arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۳
هاليوودي هاي نجومي

نگاهي به بالاترين دستمزدهاي سينمايي

بالاترين رقم دستمزد يک بازيگر هاليوود چقدر هست؟ در اينجا نگاهي داريم به بازيگراني که چک هاي بانکي دستمزدشان باور نکردني است و واقعاً نجومي اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فروش بالاي فيلم «جاذبه» احتمالاً به همان اندازه ساندرا بولاک بازيگر اصلي فيلم را خوشحال و هيجان زده کرده است که کانديداتوري اش در اسکار، او را خوشحال کرده بود. او با توجه به فروش بالاي فيلم و دريافت مبلغ 70 ميليون دلار بابت دستمزد خود در اين فيلم ديوارهاي مجازي امنيت خود را مستحکم تر ساخت. بله، ساندرا بولاک براي بازي در فيلم «جاذبه» 70 ميليون دلار دريافت کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بانی فیلم، اما اين بالاترين رقم دستمزد يک بازيگر هاليوودي نيست. در اينجا نگاهي داريم به بازيگراني که چک هاي بانکي دستمزدشان باور نکردني است و واقعاً نجومي اند.

مل گيبسون «اسلحه مرگبار 4»

مل گيبسون که اکنون مغضوب هاليوودي ها است، به عنوان دستمزد خود در فيلم «اسلحه مرگبار 4» 30 ميليون دلار دريافت کرد. شايد در ظاهر اين رقم نتواند با برخي ارقام امروز برابري کند. اما واقعيت خلاف اين تصور است. زيرا اولاً اين رقم در آن زمان (1998) بسيار بالا بود و گران ترين دستمزدي محسوب مي شد که يک بازيگر دريافت کرده بود. در واقع ارقام امروز شايد تا حدودي بتوانند با آن برابري کنند.

 

تام هنکس «فارست گامپ»

تام هنکس در سال 1994 درست مثل همين الان بالاترين دستمزدها را دريافت مي کرد. او زماني که قصد داشت قرارداد خود براي فارست گامپ را امضا کند، تصميم گرفت به جاي دريافت دستمزدي 25 ميليون دلاري در سود فيلم شريک شود. اين تصميم باعث شد پولي معادل 70 ميليون دلار به چنگ آورد.

 

جاني دپ ـ «دزدان دريايي کارائيب»

جاني دپ بابت بازي در سري فيلم هاي «دزدان دريايي کارئيب» پول زيادي به دست آورده است. او براي اولين فيلم رقم 10 ميليون دلار را دريافت کرد اما در هر کدام از دنباله ها اين رقم به طور منظم سيري صعودي را دنبال کرد. طوري که براي فيلم چهارم 56 ميليون دلار دريافت کرد. آن طور که خود جاني دپ مدعي شده است. وي براي پنجمين فيلم 116 ميليون دلار گرفته است.

 

تام کروز ـ «ماموريت غيرممکن»

تام کروز ديگر بازيگري است که به خاطر بازي در يک سري فيلم درآمد کلاني داشته است. او از سال 1996 به اين سو براي هر کدام از فيلم هاي «مأموريت غير ممکن» 70 ميليون دلار دستمزد گرفت. اما بالاترين دستمزدي که کروز گرفته براي کاراکتر اتان هانت در «مأموريت غيرممکن» نيست. بلکه براي فيلم «جنگ دنياها» اثر اسپيلبرگ است که به خاطر آن صد ميليون دلار گرفت.

 

کيانو ريوز ـ «ماتريکس»

تام کروز، جاني دپ و مل گيبسون هر کدام به خاطر بازي در دنباله فيلم هايشان بوده است که درآمدهاي کلان به دست آورده اند. اما هيچکدام نمي توانند حتي به گرد پاي کيانو ريوز برسند. ريوز به خاطر سه گانه «ماتريکس» 250 ميليون دلار دستمزد گرفت. اما نکته جالب در اينجا است که او تمام اين پول را تصاحب نکرد و بخش زيادي از آن را به ديگران بخشيد، ريوز در مصاحبه اي گفت: پول آخرين چيزي است که به آن فکر مي کنم. چون با آنچه که همين الان دارم مي توانم براي چند قرن زندگي کنم.

 

ساندرا بولاک ـ «جاذبه»

دستمزد بولاک در «جاذبه» به چند دليل قابل توجه است. اول اينکه مبلغي که او بابت بازي در «جاذبه» دريافت کرده، (70 ميليون دلار) معادل کل درآمدهايي است که تا کنون داشته است. دوم اينکه «جاذبه» يک فيلم مستقل است و هيچ دنباله اي ندارد و يا بخشي از يک سه گانه نيست. سوم اينکه هيچ کس تصور نمي کرد «جاذبه» تا اين حد موفق ظاهر شود. بولاک در اصل چکي 20 ميليون دلاري براي بازي در اين فيلم دريافت کرد. اما در قرارداد خود بندي گنجاند که به واسطه آن مي توانست از سود فيلم 15 درصد دريافت کند. همين باعث شد با توجه به فروش بالاي فيلم در گيشه ها، درآمد او از «جاذبه» از مرز 70 ميليون دلار عبور کند.


نظرات بینندگان