arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

آیت‌الله جوادی آملی: برای تحقق صلح جهانی باید غرور را رام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت‌الله جوادی آملی گفت: برای تحقق صلح جهانی باید به پیام انبیای الهی توجه داشت و ابتدا غرور و خودخواهی را راه کرد.

به گزارش آفتاب، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در جمع اعضای کاروان زائران صلح سوریه اظهار کرد: از خداوند خواهانیم که عقل و عدل را راهنمای همه ما قرار دهد و رهبران سیاسی جهان علاوه بر اینکه خودشان به بیراهه نمی‌روند دیگران را هم به بیراهه نکشانند.

او افزود: شناخت انسان توسط خود زمینه‌ساز تحقق عدل، عقل و صلح جهانی است؛ جاودانگی و جهانی بودن ویژگی انسان است.

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: کسانی که بر طبل جنگ می‌کوبند به این خیال هستند که انسان‌ها پس از مرگ فنا می‌شوند در حالیکه مرگ تنها نیمه راه است و جهان ابدی در پیش خواهد بود.

او با بیان اینکه زورگویی و قدرت‌طلبی در صورتی که مرگ پایان زندگی بود معنا می‌یافت گفت: وقتی مرگ تنها نیمه راه است و تا ابد انسان پاینده است بنابراین باید برای زندگی ابدی ره‌توشه‌ای فراهم ساخت.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به راه‌ انداختن جنگ‌های جهانی اول و دوم توسط قدرتمندان غربی تصریح کرد: آنها از بس آدم کشته‌اند خسته شده‌اند؛ در طول 50 سال و به واسطه جنگ‌های اول و دوم جهانی بیش از 70 میلیون نفر کشته شدند و امروز عاملان همین کار دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: حقیقت آن است که در مصاف با مرگ انسان است که مرگ را شکست می‌دهد و می‌میراند بنابراین باید طهارت و قداست روح را به انسان‌ها یادآوری کنیم تا همگان بدانند در مقابل اعمالشان مسئول هستند و پس از مرگ باید پاسخگو باشند؛ رسالت انبیای الهی هم در همین راستا بوده است.

او خاطرنشان کرد: غرور دشمنی درونی و خطرناک‌تر از دیگر دشمنان است و در حقیقت قدرت آن از دشمنان مادی بیشتر است؛ اگر می‌خواهیم منادی صلح باشیم و در سوریه و دیگر کشورها به صهیونیست‌ها و دیگران بگوییم که دست از کارهایشان بردارند و نیز عاقل عادل باشیم و صلح در ما جریان یابد ابتدا باید خودخواهی را در خودمان رام کنیم و از پای درآوریم.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است و تکمیل آن به وسیله دین اسلام صورت گرفته است؛ سخن ابراهیم و موسی و عسیی توسط اسلام تکمیل و اجرا شد؛ امیدواریم شما حاملان این پیام نهایی الهی باشید؛ از خداوند می‌خواهیم به جنگ‌طلبان عقل و به مردم مظلوم سوریه و دیگر مظلومان جهان صلح اعطا کند و خاورمیانه از دخالت‌های بیجای بیگانگان نجات یابد.
نظرات بینندگان