arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳

حمله تروریستی به مرکز رادار فرودگاهی در پاکستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع خبری پاکستان بامداد یکشنبه گزارش دادند: در پی حمله تروریستی شبه نظامیان به مرکز رادار کنترل ترافیک هوایی فرودگاه شهر بندری ˈگوادرˈ ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان یک تن از نیروهای امنیتی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات پلیس ایالت بلوچستان افزودند: مهاجمان با حمله به مرکز رادار ˈپسنیˈ در حومه شهر گوادر به برخی تجهیزات فنی خسارت وارد کرده و با جاسازی کردن یک بمب در این مرکز کنترل ترافیک هوایی، بسرعت از محل حادثه متواری شدند.

در پی این اقدام تروریستی، میان شبه نظامیان و نیروهای امنیتی پاکستان مستقر در مرکز رادار تبادل سنگین آتش صورت گرفت.

منابع خبری به نقل از مسؤولان امنیتی مرکز رادار پسنی نوشتند: هشت تن از مهاجمان با یورش به این مرکز یکی از نیروهای امنیتی را کشته، دو نفر را زخمی و سپس اقدام به گروگان گیری چند تن از کارمندان و مهندسان کردند.

نیروهای یگان خنثی سازی بمب با حضور سریع در محل حادثه اقدام به خنثی کردن بمب جاسازی شده توسط تروریست ها کردند.

مرکز رادار پسنی شهر گوادر در ایالت بلوچستان مسؤولیت کنترل ترافیک هوایی از غرب و کشورهای حوزه خلیج فارس به سمت جنوب و کشورهای آسیای مرکزی را به عهده دارد.

پسنی یکی از مناطق حساس ایالت بلوچستان محسوب شده و شبه نظامیان، حملات بسیاری علیه نیروهای امنیتی، تأسیسات دولتی و افراد حامی دولت و ارتش پاکستان انجام داده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسؤولیت حمله به این مرکز رادار را به عهده نگرفته است؛ با این حال مقامات پاکستانی شورشیان وابسته به ˈارتش آزادی طلب بلوچˈ را در انجام چنین اقداماتی مقصر می دانند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان