست تنگ نميشه. هركى دلش تنگ شد مياد عمار.
اسدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
1
7
آقای حاتمی کیا شما فرمودید (الان مقابل آمریکا یک حالت تحقیرآمیز داریم و نگران شده‌ایم) ... اصلا اینطور نیست که شما می فرمائید . مردم ایران در سایه دولت تدبیر و امید در مقابل امریکا حالت غرور و سرفرازی دارند و اصلا نگران نیستند . مطمئن باشید .
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
4
این آقا درست مثل مایلی کهن میخواد با این حرفا خودشو صدر اخبار نگه داره


8 سال سکوت کرده بود حالا به در فشانی افتاده

حمایت همه جانبه قالیباف رو تو اتوبانا داریم میبینیم

از اولشم معلوم بود با مردم نیست
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
6
2
سلام ای مرد ای که بر دهانه آتش فشان منزل گرفته ای وکسی داد تورا درک نمی کند ، اینجا ذائقه ها عوض شده همه دنبال بستر راحت طلبی می گردند!! وهمه چیز های دیگری چون: عزت ، مروت ، عشق و.... با آن سنجیده می شود
منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
4
4
ای بابا یعنی یک جایزه ایقدر ارزش داره...!!!!؟؟؟ من تقریبا همه فیلمهای حاتمی کیا را دیدخ ام، غالبا فیلمهای خوش ساختی هستند، خوش ساخت بودن یک فیلم دلیل به خوب بودن آن فیلم نیست...فیلمهای حاتمی کیا را باید حداقل دوبار دید : بار نخست که معمولا تا آخرش می شینی و لذت می بری (لذتی سطحی و درلحظه)، و بار دوم که فیلم را تهی و توخالی می بینی، او هیچ وقت در هیچ کدام از آثارش به عمق نرفته است، و هرگز هم نمی تواند به این مرحله برسد، دلیلش هم ساده است : دانش سینمایی نحیف و اندکش، و فقدان استعداد یک کارگردان بزرگ...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
8
آقای حاتمی کیا نمیدانم و کار هم ندارم به نفع کی و کدوم طرفی حرف میزنی ولی به نظرم باید یه کم کمتر مصاحبه کنی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
5
بقول خلیل جوادی:
حیفه که ادم خودش و پیر کنه و سوزنش فقط یکجا گیر کنه
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
6
کدام دین و آئین به شما اجازه طلبکار زمین و زمان باشید، به اندازه کافی خودتان را از چشم مردم انداختید، بی خود ادای اپوزسیون را در نیاورید، اختلاف با پرویز پرستویی، ایوبی، معلم، اسعدیان، کیارستمی، فرزند شهید کشوری، حسن روحانی، اصغر فرهادی، منتقد و نویسنده، والا یسه دیگه!
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
6
2
ساختن فیلم چ مثل خار می مونه توی چشم مسئولین که دوست ندارند با چمرانها باکریها و خرازیها مقایسه شوند خدا قوت اقای حاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
3
اوووووف تو با این قیافه خوشگلت باید حسودم باشی
حسون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
6
1
اینجاهوچی بازاراست برادرحاتمی کیاناراحت نباش کافیه چندنفرراباپول دورهم جمع کنی سروصدایی بکنند علیه هرچیزازفوتبال تاسینماازتاج گرفته تامارمولک همه چیزاین ماشده سروصدا.......ومنطق شووووووت
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
4
آن کس که کمر همت به تحقير شما بسته، جز نفس حسود و خود ستانتان نيست.
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
4
2
ایولابه حاتمی کیا درودبراین مردهنرمند ... به هالیوودی صفت ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
1
4
بابا استاد ما حتما میریم فیلم شما رو میبینیم لازم نیست اینقدر رپرتاژ آگهی تلویزیونی تو 20.30 و سایت ها داشته باشی به احترام چمران هم می ریم فیلمو می بینیم . یادت نره اعتبارتو از منش بزرگوارانی چون چمران گرفتی و نه مثل فرهادی از بودن در بین مردم و مانند مردم فکر کردن
كوهدشتي علاقه مند به حاتمي كيا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
7
آقاي حاتمي كيا!
از هنرمند توانا و هنر آفريني مثل جناب عاي انتظارِ غرور و خودبزرگ بيني و هوچيگري نداريم. خود را بزرگ ديدن آغز كوچك شدن است.
با احترام با كيا رستمي برخورد كن.
پوست اندازي كن برادر!
ده نمكي هم كمي به روزتر شده، چرا شما نه!؟ خشك انديشي را صلابت مدان.
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
7
5
این همه به حاتمی کیا پریدید ! او را دارای کیش شخصیت دانستید! تهمت جاه طلبی و شهرت طلبی به او زدید! که جواب حرف های او را ندهید؟!
او چیز دیگری گفته!
گفته جشنواره ما ، ربطی به فجر انقلاب ندارد!
اگر شما هم معتقدید که بله، ربط ندارد و نباید هم داشته باشد! دیگر چرا به او تهمت کیش شخصیت می زنید؟
ظرفیتهای فرهنگی کشور زیاد است. اما دلیلی ندارد که حکومت از عناصر اصلی هویتی و فرهنگی و ملی و مذهبی و اخلاقی کشور چشم پوشی بکند، به خاطر اسم و رسم چند کارگردان مطرح در دنیا! که البته کارهای خوبی هم در کشور داشته اند.
این نکته را بفهمید. بعد اگر خواستید نقد کنید، بسم الله. نقد کنید.
صحرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
3
5
کاش میشد هرکس هر جور دوست داره سینما بره فیلم بسازه و زندگی کنه
این بایدها و نبایدها است که ایران را نابود کرده و میکند
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
4
5
خود شیفتگی محض
نظرات بینندگان