arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳

فرمانده کل ارتش: تهدیدات دشمن نوعی عربده‌کشی در حال عقب‌دویدن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون دیگر تهدیدهای دشمن را نوعی عربده‌کشی در حال عقب‌دویدن می‌دانیم و این تهدید‌های دشمن را در حال جلو آمدن و تهاجم تصور نمی‌کنیم.

 امیرسرلشکر عطاءالله صالحی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در زمان غربت هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی همچون شهید صیاد شیرازی داشتیم اکنون نیز توانسته‌ایم با فرصتی که داشته‌ایم در حال پرورش و تربیت این‌گونه نیروها تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: این‌گونه نیست که با ترور شخصیت‌هایی همچون شهید صیاد شیرازی چیزی را از دست بدهیم چراکه این افراد الگویی برای جوانان ما هستند. بنابراین اگر خطری در آینده ما را تهدید کرد و با آن مواجه شدیم صیادهای بسیاری در صحنه خواهیم داشت.

فرمانده کل ارتش درباره تهدیدهای منطقه‌ای دشمن خاطرنشان کرد:‌ اکنون دیگر تهدیدهای دشمن را نوعی عربده‌کشی در حال عقب‌دویدن می‌دانیم و این تهدید‌های دشمن را در حال جلو آمدن و تهاجم تصور نمی‌کنیم. دشمن در عرصه‌های مختلف مانند ترور، جنگ نامنظم یا منظم ما را تهدید کند، در همه عرصه‌ها شکست خورده است چراکه به اهداف خودش نرسیده است.

صالحی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر ما هم روز و شب در حال آمادگی هستیم و اطمینان می‌دهیم که اگر احتمالا با خطری مواجه شویم محکم و قاطع پاسخگو باشیم. همچنین قطعنامه‌ای که اتحادیه اروپا علیه ایران صادر کرده است نیز هماننده همین مسئله عربده‌کشی است. آن‌ها با این کار تلاش می‌کنند که خودشان را سرپا نگه دارند. معتقدم آن‌ها در هیچ عرصه‌ای چه نظامی و غیر نظامی نمی‌توانند علیه ما فعالیتی انجام دهند.

وی همچنین در رابطه با دستاوردهای جدید ارتش هم توضیح داد: بخشی از آن در رژه روز 29 فروردین به نمایش درخواهد آمد و آن بخش هم که فرصت نشود در رژه آن را نشان دهیم ان‌شاءالله در روزهای آینده سال آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فرمانده کل ارتش در رابطه با برنامه‌های این یگان در راستای شعار سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد نیز گفت: اقتصاد یک مسئله ملی است بنابراین باید تمام الگوها و مولفه‌ها را تدارک ببینیم و از آن پیروی کنیم. در عرصه فرهنگ هم ارتش در حال اقدام موثری برای مولفه‌های فرهنگی است.

وی در پایان در رابطه با موضوع هشت سال دفاع مقدس هم یادآور شد: اکنون فضای جنگ نیست و جنگ را نمی‌توانیم در مقام کلام تعریف کنیم بلکه باید شرایط حاکم در فضای موجود آن زمان را تحلیل کرد تا برخی مسائل مانند امدادهای غیبی را دریافت. در حقیقت این امدادهای غیبی وعده الهی و از عجایب جنگ هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان