arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
آخرین اخبار از هدفمندی یارانه ها؛

حل اختلال سایت رفاهی/امکان اعمال تغییرات از اردیبهشت/نام‌نویسی زوج‌های جدید بعد از فروردین/دفاتر پیشخوان و پلیس 10+ امروز فعال هستند

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها حجم بالای مراجعات غیر ضروری در ساعات اولیه ثبت نام را دلیل اصلی اختلال روز گذشته سامانه رفاهی می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها حجم بالای مراجعات غیر ضروری در ساعات اولیه ثبت نام را دلیل اصلی اختلال روز گذشته سامانه رفاهی می‌داند.

نرگس نجفی اظهار کرد:‌ روز چهارشنبه چون نخستین روز نام نویسی یارانه‌ها بود بسیاری از مردم در ساعات اولیه برای چک کردن وضعیت سایت و این‌که دقیقا از آن‌ها چه اطلاعاتی خواسته خواهد شد به سایت مراجعه کردند که متاسفانه این امر به ترافیک بالا و ایجاد کندی در سامانه منجر شد.

وی اضافه کرد: با گذشت چند ساعت از آغاز ثبت نام و کاهش مراجعات غیر ضروری مردم به سامانه خوشبختانه کندی و اختلالات رفع شد و مردم از ساعات اولیه صبح توانستند بدون اشکال نام نویسی خود را تکمیل کرده و به عنوان متقاضی در سایت ثبت شوند.

مدیر امور بانکی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها درباره تعداد سرپرستان خانواری که روز گذشته نام خود را در سامانه ثبت کردند گفت:‌ در حال حاضر آماری در دست ما هست که نشان دهد روز گذشته چه تعداد ثبت نام کرده‌اند اما با توجه به کسانی که احتمال دارد به دلایل مختلف نتوانسته باشند روز گذشته نام خود را در سامانه رفاهی ثبت کرده باشند این آمار تا روز سی‌ام و سی و یکم که نام نویسی نهایی و قطعی می‌شود به عدد دقیقی نخواهد رسید.

نجفی درباره وضعیت درآمدی افرادی که شغل آزاد دارند نیز اظهار کرد: به هر حال هر خانواده‌ای می‌تواند میزان درآمد حدودی خود را در ماه تخمین بزند و دولت نیز این مساله را برعهده خود مردم گذاشته که با توجه به وضعیت درآمدی‌شان در ماه‌های گذشته در یکی از پنج گروه درآمدی مشخص شده در سایت نام خود را ثبت کنند البته با توجه به نوع شغل آزاد نیز می‌توان در نظر داشت که میزان درآمد افراد تا چه حدودی تخمین زده می‌شود.

وی درباره افرادی که یکی از چهار تغییرات اصلی تولد، فوت، ازدواج و طلاق را در طول ماه گذشته داشته‌اند نیز اظهار کرد: ما تا تاریخ 22 اسفند 92 تمامی اطلاعات را به صورت جدید تنظیم کرده‌ایم اما اگر افرادی در طول این مدت یکی از این چهار تغییر را داشته‌اند می‌توانند در نخستین زمان نام نویسی بار دیگر مراجعه کرده و آن‌ها را ثبت کنند تا آن لحظه نیز برای کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند می‌توان فرصتی در نظر گرفت تا در ثبت نام این مرحله نیز همراه با سرپرستان خانوار خود که تاکنون از طریق آنها یارانه می گرفتند نام نویسی کنند و سپس در زمان تغییرات جدید به عنوان سرپرست خانوار نام خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها با بیان این‌که ارسال پیامک تنها نشانه نهایی شدن ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی به حساب می‌آید عنوان کرد: وقتی که در سیستم تمام مراحل نام نویسی قطعی می‌شود با پیغام "ثبت نام شما با موفقیت انجام شد" روبرو می ‌شوید این به نشانه پایان یافتن مراحل ثبت نام است و پس از آن کد چهار رقمی دریافت یارانه به شماره‌ای که سرپرست خانوار در سامانه ثبت کرده است ارسال می‌شود.

نجفی ادامه داد: در روز گذشته با توجه به شلوغی‌های انجام شده برخی از این پیامک‌ها با تاخیر ارسال شد که البته پس از مدتی تمامی کسانی که نام نویسی‌شان قطعی شده بود پیامک مربوط را دریافت کرده بودند.

وی با هشدار به کسانی که حضوری و در کافی‌نت‌ها به ثبت نام اقدام می‌کنند گفت: این افراد باید توجه داشته باشند که شماره تلفن همراه وارد شده تنها پل ارتباطی بین سازمان هدفمندی‌ و آن‌ها خواهد بود. متاسفانه در روز گذشته برخی از کافی‌نت‌ها به منظور بالا رفتن سرعت نام نویسی شماره تلفن صاحب مغازه را وارد سیستم می‌کردند که این مساله باعث شد برخی از پیامک‌ها با اختلال ارسال شوند اما در مجموع تمامی متقاضیانی که در سامانه نام نویسی‌شان نهایی شده و پیغام موفقیت ثبت نام را دریافت کرده‌اند باید در بازه زمانی کوتاهی منتظر دریافت کد مربوط به سایت باشند و تا آغاز به کار مراحل دریافت یارانه نیز آن کد را نزد خود حفظ کنند.


نام‌نویسی یارانه ها برای زوج‌های جدید بعد از فروردین

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه مشکل کندی سایت رفاهی که صبح امروز روی داده بود، از ساعت ۱۱ به بعد رفع شد، گفت: زوج‌های جوان که بعد از ۲۲ اسفند تشکیل خانواده داده‌اند، فعلاً در خانوار والدین ثبت‌نام می‌شوند و بعداً فرصتی برای این تغییرات داده خواهد شد.

نرگس نجفی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه امروز تاکنون چند نفر از سرپرستان خانوارهای دارای کد اقتصادی با رقم سمت راست صفر ثبت نام کرده‌اند، گفت:‌ فعلاً آماری نداریم.

وی در مورد اینکه آیا اختلال ایجاد شده در سایت رفاهی در روز اول ثبت‌نام رفع شد، گفت: شاید بهتر است نگوییم اختلال بوده، بلکه کندی شبکه بوده است که به دلیل اینکه امروز روز اول بود، خیلی از مردم برای اینکه مطلع شوند، سایت رفاهی چه چیزهایی از آنها می‌خواهد، وارد سایت شدند و سایت رفاهی با کندی مواجه بود.

وی گفت: افراد غیر کد صفر هم امروز وارد سایت رفاهی شدند و ترافیک شبکه تا ساعت 11 صبح ادامه داشت.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: با توجه به توصیه‌هایی که به مردم ارائه شد، مردم از مراجعات غیر ضرور خودداری کردند و هرکس باید در مورد مقرر خود براساس رقم سمت راست و آخر کد ملی در روزهای تعیین شده مراجعه کنند.

نجفی تاکید کرد: به هر حال در ساعت‌های اوج مراجعه مردم کندی سایت مشاهده شده است.

وی در مورد اینکه خانوارهای جدید آیا می‌توانند ثبت‌نام کنند، گفت: اگر کسانی که تا 22 اسفند 92 نسبت به جداسازی اطلاعات خود و تشکیل خانوار جدید اقدام کرده‌اند و در سامانه مرکز آمار ایران اطلاعات‌ آنها ثبت شده باشد ، یا از طریق دفاتر پلیس +10 آنها اطلاعات ثبت شده باشد و یارانه فروردین براساس خانوار جدید واریز شود، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، اما اگر این اقدام انجام نشد، برای جداسازی اطلاعات خانوار جدید بعد از پایان نام‌نویسی یارانه و پایان 10 روز تعیین شده بعداً به آنها فرصت داده می‌شود، تا مانند گذشته نسبت ثبت‌نام خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تأکید کرد: در مرحله اول چهار واقعه حیاتی شامل تولد، فوت، ازدواج و طلاق اگر تا 22 اسفند در سامانه مرکز خانوار ثبت شده باشد و اطلاعات خانوار جدید ثبت شده است.

وی افزود: بعد از پایان نام‌نویسی اطلاعات از طریق مرکز آمار ایران و یا دفاتر پلیس +10 و یا سازمان ثبت احوال اعمال می‌شود و تغییرات بعد از این مدت قابل ثبت خواهد بود.

نجفی در مورد اینکه افراد سرپرست خانوار دارای کد ملی با رقم سمت راست 1 حدود 4.1 میلیون نفر هستند آیا برای مشکل ترافیک سایت چاره‌ای اندشیده شده است، گفت: امروز هم از ظهر به بعد مشکل کندی سایت رفاهی برطرف شده و روند قابل قبولی پیدا کرده‌اند، برای فردا هم با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدواریم مشکلی ایجاد نشود.

پیشنهاد ربیعی برای اهدای یارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ای کاش به جای واژه انصراف از یارانه‌ها از کلمه اهدا استفاده می‌کردیم، اظهار کرد: در واقع کسی که یارانه خود را اهدا می‌کند برای منافع ملی از منافع شخصی‌اش گذشته است.

به گزارش ایسنا  علی ربیعی در اجلاس سراسری مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) سراسر کشور با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره کمک به محرومان را به عنوان یکی از موضوعات اساسی مطرح می‌کرد، گفت: یکی از وظایف ما نیز این است که اجازه ندهیم گفتمان محرومان در جامعه فراموش شود.

وی ادامه داد: توجه به محرومان در ذات فرهنگ اسلامی ایرانی ما همواره وجود داشته و بر آن تاکید شده است و مردم و مسئولین نباید آنرا از یاد ببرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آرزوی مقام معظم رهبری نیز این است که روزی برسد دیگر به کمیته امداد نیاز نداشته باشیم گفت: این آرزو بسیار زیباست و معنای آن رسیدن به جامعه‌ای است که هیچ محرومی در آن وجود ندارد. البته ایشان تاکید می‌کند که باید تا رسیدن به آن روز کمیته امداد با ارتقای توانمندی‌هایش فعالیت کند.

ربیعی با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم و برنامه‌ریزی‌هایمان به نحوی باشد که محرومیت درجامعه کمتر شود، اظهار کرد: در واقع برنامه‌ریزی‌های ما نباید به گونه‌ای باشد که خودش منجر به ایجاد محرومیت شود. به عبارتی باید جلوی محرومیت ساختاری را گرفت و بر ناتوان شدن محرومیت‌های ساختاری غلبه کرد، زیرا فقیر و محروم شدن برخی افراد در جامعه ناشی از برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و اقتصادی خودمان است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد نهادهایی قدرتمند در جوامع برای حذف محرومان در جامعه اظهار کرد: نهاد دولت به تنهایی قادر نیست برنامه‌هایش را در این جهت جلو ببرد و باید نهادهای مکمل دولت نظیر کمیته امداد که از درون مردم می‌جوشند در این زمینه حضور فعال داشته باشند و گسترش یابند، البته باید ساختار این نهادها هدفمند شود. ما این آمادگی را داریم که زیر سیستم‌های نهادی مردمی بیشتری را در خدمت بگیریم.

ربیعی در ادامه به آغاز اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی از مردم تصور می‌کنند هدفمندسازی یارانه‌ها به معنای افزایش قیمت حامل‌های سوخت است. باید گفت که اینگونه نیست و اجرای این قانون فراتر از این موضوعات است.

وی ادامه داد: ما سه گونه اعطای یارانه را برای مردم اجرا کردیم که دو روش قبلی ناموفق بودند و کارآمدی نداشتند. الگوی اول از پیش از انقلاب شروع شد و یارانه را از طریق پایین نگه داشتن قیمت‌ حامل‌های سوخت به مردم پرداخت می‌کردند. الگوی دوم نیز این بود که قیمت حامل‌های انرژی را به قیمت واقعی نزدیک کردند اما هدف قرار دادن کل جامعه و دادن یارانه نقدی به همه تجربه غلطی بود که متاسفانه در پی آن بازهم نابرابری کم نشد، تولید رشد نکرد و با افزایش نقدینگی روبرو شدیم. اگر آن روش ادامه پیدا می‌کرد دولت ورشکست می‌شد.

وی افزود: ضعفی که در این زمینه وجود داشت این بود که نتوانستیم به خوبی با مردم گفتگو کنیم. ما به سمتی می‌رفتیم که در صورت ادامه اجرای قانون هدفمندی به آن شکل ممکن بود و همین سطح اشتغال که داریم را نیز از دست بدهیم. اکنون 200 هزار شغل در معرض تهدید هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوشبختانه امسال نوروز آرامی داشتیم، گفت: احساس می‌کنم تنش در جامعه کمتر شده بود اما به یک باره پارلمان اروپا که اصلا کاره‌ای نیست قطعنامه‌ای صادر کرد. پارلمان تاکنون 60 قطعنامه بدتر از این هم داده بود که به هیچ وجه تاثیری در وضعیت ما نداشت اما بهرحال باعث شد یک فشار روانی ایجاد شود. ما نیاز به آرامش داریم و می‌خواهیم یک پارادایم جدید را از نظر رفاهی تعریف کنیم.

ربیعی با بیان اینکه ای کاش به جای واژه انصراف از یارانه‌ها از کلمه اهدا استفاده می‌کردیم، اظهار کرد: در واقع کسی که یارانه خود را اهدا می‌کند برای منافع ملی از منافع شخصی‌اش گذشته است. در واقع اهدای یارانه یک نوع سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: اگر تعداد قابل توجهی از مردم از دریافت یارانه‌ها انصراف بدهند یا همانطور که گفته شد آنرا اهدا کنند قدرت مانور ما بیشتر خواهد شد. ما به دنبال شناسایی محرومانی هستیم که در سطح مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند ولی تاکنون به هر علتی نتوانسته‌اند وارد این چرخه‌های حمایتی شوند.

ربیعی از پرداخت یارانه به شکل نقدی به همه مردم انتقاد کرد و گفت: در فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها سالانه 42 هزار میلیارد تومان به شکل نقدی به حساب مردم واریز شد، که اگر صرف امور اقتصادی می‌شد می‌توانست غوغا به پا کند. به عنوان مثال ما می‌توانیم با صرف کمتر از60 میلیون تومان یک خانواده را به صورت هدفمند از چرخه حمایتی خارج کنیم. اگر اکنون نیز از محل انصراف از یارانه‌ها مبلغ قابل توجهی صرفه‌جویی شود می‌توانیم آنرا در بخش‌هایی برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سه برابر شدن ارزش دفترچه‌های بیمه روستایی از سال جاری اظهار کرد: در حال آماده کردن خودمان برای بیمه کردن نزدیک به شش میلیون نفر از مردم که فاقد دفترچه‌اند، هستیم.به هر حال باید توجه داشت که منابع ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها باید به شکل هدفمند استفاده شود.

وی با تاکیدبر اینکه به مشارکت مردم و انجام فعالیت‌های داوطلبانه برای حل مشکلات محرومان در جامعه نیازمند هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در برنامه‌های دولت به نحوی عمل کنیم که مردم از اجرای یک تصمیم درست لذت ببرند.


سازمان هدفمندی: پیامک ثبت نام یارانه به مرور ارسال می شود

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: متقاضیان دریافت یارانه فاز دوم هدفمندی یارانه ها که ثبت نام خود را انجام داده، اما تاکنون پیامک کد رهگیری را دریافت نکرده اند در روزهای آتی این پیامک را دریافت خواهند کرد.

نرگس نجفی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: متقاضیان پس از ثبت نام در صورتی که پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد را دریافت کرده، اما پیامک کد رهگیری را دریافت نکردند، ثبت نامشان با موفقیت انجام شده و این پیامک به مرور زمان و بر اساس اولویت ارسال خواهد شد.

به گفته وی، دریافت پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد، به معنای موفقیت در انجام ثبت نام است و متقاضیان نباید نگرانی در خصوص انجام ثبت نام خود داشته باشند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در خصوص فعالیت سایت در روز جاری نیز گفت: سامانه ثبت نام از ظهر روز گذشته به طور معمول فعال است و بار ترافیکی روانی برای ثبت نام وجود دارد و افرادی که در روز جاری مجاز به ثبت نام هستند به راحتی می توانند آمار و اطلاعات خانوار را وارد سامانه کنند.

نجفی در خصوص میزان متقاضیان ثبت نام در روز نخست نیز گفت: از آنجایی که معلوم نیست ثبت نام نکردن برخی خانوارها در روز گذشته به دلیل اختلال در سامانه ثبت نام بوده و یا این خانوارها از دریافت یارانه انصراف داده اند، امکان ارایه آمار دقیق در خصوص انصرافی ها وجود ندارد و به همین دلیل قرار است آمار در پایان زمان ثبت نام خانوارهای متقاضی اعلام شود.

وی درباره تغییر ساعت ثبت نام سرپرستان خانوار که رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها ˈیکˈ است گفت: از آنجایی که جمعیت این گروه از سرپرستان نسبت به سایر گروه ها بیشتر بوده است، قرار شد برای افزایش زمان دسترسی به سامانه ساعت ثبت نام از این گروه از ساعت 24 به ساعت 22 تغییر یابد، اما سایر گروه ها در ساعت 24 بامداد هر روز امکان ثبت نام را خواهند داشت.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در خصوص ویرایش اطلاعات ثبت نام کنندگان نیز گفت: متقاضیان دریافت یارانه در 10 روزی که امکان ثبت نام برای آنان وجود دارد نمی توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی تاکید کرد: اطلاعات درخواستی به قدری معمولی و ساده است که مردم می توانند با حداقل دانش کامپیوتری وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ارایه کنند.

نجفی گفت: در صورتی که افراد شماره کارت ملی خود را به درستی وارد این سامانه نکنند، نمی توانند سایر اطلاعات مانند مالکیت واحد مسکونی و متوسط درآمد خود را نیز اعلام کنند و به همین دلیل ارایه اطلاعات نادرست در این سامانه بسیار کم است.

وی تاکید کرد: از آنجا که اطلاعات خانوار سیال است و وضعیت اجتماعی و درآمدی خانوارها متغیر است، سامانه از مدتی بعد برای تغییر شرایط خانوار مجددا بازگشایی می شود، اما بهتر است مردم حداکثر دقت را برای ارایه اطلاعات درست در زمان ثبت نام داشته باشند.


دفاتر پیشخوان و پلیس 10+ امروز فعال هستند

کلیه دفاتر پیشخوان و ادارات پلیس 10+ در روز پنجشنبه برای خدمات‌رسانی به متقاضیان دریافت یارانه فعال خواهند بود.

سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها به منظور باقی نماندن اقشار مردم که به اینترنت دسترسی ندارند از نام نویسی در لیست متقاضیان یارانه امکانی را فراهم کرده که بتوانند در برخی از سازمان‌ها و دفاتر نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

دفاتر سازمان بهزیستی، کمیته امداد، دفاتر پیشخوان، پلیس 10+، پست بانک و اداره پست اصلی‌ترین دفاتری خواهند بود که در طول این ایام به متقاضیان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

طبق اعلام مسوولان برای جا نماندن افرادی که طبق برنامه ریزی‌ها باید در روزهای تعطیل نام نویسی کنند برخی از این دفاتر در این روزها نیز باز خواهند بود.

تا این لحظه طبق اعلام رسمی دفاتر پیشخوان و پلیس 10+ اعلام کرده‌اند در روز پنجشنبه نیز اقدام به ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه می‌کنند و سازمان‌های دیگر نیز متعاقبا برنامه‌های خود برای این روزها را اعلام می‌کنند.

سرپرستان خانواری که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد یک است باید در طول 24 ساعته از روز پنجشنبه بیست و یکم فروردین ماه با مراجعه به سایت رفاهی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۴۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
22
80
کاری که به سادگی و با شناسایی و حذف غیرنیازمندان (مانند پزشکان، دارندگان کارت بازرگانی، مهندسان، مدیران دولتی، کسانی که در سالهای گذشته وام بزرگ گرفته اند، کسانی که مکه یا اروپا و ترکیه و دبی و... سفر کرده اند، کسانی که خودروی مثلا ۴۰میلیون به بالا دارند و...) به سادگی و بدون هزینه اجتماعی و سیاسی چندانی قابل اجراست. دولت محترم این کار ساده را دارد با بی تدبیری عجیبی به زحمتی بزرگ و ایجاد دغدغه و مشغولیت ذهنی و ناراحتی برای عموم مردم تبدیل می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دوست عزیز ثبت نام مجدد فقط برای حذف قشر پر درآمد نیست. هدف اصلی حذف اون چند میلیونی است که اضافه بر جمعیت ایران دارن یارانه میگیرن
ناشناس دیگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هـــــزار تا لایک
م.صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
قبول ندارم آقا. انصراف اختیاری مرحله اوله که بسیار هم مناسبه. گرچه با اشکالات زیادی همراه.
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خیلی از پطشکها هستن که بیکارن یا درامدشون کمه ... خیلی از مهندسان هستند که اسم مهندس رو یدک میکشن ولی آه در بساط ندارن ... واقع بینانه نگاه کنید خود اظهاری متمدنانه کم هزینه و متدبرانه ترین روشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
حاجی مهندسا که الان به خاک سیاه نشستن!!! من مهندسم فارغ تحصیل بهترین دانشگاه مهندسی ایران، اما دریغ از کار و یه قرون درآمد...
یک دانشجو
| United States of America |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
برادر یا خواهر عزیز.
من یک دانشجوی، مستأجر هستم. اما تابستان گذشته سفری به اروپا داشتم؛ زیرا تمام هزینه سفر را یک دانشگاه اروپایی پرداخت کرد.
حال آیا باید یارانه من را چون دانشجوی درسخوانی بوده‌ام قطع کنند؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
همش خوبه فقط مهندسا رو کم کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
این کامنت رو من گذاشتم ٰ دوستان عزیز دولت می تونه به راحتی با استفاده از کد ملی افراد اقشار پر درآمد رو پیدا کنه در ثانی به نظر می‌رسد که دولت جدید، مانند دولت سابق، هدفمندی و گروه بندی را با کار کرد سرگرم کردن ملت برگزیده تا مسائل بس مهمتر و ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و سیاسی و راندمان کار دولتیها تحت شعاع قرار بگیره، مگر نه دادن یارانه ۴۵ هزار تومنی که ۳ سال پیش ۴۵ دلار بود ولی‌ حالا ۱۵ دلار بیشتر نیست و با توجه به تورم در ایران حتی ۱۰ دلار قدرت خرید ۳ سال پیش را ندارد که دیگر اینقدر جار و جنجال نیاز نداشت!
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
اقا ابراهیم و جناب ناشناس..
به خودتون نگیرید و اسم مهندس روی خودتون نذارید!
حالااااااااااا توی یه رشته مهندسی درس خوندید فقط!!!
شنونده عاقل باشه!!!
ساکن مالزی
|
Malaysia
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
3
4
مشکل وب سایت حل نشده . هر چه تلاش میکنیم وارد وب سایت بشیم امکان نداره. حتی در ساعاتی که اکثر ایرانیان خواب هستند. باید تا کاهش ترافیک روی وب سایت مدت ثبت نام تمدید شود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
2
اون مبلغ 45 هزار تومن معلوم نیست چطوری محاسبه شده ! روی چه حسابی وقتی در آمد دولت از آزاد سازی نصف مبلغ پرداختی هست پس این مبلغ مشکل داره شما باید اون رو درست کنید ! 45 تومن رو نصف کنید به همه هم می توانید یارانه بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
2
این خانم بنده خدا را از این مسئولیت معاف کنید . مسئولان اصلی تصمیم گیرنده خود را مخفی نکنند و به میدان بیایند . ببینید این بنده خدا چه گیری کرده که می گوید زن و شوهرهایی که طلاق گرفته اند فعلا باهم ثبت نام کنند تا بعداً...!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
10
چرا به مجرد ها یارانه نمی دهید من 31 ساله بیکار باید از طریق پدر و مادرم یارانه بگیرم ؟؟؟ اگر به پدرم تعلق نگرفت به من بیکار هم تعلق نمی گیره ؟ این درسته ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
12
خود این 45 هزار تومان به تدریج کاملا بی ارزش میشد فقط دولت خودش را خراب کرد
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
6
اهدا برای منافع ملی !!!!!!
یا منافع افرادی مثل ب.ز . م.ر ،..............!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
میگم م.ر همون م.ه است؟
ب. ز که میگن اه در بساط نداره
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
2
ناشناس محترم فرمودندکه دولت بابی تدبیری موجب ناراحتی وزحمتی بزرگ گشته اند،امادرجواب ایشان بایدگفت که بزرگوارمحترم شناسایی دهک هاوافرادنیازمندازبی نیازیک پروسه ی طولانی ست وپیچیده وسازوکارهای خاص خودراداردکه اگرقابلیت اجراراداشت دولت گذشته پای برقانون نمی گذاشت وقانون مصوب مجلس راکه درآن قیدشده که یارانه مختص افرادنیازمندهست ودولت ملزم به پرداخت یارانه به این قشراست امااشتباه بزرگی مرتکب شدوپول رادربین کشورتوزیع کردتاشایدبتواند محبوبیتی کسب نمایدغافل ازاینکه سمی مهلک براقتصادکشورشدوباعث تورمی دهشتناک درکشورشدامادولت جدیددرواقع بدون کارتبلیغاتی برای 4 سال بعدخویش عملا داردخرابکاریهای دولت سابق راپینه می زندشایداین غول تورم رااندکی به ازاقتصادکشوردورسازدتامردم قدرت خردیشان بالاتربرود.پس قدری انصاف داشته باشید.البته این کاردولت 3 تا4 سال دیگرجواب خواهددادانشاالله
پاسخ ها
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
باشه اگر نمردبم این رو هم می بینیم!!!!!!!!!!!! احتمالا شما هم از دسته همین بزرگانی!
ما که دیگه از این همه وعده بی حاصل ناامید شدیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
4
مگر این افراد که نام بردی از شما گرفتند زحمت کشیدند . فقیر و غنی نکنید در آمد ملکت مال همه است به نسبت درآمد مالیات میدهند معافیت مالیاتی اضافه به اینها بدهند به جای یارانه
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
10
یارانه از اول اشتباه بود حالا کی باید بگیره یا نگیره باز اشتباه این یارانه متعلق به همه هست والسلام
ملت بزرگ ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
4
خیلی جالبه، امروز سایت مشکلی نداشت،اما از صبح اینترنت کل ایران قطع بود، نمونش پار انلاین، از 10 صبح قطع شدريال زنگ زدم امور مشترکینش، گفت آقا سراسر ایران قطع شده، کی وصل شد حالا؟ ساعت 7:30 شب، خوب اگه میخواین ملتو محروم کنین، این راهش نیست، متاسفانه این دولت هم روشهای نامردی رو در بر خورد با مردم پیشه گرفته، نمونش همون کاری که تو بورس کردند آقایون و کلی تبلیغ برای وارد کردن احاد ملت تو بورس و بعدش دستور وزیرمحترم مبنی بر پوچ کردن سرمایه های مردم، روحانی مچچچکریم .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
6
قطع یارانه ها با وجود این همه مفاسد اقتصادی پاشنه ی آشیل است !
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
3
سلام خانوار ما به جاي 5 نفر اشتباها 3 نفر ثبت شده چطوذ مي توان آن را ويرايش كرذ خواهشا توضيح دهيد.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
دوست عزیز بعد از اتمام ثبت نام در اردیبهشت ماه امکان ویرایش وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
خیلی پرتی....چشاتو باز کن
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
0
4
هنگام ثبت نام خواستم نام دو تن از فرزندانم را که نیاز به یارانه ندارند را حذف کنم که متاسفانه سایت قابلیت اینکار را نداشت.ضمنا چنانچه برای بیمارانی که هزینه های هنگفتی را میپردازند(مثلا ماهانه 8 تا 10 میلیون تومان)هیچ امکانی دیده نشده است.با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
12
یارانه حق مسلم ماست
نوروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
3
سلام ، خانواده تحت سرپرستی مادرم بجای 3 نفر اشتباهی 2نفر ثبت شد و پیامک هم نیامد . لطفا راهنمایی کنید . با سپاس
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
2
آقا این دفاتر پیشخوان دولت که عصر پنج شنبه تعطیل بودند.من مجبور شدم بگردم دنبال کافی نت.چطوری گفتند 24 ساعته باز هستند؟
اسماعيل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
2
باسلام.چرا ثبت نام يارانه ها براي زوجهاي جوان به صورت اتوماتيك انجام نمي شود.چون قبلا ثبت ميشد مثل مل خودم.مگه اذدواج ياطلاق وتولد در اداره آمار كشور ثب تميشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
0
2
با سلام
هنگام ثبت نام برای پدرم تعداد خانوار را یک زدم در صورتی که اطلاعات مادرم وارد نشده است خواهشمند است توضیح دهید چگونه ویرایش کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
3
2
یارانه متعلق به تمامی ایرانی های عزیز است
نظرات بینندگان