arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

توصیه‌ آتش‌نشانی: خانواده‌ها فرزندان را در مراسم چهارشنبه سوری همراهی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر همراه بودن خانواده با فرزندان در شب چهارشنبه سوری گفت: شهروندان حتی المقدور مواد دور ریختی را در بالکن ها و اطراف حیاط جمع نکنند زیرا کودکان با دیدن این وسایل به روشن کردن آتش تحریک می شوند.

جلال ملکی در گفت وگو با خبرگزاری آنا از خانواده ها خواست فرزندان خودرا در این شب تنها رها نکنند و با همراهی یکدیگر در مراسم چهارشنبه سوری شرکت کنند تا به نوعی هم بر روی فرزندان خود نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و بتوانند برای عزیزان خود فرهنگ ایران باستان و آیین سنتی این شب را توضیح دهند که بسیاری از آداب و رسوم باستانی فراموش شده است.

وی با تاکید برآگاه سازی نوجوانان از عوارض و خطرات ناشی از آتش بازی و استفاده از مواد منفجره گفت:جوانان از پرتاب مواد محترقه ،سیلندر های کوچیک و اسپری های خوشبو کننده به داخل آتش خودداری کنند، از روشن کردن آتش در نزدیکی خودرو های پارک شده بپرهیزند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی  از شهروندان خواست در صورت مشاهده فروشندگان و پخش کنندگان  مواد منفجره غیر استاندارد هرچه سریعتر محل مورد نظر را به نیروهای انتظامی اطلاع دهند و مواد آتش زا مانند نفت و بنزین را دسترس کودکان دور نگهدارند.

وی از جوانان خواست : در زمین های خشک، پارک ها و اطراف درختان آتش روشن نکنند و حتی در کنار آتش هایی که خودشان روشن نکرده و از محتویات داخل آن آتش اطلاع ندارد تجمع نکنند زیرا در بسیاری مواقع مواد محترقه و تشدید کننده در داخل آتش وجود دارد پس از انفجار آسیب های جبران ناپذیری در شهروندان برجای می گذارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد : در صورتی که کودکان و نوجوانان در منزل نتوانند مواد لازم برای تهیه مواد آتش زا را تامین کنند به فروشگاه های مواد شیمیایی و داروخانه ها مراجعه می کنند برهمین اساس به  فروشندگان این مواد توصیه می کنیم از فروش به نوجوانان و کودکان خوددداری کنند.

ملکی یادآور شد:شهروندان حتی المقدور مواد دور ریختی را در بالکن ها و اطراف حیاط جمع نکنند زیرا کودکان با دیدن این وسایل به روشن کردن آتش تحریک می شوندو یا حتی در برخی مواد افتادن یک جرقه روی آنها باعث ایجاد اشتعال می شود بنابراین شهروندان باید دراین ایام مخازن خاموش کننده دستی را در منزل و محل کار به صورت آماده و در دسترس قرار دهند تا در زمان نیاز بتوانند بلافاصله اقدام کنند.

به گزارش آنا، انفجار 250گرم مواد ساخت ترقه می تواندیک آپارتمان را بشدت تخریب و ویران کند ضمن اینکه شیشه های ساختمان های مجاور نیز بر اثر این انفجار شکشته  می شود. همچنین برخی مواد شیمیایی مانند اکلیل،سرنج  و کاریید هنگام ترکیب با هم یا با آب ایجاد حرارت و اشتعال می کند بنابراین باید این مواد را از دسترس کودکان دور نگهداشت.
نظرات بینندگان