arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۳

بارش برف در ارتفاعات سمنان و ترافیک نیمه سنگین در 7جاده کشور

وضعیت ترافیکی جاده های هراز، قزوین رشت، اصفهان تهران، اصفهان شیراز، چمن بید به بجنورد، سیرجان به بندرعباس و کرج - چالوس نیمه سنگین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وضعیت ترافیکی جاده های هراز، قزوین رشت، اصفهان تهران، اصفهان شیراز، چمن بید به بجنورد، سیرجان به بندرعباس و کرج - چالوس نیمه سنگین است.

به گزارش انتخاب و به نقل از پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در استان سمنان (ارتفاعات جاده های توسکستان به شاهرود و فولاد محله به کیاسر بارش برف گزارش شده است . براساس همین گزارش وضعیت ترافیکی جاده های هراز، قزوین رشت، اصفهان تهران، اصفهان شیراز، چمن بید به بجنورد، سیرجان به بندرعباس و کرج - چالوس نیمه سنگین است.

ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
رئیس پلیس راه استان البرز اعلام کرد: در سومین روز فروردین 93 ترافیک در جاده  کرج - چالوس به سمت شمال همچنان سنگین است.
سرهنگ رضا اکبری افزود: ترافیک در این جاده از میدان امیرکبیر کرج تا محدوده شهرستانک بخش آسارا سنگین و بقیه مسیر نیمه سنگین و روان است. همچنین ترافیک در آزاد راه کرج - قزوین و کرج - تهران نیمه سنگین و روان است.
وی گفت: از رانندگان انتظار داریم با توجه به ترافیک در جاده های استان البرز، با رعایت سرعت و فاصله طولی از خودرو جلو در جاده ها حرکت کنند.

 بارش برف در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا  گفت: بارش برف در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد.
سرهنگ حمیدی در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده‌های کشور به فارس گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در اکثر جاده های استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با بارش باران همراه است،‌ گفت: وضعیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس همچنان نیمه سنگین است.
رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا تأکید کرد: جاده توسکستان - شاهرود در استان‌های سمنان و گلستان که به علت بارش شدید برف از ساعت 22:40 روز شنبه مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری باز شد.

 

گردنه خوش ییلاق در جاده شاهرود به آزادشهر در استان سمنان باز شد
رئیس پلیس راه استان سمنان به ایرنا گفت: گردنه خوش ییلاق در جاده شاهرود - آزادشهر که از ساعت 20 و 30 دقیقه شب گذشته به دلیل برف و نامساعد بودن شرایط جوی بسته شده بود از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز یکشنبه باز شده است.
سرهنگ علیرضا رضوی خبیر افزود: جاده فولادمحله به کیاسر نیز شب گذشته بسته شده بود که از صبح امروز یکشنبه باز است.
وی با اشاره به حاکم بودن هوای سرد بر کشور، به مسافران نوروزی توصیه کرد: هموطنانی که قصد عبور از جاده های مناطق کوهستانی را دارند خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و خوردنی و آشامیدنی لازم به همراه داشته باشند تا درصورت بسته شدن محور با مشکل مواجه نشوند.
وی با اشاره به شعار ˈبا گذشت و صبوری رانندگی ایمنی را تجربه کنید اظهار داشت: این شعار به عنوان شعار پلیس در سال 93 تعیین شده و پلیس برای تبیین و توسعه این شعار به منظور افزایش سفرهای ایمن در کشور و کاهش حوادث و سوانح رانندگی تلاش می کند.
رضوی خبیر به کویری بودن جاده ها و طولانی بودن جاده اصلی تهران - مشهد در استان سمنان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فاصله بین شهرها در این استان به نسبت دیگر استان های کشور زیاد است، توصیه پلیس به مسافران توقف های کوتاه مدت پس از ساعتی رانندگی است تا احتمال وقوع تصادفات به کمترین حد ممکن برسد.
وی بیشترین تصادفات در جاده های ستان سمنان را واژگونی با 60 درصد از حوادث عنوان کرد و اظهار داشت: 90 درصد کشته های تصادفات در استان سمنان مربوط به واژگونی است.
رئیس پلیس راه استان سمنان افزود: بر اساس کارشناسی ها، بیشتر مصدومان و متوفیان تصادفات از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند، پس هموطنان با بستن کمربند ایمنی با حفظ جان، خود به کاهش تلفات و صدمات جانی کمک کنند.

 

تمام جاده های خراسان رضوی باز و تردد در آنها روان است
رئیس پلیس راه خراسان رضوی به ایرنا گفت: تمام جاده های استان باز است و تردد در آنها به صورت روان جریان دارد.
محمد صفایی افزود: فقط جاده کوهسرخ به کاشمر 25 کیلومتر اولیه آن دیشب باز شد و بخش کوچکی از مسیر باقی مانده که در حال بازگشایی است و به زودی با رفع مشکل تردد در آن از سر گرفته می شود.
وی اظهار داشت: جاده مشهد - تربت حیدریه هم از ساعت 10:30 دقیقه امروز یکشنبه بازگشایی شده و اتوبوس های مسافربری نیز هم اینک ثبت سرعت شده و در مسیر تردد می کنند.
وی گفت: تمام نیروهای پلیس راه ، راهداری ، جمعیت هلال احمر ، امداد خودرو و مدیریت بحران استان شب گذشته تا ساعت پنج صبح امروز یکشنبه در جاده ها با تمام توان در حال خدمت رسانی به مسافران در راه مانده بودند.
وی افزود: حجم کار با توجه به ترافیک سنگین محور بسیار گسترده بود و جمعیت زیادی در برف گرفتار شده بودند که بخشی به تربت حیدریه انتقال و بخشی هم در مناطق اطراف اسکان داده شدند.
وی گفت: شب گذشته مدیر دفتر مدیریت بحران استان هم در جاده تربت حیدریه حضور یافت و خدمات رسانی به مسافران در راه مانده به بهترین شکل ممکن انجام شد.

به گزارش خبر، وی اظهار داشت : با وجود حوادثی چون خروج خودروها از جاده به دلیل لغزندگی در طول جاده های استان خوشبختانه حادثه جدی نداشتیم و هم اینک کلیه جاده های استان باز و تردد در آنها روان است.

نظرات بینندگان