arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳

بروجردی: ظریف بخاطر ابوطالبی به بان‌کی‌‌مون نامه اعتراضی بنویسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت‌خارجه مشکل روادید ابوطالبی را در زمان کوتاهی حل کند، گفت: ظریف به بان‌کی‌‌مون نامه اعتراضی بنویسد.

علاء الدین بروجردی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام دولت آمریکا مبنی بر مخالفت با ورود حمید ابوطالبی به این کشور به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل، گفت: با توجه به اینکه ابوطالبی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل معرفی شده  ومقر این سازمان داخل خاک آمریکا است، مخالفت آمریکایی ها از ورود  ابوطالبی نوعی سوء استفاده از جایگاه جغرافیایی سازمان ملل است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا دولت ایران باید در برابر این زیاده خواهی آمریکایی ها ایستادگی کند، این موضع باید به طور جدی پیگیری و از مراجع قانونی بین المللی برای به نتیجه رسیدن این موضوع استفاده شود.

وی، افزود: وزیر امورخارجه می تواند به عنوان اعتراض نامه ای را به دبیر کل سازمان ملل ارسال کند تا با این سوء استفاده آمریکایی ها هرچه سریعتر مقابله شود، زیرا مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از وزارت امورخارجه  انتظار دارند که این مشکل درزمان کوتاهی حل شود.

بروجردی با تاکید براینکه  سازمان ملل متعلق به همه کشورها است، تصریح کرد: آمریکایی ها در مخالفت با ورود ابوطالبی به عنوان سفیر به سوابق وی در تسخیر لانه جاسوسی استناد کردند، اگر این موضوع ملاک آمریکایی قرار بگیرد درسوابق آنها علیه ملت ایران نیز حضور بسیاری از مسئولان این کشور بارها به چشم خورده است، بنابراین این نوع رویکرد منطقی قوی در تصمیم گیری ها نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره گزارش وزارت امورخارجه انگلیس مبنی براینکه پشت پرده بسیاری از قطعنامه های ضد حقوق بشری علیه ایران سازمان ملل بوده است، گفت:  در سوابق انگلیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران به جزء خباثت چیز دیگری دیده نمی شود، همیشه انگلیسی ها در مقابل ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات منفی داشتند و این حلقه ای از زنجیره طولانی ضدیت دولت انگلیس نسبت به انقلاب اسلامی ایران است./
نظرات بینندگان