arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

واحدی: نوروز امسال بهترین موعد اهدای آثارمعرفتی فاطمی به عنوان عیدانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک نویسنده و شاعر با اشاره به مقارن شدن ایام نوروز و فاطمیه؛ نوروز 93 را بهترین فرصت برای اهدای بسته‌های فرهنگی معرفتی مناسب این ایام به عنوان عیدانه دانست.

حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا واحدی نویسنده و شاعر، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وقتی به تعبیر امام راحل،حضرت زهرا(س) الگویی جامع الاطراف برای مسلمين است، باید از فرصت ایام فاطمیه و مجالس بزرگداشت آن حضرت برای معرفی و تشریح سخنانشان استفاده بهتری شود.

 وی افزود: به نظر مقام معظم رهبری نیز هر کلمه و اشاره فاطمه زهرا بايد برای ما يک سرمشق باشد. بنابراین باید سخنان حضرت زهرا(س) به خصوص خطبه فدک به عنوان یک اثر متقن و ماندگار بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد. خطبه فدك شامل مطالب عميق و مسائل فكری بسيار و نشان جامعيت علمی حضرت زهرا(س) و سند محكمی براي حقانيت شيعه و مكتب اهل بيت(ع) است. شاید به همین جهت است که بسیاری از علما از جمله آیه الله جوادی آملی معتقدند که باید بخشی از مناسبات و محافل ایام فاطمیه به تدريس و تبيين خطبه حضرت زهرا(س) که به خطبه فدک شهرت دارد، پرداخته شود.

واحدی ادامه داد: خطبه فدک، قيامی اعتقادی است كه آغازگر تاريخی پر از شعور و حماسه برای شيعه است و مسير بعدی شيعه را شكل می‌دهد. خطبه فدك، علاوه بر اینکه یک دوره کامل اصول اعتقادی شیعه را به شکلی جذاب بیان کرده است، انقلابي بزرگ در اثبات حقانیت نظام امامت به شمار می‌رود.

واحدی که در کارنامه کاری خود انتشار مجموعه عارفانه‌ها (شامل خطبه‌های تاثیر گذار از جمله خطبه فدک) را دارد، با ابراز تاسف از مهجوریت و مظلومیت این معارف غنی شیعه در جامعه اسلامی و شیعی گفت: نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است. می‌دانیم که در ایام نوروز بیشتر ادارات و شرکت‌ها به فکر بسته عیدانه برای کارکنانشان هستند که عمدتاً خوراکی و مصرفی است؛ اما کمتر کسی به فکر بسته‌های معنوی و خوراک‌های فکری است. امیدواریم روزی برسد که مسئولان ما همراه با بسته‌های معیشتی که به کارکنانشان هدیه می‌دهند، نسخه‌ای از این دست منابع اصیل شیعی را نیز هدیه بدهند. یا اینکه در همایش‌ها و گردهمایی‌ها از آنها به عنوان بسته فرهنگی اهدایی بهره ببرند.

یادآوری می‌شود مجموعه عارفانه‌ها، ترجمه آزاد و روان از پنج خطبه فدك، خطبه غدير، خطبه قاصعه، آخرين خطبه رسول(ص) و خطبه همام به همت سيدمحمدرضا واحدی است كه در قالب يك مجموعه توسط انشارات تارونه به چاپ رسيده است.

واحدي پيش از اين مجموعه عاشقانه‌ها را به چاپ رسانده بود كه ترجمه‌ای آزاد از شش دعای ابوحمزه، كميل، عرفه، مكارم اخلاق، افتتاح و ندبه است. از این شاعر و نویسنده روحانی و برگزيده هشتمين جايزه قلم زرين، پيش از اين، رمان آقای سليمان می‌شود من بخوابم، مجموعه شعرهای ادامه دلواپسی و چقدر فاصله، سرداری بزرگ و سربداری كوچك و سيره سياسي امام علی(ع) به چاپ رسيده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان