arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

مجمع مدرسین حوزه علمیه قم: بهانه به دست افراطی ها ندهیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه به مناسبت آزادی مرزبانان جمهوری اسلامی، بر حفظ وحدت و پرهیز از بهانه دادن به دست افراطی ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: با عنایت خداوند متعال مرزبانان غیور و فداکار جمهوری اسلامی که به مدت دو ماه به اسارت گروه تروریستی جیش العدل درآمده بودند آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشتند، این آزادی را به این فداکاران با استقامت و به خانوادهای محترم آنان و نیز به ملت ایران تبریک می گوییم.

در ادامه بیانیه با تسلیت به خانواده سرباز شهید سرافراز جمشید دانایی فر آمده است: بی شک اگر اهتمام مسوولان محترم جمهوری اسلامی ایران، مقامات امنیتی استان و سعی و تلاش عالمان اهل سنت در منطقه نبود، شاید آزادی این برادران میسر نمی گشت و یا با سرانجام ناخوش تری به پایان می رسید، لذا لازم می دانیم از همه آنان عمیقا تشکر کرده و از خداوند برای آنان طلب پاداش نماییم.

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ادامه داده است: بر کسی پوشیده نیست که اسلام دین رحمت و وحدت است ، خشونت، آدم ربایی و ترور از نگاه علمای فریقین و به فتوای همه آنان محکوم و حرام شمرده می شود و کسانی که به این اختلافات دامن می زنند و برای منافع و اعتقادات خود شیعه و سنی را در مقابل هم قرار می دهند، از اسلام محمدی(ص) که به ما یادگار رسیده، به دور هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است : کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه آحاد این ملت عزیز است و بر اساس قانون اساسی نظام تمام شهروندان این کشور از مشارکت سیاسی و حقوق برابر برخوردار می باشند.

در این بیانیه اضافه شده است: امروزه دست هایی، یا از داخل و یا از آن سوی مرزها، در کار است تا آتش اختلافات قومی را در میان مسلمانان جهان و در کشورمان ایران شعله ور سازد و با کمال تاسف برخی از روی نادانی یا عناد و غرض ورزی های خاص در داخل و خارج به این اختلافات دامن می زنند تا زمینه تحریک را فراهم کرده و در نتیجه کشورهای اسلامی را نا آرام سازند و زمینه دخالت را برای گروه های افراطی و تندرو از قبیل تکفیری ها با پشتیبانی قدرت های بزرگ مهیا سازند.

در ادامه بیانیه آمده است: کشتارهای قومی و به شهادت رسیدن بسیاری از مسلمانان در سوریه، عراق و پاکستان، به دست گروه های افراطی نشانه ای از این موضع گیری های مفرطانه می باشد.

در این مطلب آمده است :مسوولان محترم دولت جمهوری اسلامی و سازمان صدا و سیما، به ویژه در ایام عزاداری ها، شایسته است به گونه ای عمل کنند تا بهانه ای برای تحریک به دست این گروه های افراطی و تروریستی نیفتد. امیدواریم پس از این با تدبیر بهتر برای اداره امور مناطق مرزی شاهد چنین خساراتی نباشیم و به رفاه شهروندان مناطق محروم توجه بیشتری شود.

در پایان این بیانیه آمده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بار دیگر خرسندی خود را از آزادی مرزبانان عزیز اظهار کرده ... و بر اساس آیات، روایات و سیره اصحاب و امامان (ع) هرگونه سخن و حرکتی که باعث تفرقه میان مسلمانان گردد و آتش جنگ و کینه را شعله ور نماید و فرصت را برای دشمنان فراهم سازد محکوم می کند و آن را حرام مسلم می شمارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان