arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

رئیس دانشگاه آزاد: برای حضور جاسبی در هیئت امنا نیاز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس دانشگاه آزاد،گفت:انتخاب ناطق نوری به عنوان عضو هیات موسس این دانشگاه براساس اساسنامه تغییر یافته سال ۸۹ و از الزامات قانونی بوده است و انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا نیز طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری آنا، حمید میرزاده در حاشیه نشست شورای اقتصاد و سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان  دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره عضویت علی اکبر ناطق نوری در هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: با تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1389 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعداد اعضای هیات موسس که براساس اساسنامه سال 1366 دانشگاه آزاد،  5 نفر بودند؛ به 9 نفر افزایش یافتند و 4 نفر به آنان اضافه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: براساس اساسنامه سال 1389 دانشگاه آزاد اسلامی اگر یکی از اعضای هیات موسس به علت فوت یا استعفا در این هیات حضور نداشت، سایر اعضا باید فرد جدیدی را برای عضویت به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بعد از درگذشت مرحوم دکتر حبیبی، باید جایگزین ایشان معرفی می شد و هیات موسس با اتفاق آراء حجت الاسلام ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و این شورا نیز به اتفاق آرا وی را به عضویت هیات موسس منصوب کرد و در واقع این مساله یک الزام قانونی بود.

* توضیحات میرزاده درباره انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا *

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین درباره انتخاب عبدالله جاسبی به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دکتر جاسبی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به تایید مقام معظم رهبری می رسد و همچنین عضو هیات موسس دانشگاه آزاد است.

میرزاده با بیان اینکه هیات موسس، هیات امنا، رییس و شورای دانشگاه چهار رکن اساسی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، گفت: با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سه نفر از اعضای هیات موسس ، عضو هیات امنا می شوند و رئیس دانشگاه آزاد طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی ، عضو حقوقی هیات امناست.

میرزاده با اشاره به اینکه خودش جزو سه عضو از هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی بود که با تصویب این هیات از سال 1386 عضو هیات امنا شده بود، گفت: 3 تن از اعضای هیات موسس عضو هیات امنا شده اند که من نیز با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از این اعضا بودم.

میرزاده ادامه داد: زمانی که من به عنوان رییس دانشگاه آزاد انتخاب شدم و از آنجایی که رییس دانشگاه عضو حقوقی هیات امناست، بنابراین از دو جهت نمی توانستم عضو باشم لذا باید یکی از اعضای هیات موسس، عضو هیات امنا می شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انتخاب جاسبی به عنوان عضو هیات امنا طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.
نظرات بینندگان