arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۲

احتمال ادغام اورژانس و هلال احمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کار اصلی ما از اردیبهشت ۱۳۹۳ آغاز می شود گفت: درصددیم اورژانس کشور را در قالب یک سازمان مجهز کنیم.

به گزارش انتخاب، دکتر هاشمی درحاشیه بازدید از پایگاه های اورژانس جاده ای و هوایی و ایستگاه های سلامت در جمع خبرنگاران افزود: حدود 18 هزار نفر تا 16 فروردین در بیش از 2100 پایگاه آماده خدمات رسانی اورژانسی به هموطنان هستند و این جدا از همکارانی است که در بیمارستان ها مستقرند.

وی افزود: امیدواریم که هموطنان هم در خوراکی هایی که استفاده می کنند و هم در مسافرت هایی که انجام می‌دهند رعایت و مراقبت کنند به ویژه درباره کودکان و افراد مسن و بدانند پیشگیری بسیار کمک کننده است.

هاشمی در مورد حضور پزشکان متخصص در اورژانس بیمارستان ها در ایام نوروز گفت: نمی توانم به طور عام چنین قولی بدهم که هر ساعت شبانه روز که مردم مراجعه می کنند متخصص اورژانس در اختیار آنها قرار گیرد چرا که این ادعای سختی است اما به طور مقایسه ای می توان گفت امسال نسبت به سال گذشته آمادگی خیلی بیشتری وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اینکه حالا همه مراکز از این امتیاز برخوردار باشند، با توجه به فارغ التحصیلان این رشته بعید می دانم ولی در مراکز اصلی این آمادگی وجود دارد.

هاشمی درباره مهم‌ترین چالش حوزه بهداشت و درمان در سال 1392 گفت: شاید مهم‌ترین چالش ها در پیش باشد چرا که کارها بر زمین است.

وی مشکل ترین مسئله حوزه بهداشت و درمان را در سال 92  بحث بودجه و اعتبارات و بدهی ها و کسری ها برشمرد و افزود: در کنار اینها می توان به نیمه بحران دارو اشاره کرد که در شروع کارمان با آن مواجه بودیم و الحمدالله با بزرگواری و صبوری مردم و تلاش همکاران ما از آن عبور کرده ایم به نحوی که امروز درب همه 550 بیمارستان باز است و مشغول ارائه خدمت به هموطنان هستند.

دکتر هاشمی گفت: در عین حال بازار دارو هم به سرعت ظرف دو، سه ماه اول به آرامش نسبی رسید و در دسترس مردم قرار گرفت و مابه‌التفاوت نرخ ارز هم که خیلی به مردم به خصوص بیماران صعب العلاج فشار می آورد تفاوت قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه سلامت کم نیست و همه ما هم به آنها واقفیم افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم عمده توجه ما به آسیب شناسی و برنامه ریزی برای سال‌های پیش رو بود.

هاشمی گفت: تصورم این است که اگر مشکلی پیش نیاید از اردیبهشت به بعد کار اصلی ما شروع می شود و امیدواریم مورد رضایت مردم هم واقع شود.

وزیر بهداشت آروزی سلامت و بهروزی هموطنان از طرف خداوند متعال را بهترین عیدی دانست و درباره مشکلات اورژانس کشور افزود: اورژانس مشکلات خیلی زیادی هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ محتوایی دارد بنابراین یکی از برنامه های اصلی ما ساماندهی وضع اورژانس ابتدا از روستاها و بعد تا داخل بیمارستان هاست.

هاشمی با بیان اینکه البته این صحبت من کلی است گفت: ولی واقعیت این است که ما می خواهیم اورژانس را در قالب یک سازمان در کل کشور مجهز کنیم.

وی افزود: الان اورژانس یک واحد است زیرمجموعه معاونت درمان به همین خاطر چابکی لازم را ندارد بنابراین در قالب یک سازمان در سال آینده سازماندهی می شود و تصور می کنیم بدین شکل بیش از گذشته به مشکلاتش توجه می شود.

هاشمی گفت: اورژانس کمبودهایی دارد که از همین آلان کار را شروع کرده ایم و این کمبودها بیشتر متوجه مناطق محروم است و بخش دیگر مربوط به بخش پایگاه هایی است که در قالب برنامه چهارم می بایست کامل می شد که نشده است و همینطور کمبود نیروی انسانی.

وی با بیان اینکه آن مقداری که دست ماست حتما در یکی دو سال آینده اجرایی می شود افزود: یک بخش هم دست سازمان مدیریت و بقیه بخش هاست که امیدواریم بتوانیم آنها را متقاعد کنیم به ویژه در مورد جبران کمبودها در بخش نیروی انسانی.

هاشمی با دعوت از مردم و خیران برای کمک رسانی و توجه بیشتر به اورژانس کشور گفت: آمادگی ساختن پایگاه ها و در اختیار گذاشتن آمبولانس به مردم را داریم.

وی یکی از برنامه های وزارت بهداشت را ادغام یا هم افزایی اورژانس و هلال احمر برشمرد. 
منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان