arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۲

ظریف: ایران،ترکیه و جمهوری آذربایجان مشترکات فراوانی برای همکاری دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران ،ترکیه و جمهوری آذربایجان مشترکات فراوانی برای همکاری های سه جانبه دارند.

ظریف که صبح امروز جمعه برای شرکت در سومین نشست سه جانبه ایران ترکیه و جمهوری آذربایجان وارد وان ترکیه شد در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی گفت در دو نشست پیشین سه کشور در ارومیه و نخجوان در حوزه های مختلفی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و به توافقات خوبی دست یابیم.

در این نشست نیز در حوزه های مختلف در بار ه همکاری های سه کشور گفت وگو می شود.

وزیرامور خارجه کشورمان با اشاره به نشست کارشناسی سه کشور که روز گذشته برگزار شد ،افزود: بحث های خوبی در این نشست انجام شد و امیدواریم بتوانیم در نسست امروز این بحث ها را جمع بندی کنیم و زمینه یک همکاری عملیاتی بین سه کشور در حوزه های مختلف همچون گردشگری فراهم شود.

ظریف در ادامه گفت در دنیای امروز علاوه بر روند جهانی شدن منطقه گرایی نیز به عنوان یک عامل برای قرار گرفتن در جایگاه بهتر بین المللی بشمار می رود و ما هم در منطقه خودمان روز گذشته به همراه رییس جمهوری ایران سفری به عمان داشتیم.

این همکاری منطقه ای در جنوب بود و اکنون برای همکاری در غرب و شمالغرب در وان حضور داریم .

افزون بر آن ما سازوکارهای رسمی دیگری مثل سازمان همکاری اقتصادی اکو ، سازمان ˈدی هشتˈ و سایر سازوکارهای همکاری را داریم که امیدواریم روش های همکاری در منطقه گسترش یابد
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان