arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳

درگیری در جریان انتخابات ترکیه 6 کشته برجا گذاشت

یک رسانه غربی لحظاتی قبل از کشته شدن شش نفر در جریان درگیری میان هواداران نامزدهای انتخاباتی ترکیه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک رسانه غربی لحظاتی قبل از کشته شدن شش نفر در جریان درگیری میان هواداران نامزدهای انتخاباتی ترکیه خبر داد.

به گزارش انتخاب، رویترز لحظاتی قبل گزارش داد که در جریان درگیری میان هواداران نامزدهای انتخاباتی ترکیه شش نفر کشته شدند.

بر این اساس مقامات امنیتی ترکیه چهار نفر را در جریان یک درگیری مسلحانه میان دو خانواده در استان سانلیورفا در جنوب شرق ترکیه در مرز با سوریه کشتند.

همچنین در جریان درگیری مسلحانه میان خویشاوندان دو نامزد در استان حاتای در مرز با سوریه دو نفر کشته شدند.

در این انتخابات مسئولان محلی شهرها و روستاهای مختلف ترکیه که در طول پنج سال آینده اداره امور شهرها و روستاها را عهده دار خواهند بود از سوی مردم انتخاب خواهند شد.

ساعات رای دادن در استان های شرقی ترکیه بین ساعات 7 الی 16 و در مابقی استانهای ترکیه بین ساعات 8 تا 17 اعلام شده است.

در انتخابات امروز ، مجموعا 52 میلیون و 969 هزار و 831 نفر حائز شرایط رای دادن هستند که 26 میلیون و 704 هزار و 757 نفر زن و 25 میلیون و 991 هزار و 75 نفر مرد می باشند که می توانند در 194 هزار و 310 صندوق رای گیری آرای خود را به صندوق ها بریزند.

رای دهندگان روستایی علاوه بر انتخاب کدخدا و اعضای شورای روستا ، اعضایی را برای مجالس استانی نیز انتخاب خواهند کرد. در شهرهای بزرگ ترکیه رای دهندگان اعضای شورای شهر ، شهردار و نیز کدخداهای محله ها و اعضای شورای های محلی را انتخاب خواهند کرد

براساس این گزارش ، رای دهندگان با شناسنامه ، گذرنامه، کارت های هویت دارای مهر صادره از سوی دوایر رسمی ، برگه ازدواج، برگه خدمت سربازی، گواهینامه رانندگی و برگه های مشابه می توانند در پای صندوقهای رای حاضر شوند و رای دهند.

در انتخابات محلی ترکیه 26 حزب سیاسی شرکت کرده اند و رای دهندگان آرای خود را به یکی از این احزاب و یا نامزدهای منفرد خواهند داد.هر تبعه ترکیه تنها امکان ریختن آرای خود را در یک صندوق رای گیری دارد که از قبل تعیین شده و کارت مخصوص آن در اختیار رای دهندگان قرار گرفته است.

احزاب اصلی در این دوره از رقابت ها، حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوری خواه خلق، حزب جنبش ملی گرا و  حزب صلح و دموکراسی که حامی کردها بوده هستند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و حزب حاکم یعنی حزب عدالت و توسعه از زمان پیروزی در انتخابات 2002 در تمام انتخابات عمومی با کسب بیشترین میزان آرا به عنوان پیروز انتخابات معرفی شده و در انتخابات سال 2011 نیز تقریبا 50 درصد آرا را از آن خود کرد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان