arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۳

پیرموذن: تعامل با دنیا به معنای نادیده گرفتن استقلال کشور نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل با دنیا و تقویت ارتباط با ملل مختلف به معنای نادیده گرفتن استقلال همه جانبه کشور نیست، بلکه بهبود شرایط کشور است.

کمال الدین پیرمؤذن در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: در سال جدید باید با تقویت دیپلماسی نرمش قهرمانانه و تأکید بر اقتصاد مولد و اشتغالزا در سایه ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با تمام توان کشورمان را رو به جلو حرکت داده و به بهبود رفاه و معیشت مردم کمک کنیم.

وی با انتقاد از برخی سیاه نمایی ها در حرکت دولت در حوزه تقویت روابط بین المللی و مذاکرات هسته ای، گفت: ما نمی توانیم حصاری دور خود بکشیم و خودمان را از کسب موفقیت های بین المللی محدود و محصور کنیم بلکه بهتر است با افزایش تعامل و ارتباط جهانی و بین المللی بیش از گذشته تلاش کنیم تا راه عزتمندانه جزو هدفگذاری های اصلی و حقیقی ما باشد.

پیرمؤذن از اقتصاد مقاومتی به عنوان پایه حرکتی اقتصاد مردمی و مقوم و مکمل افزایش قدرت بین المللی ایران در عرصه های سیاسی و اقتصادی یاد کرد و افزود: ما هرگز در تعامل با دنیا به دنبال سازش ظالمانه و ذلیلانه نیستیم بلکه تلاشمان بر این است تا بهتر و بیشتر با کشورهای مختلف در ارتباط باشیم و با الگو قرار دادن شعار سال که نیا ره به هم آمیختگی عزم ملی و مدیریت جهادی است بتوانیم در عرصه های مختلف اهداف عالیه نظام را بهتر و بیشتر جامه عمل پوشانده و به تقویت و تعالی آنها کمک کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: در سطح منطقه ای و استانی نیز به طور قطع مسئولان استان رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری را اطاعت می کنند و در لبیک به اجرای اقتصاد مقاومتی، ظرفیت حضور و مشارکت بخش خصوصی و بهره مندی از توانمندی ها، آنها را توانا کرده و با تدبیر عالی استاندار پرتلاش موقعیتی فراهم می آید تا بدون تکیه بر اقتصاد دولتی که منابع آن محدود است حرکت رو به جلو در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان یکی از جدی ترین فصل مشترک پیگیری نمایندگان و مسدئولان استان است، بیان کرد: در این بین پروژه عظیم پتروشیمی، راه آهن، 4 خطه کردن راه اردبیل-سرچم و تکمیل فازهای جدید کارخانه های بزرگ اردبیل جزو توافقات اصلی است که امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت فاینانس خارجی، بانک توسعه اسلامی و منابع ارزشمند صندوق ذخیره ملی بتوان در این زمینه گام های جدی و اساسی را برداشت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تشریح اینکه لزوم اجرای شعار سال که توجه جدی به اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مؤلفه جدایی ناپذیر در جامعه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اگر این دو مؤلفه در جامعه تقویت شود کشور ما سرآمد کشورهای دیگر می شود.
نظرات بینندگان