arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳

ابتکار: از پیگیری و دلجویی مردم متشکرم+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست که روز گذشته در مسیر جلسه هیات دولت دچار حادثه تصادف شد گفت: خوشحالم که در مسیر حرکت به جلسه هیات دولت برای بررسی موضوع آلودگی هوا دچار حادثه شدم و ازمردم که جویای حالم بودند متشکرم.

به گزارش ایرنا صبح روز گذشته معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر رفتن به سمت جلسه هیات دولت که اولین دستور جلسه رسیدگی آلودگی هوا و جمع بندی برنامه سازمان ها در این زمینه بود دچار تصادف شد و بر اثر این حادثه کتف راست وی آسیب دید و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

ابتکار که متولی محیط زیست کشور است در حالی دچار این حادثه شد که برای رسیدن به جلسه هیات دولت عجله داشت زیرا قرار بود اولین دستورجلسه هیات دولت موضوع آلودگی هوا بود.

در بیمارستان ،اتاقی به رنگ سبز، متولی سرسبزی کشور را در بر گرفته و وی در حالی که سرم به دست دارد و ضعفی که به علت درد جراحی عارضش شده ؛ اما تلاش می کند با خوشرویی و لبانی خندان از بازدید کنندگان قدردانی کند.

ابتکار در ابتدا ضمن تشکر و قدردانی از خداوند به دلیل به خیر گذشتن این حادثه گفت: به گفته جراح ، جراحی موفقیت آمیز بود. و از تمام مردم و کسانی که به صورت حضوری و یا تلفنی جویای حال وی بودند قدردانی کرد.

وی افزود: خوشحالم که این اتفاق در مسیر جهت حرکت به سمت جلسه هیات دولت اتفاق افتاد زیرا اولین دستور روز گذشته هیات دولت آلودگی هوا بود و قرار بود دراین جلسه به یک توافق و برنامه قطعی برسیم.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: بعد از ماه ها هماهنگی و همکاری با دستگاه های مختلف به یک توافق قطعی رسیده بودیم و قرار بود در جلسه روز گذشته این توافق به تصویب برسد و بر این اساس برنامه سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف مانند وزارت صنعت، معدن، تجارت، نفت، کشور، شهرداری ها و تمام دستگاه های مرتبط با موضوع آلودگی هوا ،برنامه های اجرای و عملیاتی آنها برای کاهش آلودگی هوا در کشور به ویژه در کلان شهرها به تصویب دولت برسد.

ابتکار گفت: اما متاسفانه به علت عجله ای که داشتم و همچنین نبستن کمربند ایمنی صندلی عقب به جلسه نرسیدم، توصیه می کنم تمام افراد حتما کمربند صندلی های عقب را بببند ضمن اینکه الزام بستن کمربند صندلی جلو که دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر به کارم برگردم زیرا کار زیاد است و مشکلات زیست محیطی متعددی پیش رو داریم که امیدوارم با همکاری رییس جمهوری ، بخش های مختلف اجرایی ، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و مردم بر مشکلات فایق آییم و محیط زیست و طبیعت کشور در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از ملاقات کنندگان حضوری و تلفنی درخواست کرد نام بیمارستان ذکر نشود.

حدود ساعت 8 صبح چهارشنبه 20 فروردین، خودرو حامل رییس سازمان حفاظت محیط زیست که عازم هیات دولت بود با یک خودروی پژو 206 اس دی برخورد کرد که این حادثه منجر به آسیب دیدگی شدید خانم ابتکار از ناحیه کتف شد.

وی پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار می گیرد . به گفته پزشکان خوشبختانه خطر رفع شده و به احتمال زیاد وی بزودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.

در دقایق اولیه این حادثه دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در تماسی تلفنی با تنها زن کابینه خود و سکاندار محیط زیست کشور احوالپرسی کرد و بعد از آن سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بلافاصله در بیمارستان حاضر شد و در جریان روند درمان رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی ، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری، محمد جواد محمدی زاده رییس سابق سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی ، احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی افرادی بودند که از ابتکار ملاقات کردند .

علی اکبر صالحی رییس انرژی اتمی ایران ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و طهمورث مختاری عضو شورای شهر نیز تلفنی جویای حال رییس سازمان حفاظت محیط زیست شدند.






نظرات بینندگان