arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۳

پزشکیان: تغییر روش مسئولان؛ لازمه تحقق شعار سال/ فرهنگ با سرمایه دولتی اصلاح نمی‌شود

ابتدا باید افرادی که پست‌های فرهنگی دارند، لباس فرهنگ به تن کرده و با نام و کارهای فرهنگی ارتزاق می‌کنند، جهاد کرده و مدیریت جهادی را با عمل نشان دهند تا این باور نیز در جامعه جا بیفتد و برای مردم ملموس‌تر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تبریز در مجلس لازمه تحقق شعار سال را تغییر روش مسئولان در حوزه اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: همه باید به این باور برسیم که جهاد یعنی وقت و سرمایه اضافه بگذاریم اما توقع اضافه‌کار نداشته باشیم.

مسعود پزشکیان، در گفت‌وگو با ایکنا، خلق حماسه سیاسی در سال 92 توسط مردم همیشه در صحنه ایران را واقعه‌ای استثنایی برشمرد و اظهار کرد: حماسه سیاسی با رهنمودها و توصیه‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری و حضور پرشور و شعور مردم ولایت‌مدار ایران چنان خط بطلانی بر توطئه‌ها و نقشه‌های شوم جهان استکبار کشید که حتی رسانه‌های معاند نیز به این امر اذعان نمودند.

وی به تحقق یا عدم تحقق مقوله حماسه اقتصادی در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایران با توجه به وضعیت کنونی در منطقه و جهان، مستلزم برنامه‌ای درازمدت و منسجم است و نمی‌توان انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی نتایج قابل توجهی بدست آورد.

این مسئول تورم ایجاد شده در سال‌های اخیر را یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی و رکود اقتصاد کشور دانست و گفت: رشد تورم، کاهش قدرت خرید و به‌تبع آن کاهش ارزش پول کشور موضوعاتی هستند که اقتصاد کشور را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر تورم، از طرفی شاهد رکود تورم نیز در جامعه بودیم؛ به عبارت دیگر درعین حال که تورم روبه رشد و فزونی داشت، رکود تورم مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بود؛ بازارها رونق چندانی نداشتند و کارخانجات و مراکز صنعتی و تولیدی به اجبار یا تعطیل شده و یا با تعدیل نیرو و کاهش کسب و کار مواجه می‌شدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم را تاحدودی رو به بهبود ارزیابی کرد و اصلی‌ترین لازمه تحقق شعار سال 93 مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی» را تغییر روش و مشی صاحبان مقام درحوزه اقتصاد و اجتماع و فرهنگ دانست و گفت: همه باید به این باور برسیم که جهاد یعنی وقت و سرمایه اضافه بگذاریم اما توقع اضافه کار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: متخلق شدن به صفت جهادی و جهادگری با سطحی‌نگری و فعالیت‌های عادی حاصل نمی‌شود؛ مدیران و مسئولان کشور باید برای جهادی شدن از امکانات ویژه و منحصربه‌فردی که در اختیارشان گذاشته شده، گذشت کنند و در راه بهبود اقتصاد مردم و اصلاح فرهنگ و مقابله با هجمه‌های سهمگین دشمنان ایثار کرده و فقط برای کسب رضایت الهی و آسایش مردم ازخودگذشتگی نشان دهند.

پزشکیان با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و لزوم الگوگیری و سرمشق قراردادن فرماندهان و مسئولان بی‌ادعای آن دوران، خاطرنشان کرد: احیاء اصول مدیریتی و نحوه رفتار بزرگ‌مردانی همچون شهید مهدی باکری که همواره آسایش دیگران را برخود مقدم شمرده و برای تحمل مصائب پیش‌قدم و سپر بلای مردم می‌شدند، کار ساده‌ای نیست و همت شبانه‌روزی و جهادی می‌طلبد.

مدیران فرهنگی کشور، مدیریت جهادی را با عمل نشان دهند نه با حرف

وی آغازگران این عرصه را صاحبان مقام‌های فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: ابتدا باید افرادی که پست‌های فرهنگی دارند، لباس فرهنگ به تن کرده و با نام و کارهای فرهنگی ارتزاق می‌کنند، جهاد کرده و مدیریت جهادی را با عمل نشان دهند تا این باور نیز در جامعه جا بیفتد و برای مردم ملموس‌تر شود.

پزشکیان با تأکید بر اینکه فرهنگ کشور با سرمایه دولتی اصلاح نمی‌شود، افزود: کسی که بخواهد با سرمایه دولت و صرف ریخت و پاش‌های پرهزینه که تنها باری گران بر دوش دولت است، به اصلاح فرهنگ بپردازد، ره به ترکستان دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: کار فرهنگی با روحیه فرهنگی محقق می‌شود؛ یعنی باید در راه اعتلای فرهنگ کشور و احیای ارزش های اسلامی- ایرانی از سرمایه خود، وقت خود و تمام داشته های خود مایه بگذاریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی با استناد به حدیث «النٌاس عَلی دین ملوکِهِم » از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اعمال و رفتار مدیران، مسئولان، نمایندگان و دیگر رؤسای کشور رفتار مردم را رقم می‌زند؛ اگر بحث ایثار و ازخودگذشتگی و... است باید ابتدا از مدیران بالادستی شروع شود نه از مردم؛ چرا که مردم آگاه ایران اعمال مسئولان را بهتر از سخنان آنان درک کرده، می‌فهمند و وارد صحنه می‌شوند.

پزشکیان همچنین بر نصب‌العین قراردادن این حدیث نبوی «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق» در اعمال و رفتارهای صاحبان مقام تأکید کرد و یادآور شد: تحقق سبک زندگی اسلامی - ایرانی در کشور و ایجاد انگیزه در میان مردم برای اهتمام ورزیدن در اجرای امر مهم اقتصاد مقاومتی، مستلزم رعایت حسن اخلاق، مشورت و نظرخواهی از خود مردم است؛ به دیگر سخن اگر رفاه و آسایش مردم اولویت اصلی فعالیت و مدیریت جهادی مسئولان باشد، مردم با عزمی راسخ و استوار حماسه اقتصادی را درخشان‌تر و زیباتر از حماسه سیاسی رقم خواهند زد.
نظرات بینندگان