arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۳

آخرین گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایران در سال 92

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران امکان دسترسی «روزانه» به مراکز غنی‌سازی نطنز و فردو و همچنین کارگاه‌های مربوط به تولید سانتریفوژها را فراهم کرده و اطلاعات مورد نیاز آژانس را در اختیارش قرار داده است.آژانس که طبق توافق سوم آذرماه ژنو به صورت ماهانه گزارشی درباره میزان تعهد ایران به توافقنامه موقت منتشر می‌کند٬ در گزارش پیشین خود نیز اعلام کرده بود که ایران به مفاد توافقنامه ژنو عمل کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از تابناک، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ایران همچنان به توافق موقت هسته‌ای به دست آمده میان تهران و شش قدرت جهانی پایبند است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که، آژانس در گزارش ماهانه خود گفته است که با گذشت دو ماه از توافق هسته‌ای ژنو٬ ایران همچنان غنی‌سازی ۲۰ درصدی خود را معلق نگاه داشته٬ به رقیق‌سازی و تبدیل ذخیره اورانیوم غنی‌سازی شده خود ادامه می‌دهد و فعالیت‌هایش در مراکز غنی‌سازی فردو و نطنز و تاسیسات آب سنگین اراک را نیز گسترش نداده است.

آژانس در گزارش روز پنجشنبه خود همچنین تاکید کرده است که ایران امکان دسترسی «روزانه» به مراکز غنی‌سازی نطنز و فردو و همچنین کارگاه‌های مربوط به تولید سانتریفوژها را فراهم کرده و اطلاعات مورد نیاز آژانس را در اختیارش قرار داده است.

آژانس که طبق توافق سوم آذرماه ژنو به صورت ماهانه گزارشی درباره میزان تعهد ایران به توافقنامه موقت منتشر می‌کند٬ در گزارش پیشین خود نیز اعلام کرده بود که ایران به مفاد توافقنامه ژنو عمل کرده است.

گزارش روز پنجشنبه آژانس در حالی منتشر شده است که دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ برای دستیابی به نتیجه‌ای نهایی٬ ۲۸ اسفندماه در وین به پایان رسید. ایران فضای این مذاکرات را «خوب و جدی» توصیف کرده است.در این مذاکرات به گفته ایران٬ طرفین درباره راکتور آب سنگین اراک و نحوه کاهش نگرانی‌ها در مورد این تاسیسات گفت‌و‌گو کردند.
نظرات بینندگان