arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

نظارت مجلس بر صداوسیما بیشتر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبری از اینکه این کمیسیون قرار است در سال 93 نظارت بیشتری بر صداوسیما داشته باشد، سخن گفت.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از رویکرد کمیسیون فرهنگی مجلس در این‌باره سخن گفت و بیان کرد: مسایل مختلفی وجود دارد که امسال باید توجه بیشتری به آنها شود و از جمله آنها حضور فعالان مختلف در عرصه های فرهنگی مخصوصا نیروهای مردمی است.

وی ادامه داد: ما ظرفیت های بالای مردمی داریم که در حوزه های مختلف نقش آفرین بوده‌اند و حالا بسیاری از وظایف حاکمیت که در دستگاه های مختلف یا به انجام نرسیده و یا پیگیری نشده است می تواند به صورت مردمی انجام شود. به طور مثال جشنواره عمار یک جشنواره کاملا مردمی بود و آنجا مردم به بسیاری از دغدغه های سینما پرداختند و بسیاری از توانمندی های خود را در بخش‌های مختلف به ظهور رساندند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس حضور مردم در عرصه های هنری را با نظارت خود آنها ضروری دانست و بیان کرد: گرچه حضور مردمی تنها عامل ارتقادهنده حوزه فرهنگ و هنر نیست اما می‌تواند خلاءهای موجود را پر کند. از این طرف هم ما باید زیرساخت ها را برای این حضور فراهم و موانع را برای فعالیت های مردمی برطرف کنیم. باید دانست بدون حضور مردم امکان پیروزی در مبارزه های سخت فرهنگی اجتماعی وجود ندارد.

این نماینده مجلس درباره فعالیت های کمیسیون فرهنگی در سال 93 بیان کرد: ما در جلساتی که در آینده در کمیسیون فرهنگی خواهیم داشت اولویت های بحث های خود را در حوزه فرهنگ مشخص می کنیم اما یکی از مسایلی که امسال روی آن بیشتر کار خواهد شد نظارت بر صداوسیما و روند خدمات‌رسانی فرهنگی این سازمان است و قوانینی را در این زمینه تصویب خواهیم کرد.

 

منبع: مهر
نظرات بینندگان