arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۳

انتقاد شدید استاندار‌ یزد از اقلیت افراطی و خودسر

استاندار یزد در مراسم معارفه‌ی فرماندار جدید اردکان که صبح پنج‌شنبه ۷ فروردین ماه در فرهنگ‌سرای حضرت آیت الله خاتمی (ره) اردکان برگزار شد با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در سطح استان این گونه تغییرات را طبیعی و به دور از حب و بغض نامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار یزد گفت: خودسری‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند ادامه پیدا کند و هرگز نباید این خودسری‌ها منجر به تجاوز به حقوق دیگران شود.

به گزارش انتخاب به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد در مراسم معارفه‌ی فرماندار جدید اردکان که صبح پنج‌شنبه ۷ فروردین ماه در فرهنگ‌سرای حضرت آیت الله خاتمی (ره) اردکان برگزار شد با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در سطح استان این گونه تغییرات را طبیعی و به دور از حب و بغض نامید. وی سپس به روند انتصاب اسماعیلی به فرمانداری اردکان اشاره نمود و از خدمات و زحمات احمد کمالی فرماندار پیشین این شهرستان تشکر کرد.

استاندار یزد سپس به نقش محوری مردم در نظام جمهوری اسلامی و شکل گیری انقلاب و قانون اساسی پرداخت و ابراز داشت: تمامی ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی اعم از مجلس، شوراها، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری با رأی مردم شکل میگیرد و این مردم هستند که مستقیم و غیرمستقیم در تمام تصمیمات نظام دخیل هستند.

وی مردم سالاری دینی را از ارکان نظام دانست و بر باور مردم به عنوان رکن رکین این نظام تاکید نمود و افزود: مردم در یک طیف خاص خلاصه نمیشوند و نظام جمهوری اسلامی، همه ی مردم با هر گرایشی را شامل می‌شود.

 عالی‌ترین مقام اجرایی استان سپس با اشاره به بعضی ابراز نظرها در فضای رسانه‌ای استان ضمن انتقاد از برخی خودسری‌ها و بی‌اخلاقی های صورت گرفته در ابراز نظرات گفت: همه باید در محور قانون حرکت کنند و از خودسری و ابراز نظرات تفرقه‌افکن و اتهام زدن‌های بی پایه به دیگران بپرهیزند و بدانند که خودسری‌ها هیچوقت نمی‌تواند ادامه پیدا کند و تا زمانی تحمل می‌شود که در این مسیر به حقوق دیگران تجاوز نگردد.

استاندار یزد میزان تقوای الهی را ملاک برتری افراد دانست و از همگان خواست تا در نوشتار و گفتار نسبت به رعایت اخلاق دقت لازم را معمول دارند تا خدای نکرده به اعتماد مردم لطمه زده نشود.

میرمحمدی افزود: تا کی برخی میخواهند خود رای باشند و با توسل به برخی ارزش‌ها حرف‌های نادرست را به جامعه القا کنند. می‌خواهم که سنجیده حرف بزنند و با گفتار و نوشتار و عمل خود به گونه‌ای رفتار کنند که مردم آن ها را دوست داشته باشند و اجازه بدهند که جوانان ما راه شهدا و عزت نظام را بپیمایند چرا که خودسری ها به اعتماد و آسایش مردم لطمه می زند.

میرمحمدی در ادامه‌ی این مراسم با اشاره به عزت و کرامت مردم از همه‌ی مسئولین دولتی در هر رده‌ای که مشغول به خدمت هستند خواست تا مردم را به واقع،اربابِ رجوع بدانند و خود را خادم و خدمتگزار مردم به حساب آورند چرا که همه‌ی مسئولین وظیفه دارند که پاسخگوی مردم و رافع مشکلات آن‌ها باشند.

استاندار یزد از مدیران استان خواست تا از کارهای حاشیه‌ای بپرهیزند و با برنامه‌ریزی صحیح از اتلاف وقت خود و سرمایه‌ی مردم جلوگیری نموده و نسبت به ارزیابی کارها و شناسایی نقاط ضعف و قوت همت گمارند.

رئیس شورای اداری استان یزد سپس بر لزوم تقویت پرسش‌گری در جامعه تاکید نمود و آن را رافع بسیاری از مشکلات دانست و از همه‌ی مسئولین خواست تا فضا را برای پرسش‌گری مردم و به ویژه جوانان باز کنند تا رویه‌های استکباری در محافل دولتی کنار زده شود.

وی سپس ابراز امیدواری نمود تا با فراگیر شدن پرسش‌گری جامعه از مسئولین، پاسخ‌گویی آنان نیز نهادینه گردد.

میرمحمدی سپس به مشکل کم‌آبی استان یزد به عنوان بزرگ‌ترین مشکل این استان اشاره نمود و به تشریح برنامه‌های وزارت نیرو و استانداری برای تامین آب مورد نیاز در استان یزد پرداخت.

استفاده از پساب‌های صنعتی و بهداشتی به عنوان یکی از راه‌حل‌های مطرح شده توسط استاندار یزد در جهت جبران بخشی از کم‌آبی استان از جمله مباحثی بود که توسط وی مطرح شد.

میرحمدی سپس با اشاره به لزوم حفاظت از محیط‌زیست و توسعه‌ی فضای سبز با توجه به رشد صنعت در استان یزد بر لزوم رعایت جنبه‌هایی نظیر فیلتراسیون کارخانجات صنعتی و توجه اساسی آن‌ها به گسترش فضاهای سبز تاکید کرد و این امر را در کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: برنامه‌های بسیار خوبی به منظور کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و افزایش سرانه‌ی فضای سبز داریم و امیدواریم که بحث آلودگی صنعت نیز به درستی مدیریت شود.

استاندار سپس با اشاره به لزوم توجه به جنبه‌های اخلاقی، فرهنگی و تامین امنیت مردم در جامعه به معضل حضور اتباع خارجی در سطح استان اشاره کرد و به تصمیم شورای تامین استان مبنی بر مدیریت درست و اصولی این بحث اشاره نمود.

میرمحمدی در پایان با اشاره به خدمات و زحمات احمد کمالی به عنوان فرماندار پیشین اردکان، از وی قدردانی نمود و حسین اسماعیلی را به عنوان یک مدیر جوان و در عین حال با تجربه، توان‌مند و لایق دانست و ابراز امیدواری کرد تا در دوران مدیریت وی شهرستان اردکان که از دیرباز به مهد علما و فضلا شهره بوده و اکنون نیز روند توسعه را می پیماید؛ به حرکت مطلوب خود ادامه دهد.

نظرات بینندگان