arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۳

پیام خاتمی به همایش سالانه یزدی‌تباران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس جمهور اسبق کشورمان در پیامی به همایش سالانه کانون یزدی تباران تصریح کرد: استعدادهای درخشان، سخت کوشی و ابتکار برای زندگی سرافرازانه، یزدی را در جایگاه والایی قرار داده است.

 متن کامل پیام حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی بدین شرح است:

 بسم الرحمن الرحیم

یزد، نگین درخشان فرهنگ و ادب و دیانت در قلب کویر همواره درخشیده است.

یزد تنها یک شهر نیست، تاریخ سرشار از عظمت ایران که اینجا ظهور ویژه ای داشته است. دیانت، ادب، فرهنگ قناعت، امید و اخلاق در یزد جلوه ای تابناک دارد.

 استعدادهای درخشان، سخت کوشی و ابتکار برای زندگی سرافرازانه، یزدی را در جایگاه والایی قرار داده است.

امروز نگهبانی ی از یزد و یزدی، نگهبانی از تاریخی سرشار از عزت و افتخار است. جای خوشوقتی است عزیزانی که همواره دل در گرو بزرگی و اعتلای یزد داشته اند، مبدع و منشاء انجمنی شده اند تا یزدی تباران که فرهیختگان و شخصیت های والای علمی، سیاسی، مدیریتی و فرهنگی در میان آنان کم نیستند، در جمع نیز خود را باز یابند و سرمایه گرانی که به همت ملت و مردم بدست آورده اند، در خدمت ارتقاء سطح زندگی معنوی و مادی یزدی و در سطح بالاتر ایرانی قرار دهند.

آنچه در این میان گفتنی است، اینکه:

1- یزد، آئینه درخشان و بی زنگار فرهنگ اصیل ایرانی است که به برکت اسلام عزیز جلائی ویژه یافته است. آنکس که بخواهد درباره مدنیت و فرهنگ ایران و اسلام بیاندیشد و پژوهش کند، بدون تردید از رجوع به زندگی یزدی ها در طول تاریخ و آثار و مآثری که در آن خطه وجود دارد یا درباره یزد و یزدی ها هست، بی نیاز نیست.

 2- یزد امروز، از مشکلاتی رنج می برد، که تنها با تدبیر و همت در سطح کلان از جمله همت و هم یاری همه یزدی ها بخصوص نخبگان و خبرگان یزدی می تواند حل شود.

خوشبختانه در اثر همت و تدبیری که تاکنون بوده است، یزد امروز از قطب های صنعت کشور است و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، مشکلی است در سطح کلان که امیدوارم با همت دولت تدبیر و امید حل شود یا کاهش یابد تا قلب اقتصاد و تولید و آفرینش باز هم در در یزد نیز باز هم بطپد.

3- یزدی تباران عزیز می توانند با توجه به تخصص های فراوانی که در میان آنان هست، به طرح علمی و کارساز توسعه پایدار و همه جانبه و جامع یزد بیاندیشند. که در سایه آن هم تولید و کارآفرینی رونق یابد و هم درآمد سرانه افزایش پیدا کند و در عین حال عدالت نیز در همه سطوح آن رعایت گردد و بالاتر از آن شاهد رشد روز افزون شخصیت معنوی و تامین حقوق اساسی مردم باشیم.
 

با آرزوی موفقیت روز افزون برای عزیزان
سید محمد خاتمی
فروردین 1393

نظرات بینندگان