arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

مسجد جامعی: باید کار مردم به مردم واگذار شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد باید کار مردم را به مردم واگذار شود.

به گزارش فارس، مسجد جامعی  در مراسم معارفه  دبیرکل ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد گفت: نکته ای که در فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت مکرر مورد اشاره قرار گرفته واگذاری کار مردم به مردم است. این نکته سال ها است که بیان شده و در قانون اساسی و فرمایشات حضرت امام (ره) نیز وجود دارد اما ما در شورای سوم توانستیم این موضوع را قانونمندتر کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، یک رکن این کار شهرداری، یک رکن دیگر شورایاری ها و رکن سوم سازمان های مردم نهاد هستند. ما سعی کردیم از همان اول ارتباطی بین شورایاری ها، سازمان های مردم نهاد و شهرداری برقرار باشد.

وی گفت: در ستاد هماهنگی شورایاری ها، روابط عمومی بسیار کار مهمی بود و تا حد زیادی کار ارتباطات وجود داشت. این در شرایطی بود که صدا و سیما ما را تحریم کرده بود و نیروی انتظامی نیز همکاری نمی کرد. از این رو در روابط عمومی باید شرایطی فراهم می کردیم که اعتقاد ذهنی و پذیرش در ذهن مردم ایجاد کنیم. در این فضا آقای زمردیان مسئولیت این کار را داشت.

رییس شورای شهر تهران افزود: یقین دارم خود سردار روزبهانی بیش از همه برای کمک کردن به آقای زمردیان انگیزه دارند و اطمینان دارم آقای زمردیان نیز از پشتیبانی همه شما برخودار خواهد بود.

مسجدجامعی در پایان ابراز داشت: شورای شهر در نخستین قدم اعتبارات تشکل های مردم نهاد را حدود 70 – 80 درصد افزایش داد. از دیگر سو، تجربه، دانایی و توانایی خود شما و مجموعه پشتیبان شما در شورای شهر می تواند فضای دیگری را فراهم کند تا در سال آینده کارنامه ما نشان دهنده این باشد که راه و مسیر پیشرفت را به خوبی طی کرده ایم و مشکلی از مشکلات را حل کرده ایم

همچنین در ادامه الهه راستگو، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: سال هاست که نام سازمان های مردم نهاد به عنوان یک مرکز تاثیر گذار در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... شناخته می شود. از این رو دولت ها با دیدن توانمندها و اثرگذاری این تشکل های اجتماعی، در جهت تقویت آن ها می کوشند.

رئیس ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: شورای شهر تهران نیز به عنوان پارلمان برخواسته از متن جامعه، شایسته ترین نهاد برای ارتباط با خود مردم است و جلب مشارکت شهروندی را وظیفه خود می داند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد از سال 87 تشکیل شده و سیاست گذاری، برنامه ریزی، شناسایی و سازماندهی را مهم ترین برنامه خود می داند که بحق تا کنون گام های بسیار خوبی در این راستا بر داشته شده است. در این مسیر بر خود وظیفه می دانم از تلاش های بی وقفه  طلایی که مدیریت و راهبری این ستاد را بر عهده داشتند و از سردار روزبهانی که زحمات زیادی کشیدند، قدردانی کنم.

وی با تاکید بر این نکته که باید برای جلب مشارکت واقعی مردم و رساندن سمن ها به جایگاه واقعی و شایسته خود در مدیریت شهری کوشش بسیار کنیم، ابراز داشت: می توان امیدوار بود که با دستیابی سمن ها به جایگاه واقعی خود در عرصه های مختلف مدیریت شهری، مشارکت بخش قابل توجهی از جامعه را جلب کنیم.

راستگو ادامه داد: دو روز قبل و همزمان با آغاز دهه اول فاطمیه، بر سر مزار شهدای گمنام با حضرت فاطمه زهرا (س) مادر همه شهیدان، اهل بیت (ع) و شهدای عزیز تجدید پیمان کردیم و از آنان مدد جستیم تا در این مسیر ارزشمند، یارای ما باشند. با الگو قرار دادن شهدای گمنام نیز به عنوان اسطورهای کار داوطلبانه و با تلاش جهادی در راستای ساختن تهران مبتنی بر الگوی اسلامی - ایرانی تلاش خواهیم کرد.

رئیس ستاد ساماندهی تشکل های مردم نهاد تصریح کرد: این ستاد به همین منظور در صدد است در دور جدید فعالیت ها گام های محکمی بردارد. از جمله محورهای اساسی که در این ستاد به کارخواهیم بست می توان به سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور جلب، تقویت و توانمندی ها و همچنین آموزش و به کارگیری هر چه بیشتر سازمان های مردم نهاد مرتبط با اهداف مدیریت شهری اشاره کرد.

وی گفت: همچنین باید در جهت محقق نمودن منویات مقام معظم رهبری در حوزه های گوناگون از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی اقتصاد مقاومتی و... تلاش کرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اشاعه فرهنگ کار داوطلبانه در بین آحاد جامعه توسط سازمان های مردم نهاد، گفت: فعال سازی حقیقی سمن ها به عنوان اجتماعات فعال و هدفمند در رویکرد محله محوری و مدیریت محله باید مورد توجه قرار گیرد چرا که با فعال سازی سمن های محله ای می توان شاهد اتفاقات مبارکی بود.

راستگو عنوان کرد: لازم است از همکاری و همیاری دکتر مسجد جامعی تشکر کنم. همچنین از طلایی، سردار روزبهانی و آباد، دانشور، مجتبی شاکری، پیر هادی، اعضای ستاد، کارشناسان و همه همکاران تقدیر و تشکر کنم.
نظرات بینندگان