arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲

روسیه و ایران می‌توانند بلوک ضد تحریم شرق را ایجاد کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بهشتی پور گفت: ایجاد بلوک ضد تحریم در مقابل کشورهای غربی نه توسط دولت‌ها بلکه توسط ملت‌های کشورهایی امکانپذیر است که توسط بازوی تحریم، تهدید یا مورد حمله واقع شده‌اند.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل اوراسیا در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به تهدیدات مشترک اقتصادی علیه ایران و روسیه گفت:

دو کشور بزرگ ایران و روسیه به عنوان نقطه اوج مقابله با دنیای غرب بیشترین تهدید تحریمی از جانب غرب را متحمل می‌شوند.

بهشتی پور ادامه داد: نخبگان دو کشور ایران و روسیه می‌توانند با ایجاد بلوک ضد تحریم در مقابل این ترفند غرب به عنوان بازوی تنبیهی دنیای شرق برخورد کنند.

این کارشناس اوراسیا افزود:تحریم‌ها که در موقعیت‌های مختلف برای کشورهای متفاوتی تصویب و به اجرا گذاشته شده به عنوان یه ابزار زور توسط دنیای غرب اجرا گردیده و می‌تواند به کمک جبهه مردمی بی‌تاثیر و نا کارآمد شود.

وی در ادامه با توجه به جنس منافع متفاوت اقتصادی کشورها در برابر تحریم گفت: کشورها می‌توانند بر مبنای منافع اقتصادی خود نسبت به پیوستن به این بلوک اقدام کنند.

بهشتی پور در ادامه افزود: کشوری مثل چین، هند یا برزیل قطعا با وجود منافع مشترکی که در ارتباطات اقتصادی با دنیای غرب دارند پیوستنشان به این بلوک سخت اما شدنی است.

این کارشناس حوزه اوراسیا در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد بلوک ضد تحریم در مقابل کشورهای غربی نه توسط دولت‌ها بلکه توسط ملت‌های کشورهایی امکانپذیر است که توسط بازوی تحریم، تهدید یا مورد حمله واقع شده‌اند.

 
نظرات بینندگان