arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

مصباح یزدی:علامت حزب الله عدم سازش و دوستی با دشمنان خدا است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مصباح یزدی در ترسیم مرزبندی دوست و دشمن، گفت: سردمداران آمریکایی آدم بشو نیستند و نباید به آنها روی خوش نشان داد؛ نمونه خیانت و غیر قابل اعتماد بودن آنان در مذاکره اخیر مشهود است، آنها حتی حاضر نیستند به تهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دفتر مقام معظم رهبری در قم با تأکید بر این که یکی از مهم ترین راه های کسب محبت الهی بغض نسبت به دشمنان خدا است، اظهار داشت: باید با کسانی را که دشمنی خداوند در دلشان ریشه دوانده و جز شخصیت وجودی آنان شده را دشمن بدانیم.

وی با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشخص کردن مرزبندی میان دوست و دشمنان، افزود: هیأت حاکمه و سردمداران آمریکایی آدم بشو نیستند، نباید به اینها روی خوش نشان داد؛ بیش از 200 سال امتحان خود را پس داده اند، ما سال ها این مطلب را تجربه کرده ایم یک نمونه آن همین مذاکرات اخیر بود؛ هنوز در مراحل اولیه مذاکره هستیم با این حال این چنین تاخت و تاز کرده و زیاده خواهی می کنند و حتی به تعهداتشان عمل نمی کنند.

نمی شود دین خدا را با دشمنان معامله کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت اقدام عملی بر علیه دشمنان خدا اشاره کرد و گفت: این مسائل شوخی بردار نیست، دین خداست نمی شود سر اینها با دشمن معامله کرد؛ گاهی بنا به مصلحتی با دشمن معامله می کنیم اما باید بداند که ما با او دشمن هستیم و به هیچ وجه بنای دوستی نداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما با دشمن در شرایط خاص حاضر به معامله هستیم اما در شرایط مساوی، نه این که آنها هر وقت خواستند به کشور ما بیایند، با برخی هرکس خواستند دیدار کرده، توطئه کنند، هر غلطی دلشان می خواهد بکنند اما نگذارند که دیپلمات های ما برای سفر به ونزوئلا حتی از فضای آنان استفاده کنند.

آیت الله مصباح یزدی در توضیح آیه چهارم سوره ممتحنه که رهبر معظم انقلاب اخیرا آن را در دیدار اعضای خبرگان رهبری مطرح فرمودند، گفت: خداوند می فرماید ای مسلمانان به حضرت ابراهیم و یارانش تأسی کنید، آنها با این که مستضعف و کم تعداد بودند در مقابل نمرودیان با صلابت ایستادند و گفتند ما از قدرت، صنایع، تکنولوژی شما بیزاریم و تا ابد با شما دشمن هستیم مگر این که ایمان به خدای یگانه بیاورید.

نباید برای دشمنان خدا طلب آمرزش و هدایت کرد.

وی در تفسیر معنای کلمه «إلاّ» در این آیه، خاطرنشان کرد: خداوند در ادامه می فرماید اما از یک کار حضرت ابراهیم پیروی نکنید، این که در حق عمویش آذر استغفار کرد؛ یعنی چون دشمن خداست حتی نباید بگوییم خدایا او را بیامرز و یا هدایتش کن؛ در جای دیگر خداوند می فرماید حضرت ابراهیم هنگامی که دریافت عمویش آدمی نیست که دست از دشمنی خدا بردارد از وی برائت جست، اما با این حال شما در این امر به ابراهیم تأسی نکنید.

خداوند از همه مذاکرات پنهانی با دشمنان آگاه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان آیه«أَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَ مَا أَعْلَنتُمْ» گفت: خداوند می فرماید پنهانی و مخفیانیه با دشمنان گفت و گو کرده، دوستی برقرار می کنید و خیال می کنید کسی نمی فهمد؟! من بهتر از هرکس می فهمم چه چیزی را پنهان و چه را آشکار می کنید؛ کسی که چنین غلطی کند راه درست را گم کرده و گمراه شده است؛ می فرماید انا اعلمُ یعنی سر و کارتان با خود من است.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: شما ابراز محبت می کنید در حالی که آنها باورهای شما را انکار می کنند و پیامبر(ص) و شما را آواره می کنند بخاطر این که ایمان دارید؛ اگر ادعا دارید که واقعا در راه خدا جهاد می کنید و برای رضای الهی کار می کنید این چنین عمل نکنید.رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مؤمن باید قرص باشد و شفاف حرف بزند و در مقابل کفار احساس ضعف نکند و بگوید همه هستی ما برای دوستان خدا است و شما هستی تان برای دشمنان خداست و می خواهید دین خدا را براندازید؛ مؤمن نباید در برابر دشمنان خدا سر خم کند« وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِین‏».

علامت حزب الله عدم سازش و دوستی با دشمنان خدا است

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین صفات حزب الله آیه  22 سوره مجادله را قرائت کرد و گفت: خداوند می فرماید چنین آدمی پیدا نمی کنی که به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد و با دشمنان خدا و پیامبر دوستی برقرار کند؛ علامت حزب الله این است که با دشمنان خدا دوستی نمی کنند هرچند که نفعی، هدیه ای، امکاناتی، اجازه ورود یا اقامتی از سوی دشمنان به آنها داده شود.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر این که باید عامل دافعه نسبت به دشمنان داشته باشیم، بیان داشت: حزب الله باید مجاهده کند و نگذارد محبت دشمنان در دلش راه پیدا کند اگر این گونه شد خدا ایمان را در دلشان تثبیت می کند، با یک روح الهی تأییدشان می کند یعنی از آنان دست گیری می کند و در آخرت نیز به بهشت می برد و در آنجا جاودانه خواهند ماند.وی در تشریح بالاترین اجری که خداوند به این افراد عطا می فرماید، گفت: نهایت چیزی که به اینها می دهد این است که رضایت طرفینی به او و خدا برقرار می شود؛ این مقام بسیار عالی است و ذلت فوق العاده ای دارد.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) به روایتی از حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت به یارانش فرمود برای کسب محبت و قرب الهی تلاش کنید، پرسیدند چگونه؟ فرمود راهش این است که اهل معصیت را به خاطر معصتشان دوست ندارید و اگر در رضایت آنان و خدا تزاحم پیش آمد، آنها را از خود ناراضی کنید تا خدا از شما راضی شود؛ با کسی هم نشینی کنید که دیدنش شما را به یاد خدا می اندازد، سخنش بر علم شما می افزاید و با دیدن کارهایش ترغیب می شوید برای انجام کارهای آخرتی.

عضو جامعه مدرسین در معرفی اهل معصیت، گفت: اینها کسانی هستند که بنا دارند به معصیت خدا و باکی در این زمینه ندارند، یعنی گناه از عناصر شخصیتی آنان شده است؛ معنای روایت این نیست که با هرکس که حتی یک بار گناه کرد دشمنی کنید، اگر این گونه باشد دیگر دوستی باقی نمی ماند.گفتنی است این آخرین جلسه درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی در سال جدید بود و جلسه بعدی درس سال جدید و پس از ایام تعطیل برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان