arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: سید احمد خمینی(ره) دیده‌بان انقلاب اسلامی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ، سالگرد رحلت جانگداز یادگار امام (ره) حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی(ره) را به پیشگاه مقام معظم رهبری « مدظله العالی» ، ملت قدرشناس و شهیدپرور ایران اسلامی و تمامی دلدادگان به ویژه بیت محترم ایشان تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است :

حاج سید احمد خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه ذوب در اسلام و قرآن و اهل بیت عصمت وطهارت و ولایت بود و خود را وقف خدمت به امام راحل عظیم‌الشأن نمود و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نورزید.

یکی از بزرگ ترین وِیژگی‌های حاج سید احمد خمینی(ره) این بود که وی هیچ‌گاه میل و سلیقه شخصی خود را بر نظر امام خمینی(ره) که ایشان را رهبر و مقتدای خود می دانستند ، مقدم ندانست .

وی یکی از مدافعان راستین انقلاب اسلامی و خط امام (ره) بود که حتی با فشارهای سیاسی و اتهامات بی‌اساس از این راه حقیقت تا آخرین لحظات دست بر نداشت. ایشان در اوج زهد و پرهیزگاری ، گمنامی و مظلومیت یاوری همیشگی و حامی مطمئن برای پدر بودند.

ایشان یکی از مدافعان اصلی حریم ولایت بود ؛که به عنوان اصل مترقی و اساسی اسلام و قانون اساسی در متابعات و پیروی از دستورات ولی فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی همیشه اصرار ویژه داشته و همگان را به این امر دعوت می‌کردند.

نمود این نوع نگاه ایشان پس از رحلت پدر به وضوح نمایان گشت که به صور مختلف از ولایت و زعامت رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( مد ظله العالی) حمایت همه جانبه نمودند.

و در این مسیر با اتخاذ مواضع به موقع، صحیح و قاطع خود بارها و بارها مورد اهانت مخالفان نظام اسلامی قرار گرفته اما ذره‌ای از موضع راستین خود عقب‌نشینی نکرده است.

در ادامه‌ی این اطلاعیه آمده است:ایشان همراه و همراز امام در مواقع بحرانی، تهدیدات و تبعیدات بوده و لحظه‌ای از حمایت نهضت اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) دست برنداشته و به عنوان چشم تیزبین و دیده‌بان انقلاب اسلامی، مشاور امین و امانت‌دار حقیقی، بازویی پرتوان برای پدر بودند.

نقش و موضع تحسین‌برانگیز ایشان پس از رحلت امام خمینی(ره) در رابطه با اطاعت از رهبری از مباحث قابل تأمل و بررسی ویژه‌ای است.

در پایان این اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مجدداً یاد و خاطره‌ی آن عزیز از دست رفته، یادگار امام راحل و ستارۀ متجلی شده از تشعشع انوار آفتاب انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد.

نظرات بینندگان