arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

کاخ سفید: شاید پوتین را هم تحریم کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، دولت آمریکا احتمال اعمال تحریم ضد هیچ مقام روسی را رد نمی کند و این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید بحران اوکراین مقام های روسی بیشتری با تحریم مجازات شوند.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) در پاسخ به این سئوال که آیا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز با تدابیر و اقدامات مجازات گونه واشنگتن روبرو می‌شود؟ تصریح کرد، دولت باراک اوباما این احتمال را رد نمی‌کند که هر مقام روسی هدف احتمالی تحریم‌های آمریکا می‌باشد.

بر اساس این گزارش ، کارنی افزود: دولت آمریکا هم اکنون تعدادی از مقامات روسی را با تحریم‌های اقتصادی و سیاسی مجازات کرده و احتمال اعمال تحریم های مشابه علیه مقامات دیگر روسی را رد نمی‌کنیم. آمریکا روز گذشته 11 مقام روسی و اوکراینی را نیز به فهرست تحریم‌های سیاسی و اقتصادی خود افزوده است ولی نام پوتین در این فهرست مشاهده نمی‌شود. در این فهرست چند نفر از مشاوران و نزدیکان پوتین دیده می شود.

برخی منابع آگاه اعلام کرده اند که پوتین قصد دارد امروز در دومای روسیه در خصوص تازه ترین تحولات کریمه و اوکراین سخنرانی کند. در همه پرسی روز یکشنبه بیش از 96 درصد مردم کریمه به الحاق این منطقه به روسیه و جدا شدن از اوکراین رای مثبت داده اند.
نظرات بینندگان