arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۳۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳

مکالمه ای متفاوت که راز پرواز ام.اچ 370 را پیچیده تر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 دولت مالزی مکالمه جدیدی از آخرین تماس پرواز ام.اچ 370 با مرکز کنترل ترافیک هوایی این کشور منتشر کرد که انتقاد از مقامات کوالالامپور را افزایش می دهد و معمای این پرواز را پیچیده تر می کند.
 

به گزارش ایرنا، در این مکالمه که هشام الدین حسین سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی ارایه کرده است خلبان یا کمک خلبان به برج مراقبت اعلام می کند ˈشب بخیر، 370 مالزیˈ و این با کلماتی که قبل از این توسط مالزی منتشر شده بود تفاوت دارد.

دولت مالزی تاکید داشت صدای مخابره شده از کابین خلبان به برج مراقبت اعلام کرده است ˈبسیار خوب ، شب بخیرˈ و اکنون این مکالمه کوتاه و متفاوت برای دولت مالزی دردسرساز شد.

نحوه مدیریت بحران ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 377 با 239 مسافر و خدمه پرواز در مسیر کوالالامپور به پکن در 25 روز پیش توسط مالزی با انتقاد زیاد کشورها و وابستگان مسافران بخصوص چینی ها مواجه شد.

روایت تازه از آخرین تماس برج مراقبت و کابین خلبان پرواز این هواپیما که گمان می رود در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده باشد می تواند برای دولت مالزی دردسر جدیدی بیافریند.

تاکنون مشخص نشده است که این مکالمه را خلبان یا کمک خلبان با برج مراقبت برقرار کرده است. برخی گمانه ها حکایت از آن داشت که امکان دارد خلبان این پرواز در مسیر دست به خودکشی زده باشد و یا کابین خلبان مسیر پرواز را تغییر داده باشد.

شایعات زیادی پیرامون ناپدید شدن این هواپیما طی 25 روز گذشته شکل گرفت و دولت مالزی نیز به این شایعات دامن زد و تلاش داشت مخالفان از جمله انورابراهیم رهبر مخالفان دولت و از بستگان خلبان را درگیر این جریان کند.

طرح موضوع تماس تلفنی یک زن ناشناس با خلبان هواپیمای مفقودشده از طریق سیم کارت خریداری شده با کارت هویت جعلی نیز بعد جدیدی به این معمای پیچیده داد.

زهاری احمدشاه خلبان هواپیما یکی از مظنونان ناپدیدشدن هواپیما طی این مدت بود.

با گذشت 25 روز از ناپدیدشدن این پرواز تاکنون اثری از هواپیما پیدانشده است و 10 فروند هواپیما و 10 کشتی عملیات جستجو را در مساحت 254 هزار کیلومتر مربع در جنوب اقیانوس هند انجام می دهند.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی نیز قرار است فردا به شهر پرت استرالیا برای نظارت بر عملیات جستجوی بین المللی برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 سفر کند.

عملیات جستجو در جنوب اقیانوس هند از پایگاه هوایی پرت استرالیا فرماندهی می شود. این شهر نزدیک ترین خشکی به محل احتمالی سقوط هواپیما است.

هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی ساعت 41 دقیقه بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته (25 روز پیش) با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

این پرواز قرار بود ساعت شش و 30 دقیقه همان روز در فرودگاه پکن به زمین بنشیند ، اما داده های رادارها پس از گذشت چند روز نشان داد هواپیما تغییر مسیر داده و احتمال داده شد در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

علت تغییر مسیر هواپیما نیز تاکنون مشخص نشده است و این سوال ها بزرگترین معمای تاریخ هوانوردی را پیپچیده تر کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
behrouz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
2
0
احتمال دارد پس از دور زدن و بازگشت به آسمان مالزی در جایی در همان کشور فرود آمده و یا سقوط کرده باشد یعنی در مالزی باید دنبالش گشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
2
1
بالاخره پرواز 370 یا 377 یا777 کامش درسته ؟؟؟؟؟
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
2
0
خیلی عجیبه هنوز پیدا نشده!. پیدا کردن و ردگیری هواپیما تکنولوژی خیلی پیشرفته ای نمیخاد!! حتی تو ایران هم این تکنولوژی وجود داره که حتی بتونیم غبار و مواد شیمیایی رو به صورت هوایی رصد کنیم و حتی در عمقی از خاک هم میشه مواد رو شناسایی کرد. برفرض انفجار هواپیما و سقوط تکه های آن خیلی بعیده تمام تکه ها به عمق اقیانوس برن! اگر هم سقوط در دریا باشه که ساده تر ردیابی میشه و امواج داره.
نظرات بینندگان