arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

فرمانده مرزبانی ناجا: برکناری فرماندهان ۵ مرزبانان گروگان گرفته شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سردار حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام خبر سلامت حال مرزبانان گروگان گرفته شده از برخورد قضایی با برخی متخلفان و برکناری موقت بعضی مسئولان مرزبانان به گروگان گرفته شده خبر داد.

به گزارش ایسنا، این مقام انتظامی که در نشست پایان سال پذیرای خبرنگاران بود، گفت: گرچه اخبار ضد و نقیضی از سلامت مرزبانان به گروگان گرفته شده منتشر می‌شد ولی طبق آخرین بررسی‌های انجام شده (شب گذشته) گزارش‌ها حاکی از سلامت کامل مرزبانانِ دربند است.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی دقیق هر حادثه نشان می‌دهد که وقوع آن تک علتی نیست، افزود: اگر چه در حادثه ربودن پنج مرزبان ایرانی این افراد غفلت کردند اما مسئولان مستقیم این افراد نیز قصور داشتند و در سه روز اول حادثه پس از بررسی موضوع عده ای از فرماندهان از خدمت برکنار و  عده‌ای منتظر خدمت شدند. ضمن اینکه قصور برخی از فرماندهان در حدی بود که به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته فرمانده مرزبانی اقدامات گسترده و وسیع برای آزادی سربازان در حال انجام است که بخشی از آن کار دیپلماتیک و دیپلماسی است.

ذوالفقاری با انتقاد از دولت و سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان، گفت: از دولت و سرویس اطلاعاتی این کشور درخواست می‌کنیم نیروهای مرزبانی را تقویت کنند چرا که هنوز مناطقی در این کشور وجود دارد که مرزبانان حضور فیزیکی چندانی ندارند؛ ما انتظار اهتمام بیشتری را از دولت پاکستان برای جلوگیری از استقرار اشرار در خاک آن کشور داریم.

ذوالفقاری با اشاره به خبر منتشر شده از طرف پاکستانی‌ها درباره آزادی پنج مرزبان، گفت: نیروهای مرزبانی پاکستان اقدامی را در یک نقطه مرزی انجام دادند که 8 تا 11 نفر در آن عملیات آزاد شدند و خودشان اعلام کردند ممکن است مرزبانان کشور شما در میان آزادشدگان باشند که بلافاصله مرزبان ما با طرف پاکستانی ملاقات کرد و پس از دو ساعت پاکستان اعلام کرد افراد آزاد شده افغانی و بنگلادشی هستند که برای تجارت مواد مخدر گروگان گرفته شده‌اند.
نظرات بینندگان