arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۳

آیت الله استادی: در بیان مسایل دینی از افراط و تفریط بپرهیزیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاد حوزه علمیه قم گفت: در بیان مسایل دینی و برگزاری مراسم باید از افراط و تفریط بپرهیزیم و ملاک باید سیره معصومان (ع) باشد.

آیت الله رضا استادی چهارشنبه شب در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در موسسه طلوع مهر، افزود: در مجالس عزاداری باید سخن ما کاملا مطابق با سند و مدرک باشد و طوری عمل کنیم که نه از ائمه جلو بیفتیم و نه عقب بمانیم.

وی گفت: علما همواره حتی برای اموری چون استحباب یا عدم استحباب صلوات پس از ذکر سجده، با دقت و تعهد دینی عمل می کردند و همینطوری چیزی را تایید یا رد نمی کردند اما امروزه گاهی برخی حرف های من درآوردی و بی اساس و بدون مدرک می شنویم و برخی هم آن را تکرار می کنند.

وی افزود: بارها در این موارد توضیح می دهیم اما این عده بازهم حرف خودشان را می زنند در حالی که ما باید مطیع و متعبد باشیم و آنچه دین گفته است را بگوییم و دچار افراط و تفریط نشویم.

آیت الله استادی گفت: در مساله وحدت شیعه و سنی هم باید رعایت کنیم، وحدت شیعه و سنی امر درستی است و یکسری مسایل را که طرح آن به مصلحت نیست، نباید مطرح کرد.

وی درعین حال گفت: برای این که حقایق فراموش نشود و به نسل آینده انتقال یابد باید چیزهای اثباتی را بدون بی احترامی و توهین مطرح کنیم و این نه تنها اشکالی ندارد که لازم هم است.

وی گفت: امام خمینی بدون شک پرچم دار وحدت شیعه و سنی بود اما خود ایشان مسائل اعتقادی را در وصیت نامه خود مطرح کرد، بنابراین ذکر مسائل اعتقادی به شیوه مناسب، منافاتی با وحدت ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روحانیون و کارکنان دولت باید هر کدام خودشان کلاه خود را قاضی کنند که چقدر به فرمایش امام علی (ع) که فرمود مومن باید نقش و یاری اش به دین زیاد باشد و خرج و هزینه اش کم، عمل می کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام علی (ع) فردی را که برای بیت المال پرهزینه و کم بازده باشد دوست ندارد.

آیت الله استادی گفت: نباید سر خودمان را کلاه بگذاریم باید ببینیم برای یک کار مشخص، چقدر خرج ایجاد می کنیم و پول بیت المال را چگونه هزینه می کنیم.

در این مراسم حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز حضور داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان