arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳

امکان ثبت نام یارانه از طریق تلفن همراه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مردم می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به ثبت نام بپردازند.

نصرالله جهانگرد - معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات وزیر ارتباطات - در جریان بازدید وزیر ارتباطات از روند ثبت نام هدفمندی‌ یارانه‌ها در شرکت پست به ارائه توضیحاتی درباره روند ثبت نام در این سامانه پرداخت و عنوان کرد: انجام کاری با این حجم به این شکل قطعا نیازمند کنترل‌های خاص خود است و اگر ما در روز اول هم‌ کندی‌هایی داشتیم دلیل آن به همین موضوع برمی‌گشت.

وی در عین حال عنوان کرد:‌ البته منظور من این نیست که مورد حمله قرار گرفته بودیم اما این را می‌گویم که به هر حال لازم بود این فضا مدیریت شود و از آنجا که صف‌های طولانی برای ثبت نام وجود داشت ما یک یا دو ساعت کمی کندی داشتیم که این مساله موجب برخی نگرانی‌ها شده بود اما این نگرانی‌ها برطرف شد.

معاون وزیر ارتباطات در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون مردم حتی می توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به ثبت نام بپردازند. علاوه بر این دفاتر مختلفی در نظر گرفته شده و تیم‌های مختلفی که به روستاها و مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

جهانگرد همچنین عنوان کرد: زمانی که شبکه ما در حال فعالیت است، تمام IP آدرس‌هایی که قصد ورود به آن را دارند از طرف ما شناخته و رصد می‌شود و در این میان با برخی افراد که قصد حمله به این سیستم را دارند برخورد خواهد شد. علاوه بر این برای کاربرانی که در خارج از ایران هستند هم امکان دسترسی به این سایت وجود ندارد. به همین دلیل می توان گفت که اگر حمله‌ای نسبت به این سایت صورت می‌گیرد اگر از سوی کشورهای دیگر باشد وارد این سیستم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: درباره حملات داخلی هم برخی از آن‌ها به شکل آماتوری بوده و برخی دیگر هم شاید می‌خواستند توان ما را آزمایش کنند اما به هر حال تمام این موارد مانیتور شده و IPهای حمله کننده شناسایی می‌شوند و اگر حملات آن‌ها جدی باشد از طریق سرویس‌دهندگان مربوط به آن IP تذکرهای لازم ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد:‌ البته در هر صورت فضای سایبری فضایی است که به طور دائمی در آن امکان جنگ و اختلال وجود دارد اما با این وجود ما با تدابیر به کار گرفته شده امیدواریم برای این سیستم مشکل خاصی پیش نیاید.

جهانگرد در پاسخ به سوالی که درباره عدم دریافت پیامک پس از ثبت نام مطرح شده بود هم توضیح داد: اگر ثبت نام افراد به درستی صورت گرفته باشد قطعا بلافاصله پس از ثبت نام پیامک تایید را دریافت خواهند کرد و اگر برای فردی این پیامک نیامد قطعا ثبت نام او ناقص بوده و یا فرمش اشکال داشته است البته در برخی موارد ما هم مشاهده کردیم که صاحبان برخی کافی نت‌ها با وجود تاکیدات متعددی صورت گرفته به جای شماره تماس سرپرست خانوار شماره خود را وارد کرده‌اند که این مساله به کافی نت‌هایی که چنین تخلفی را کرده بودند تذکر داده شده است.

محمود خسروی - معاون وزیر ارتباطات - هم که متولی شرکت ارتباطات زیرساخت محسوب می‌شود در این نشست به ارائه توضیحی کوتاه پرداخت و یادآور شد: با هماهنگی و پیش بینی‌های صورت گرفته امیدواریم که در زمینه تامین پهنای باند لازم برای ثبت نام مشکلی وجود نداشته باشد چرا که ما چندین برابر نیاز کشور نیز پهنای باند در نظر گرفته‌ایم و به طور مثال اگر یک STM1 ظرفیت برای این کار لازم بوده ما تا 10 STM1 را فراهم کرده‌ایم تا هیچ خللی در ارتباط با زیرساخت‌های مربوط به این بخش وارد نشود.

حسین مهری - مدیر عامل شرکت پست - هم در این نشست به ارائه توضیحاتی پرداخت و درباره فعالیت‌های شرکت پست در این زمینه توضیحاتی را ارائه کرد.

وی همچنین از بسیج حدود 30 هزار نفر برای ثبت نام در شهرها و روستاهای کشور خبر داد و یادآور شد: اکیپ های سیار در روستاها و نقاط دور افتاده در حال انجام وظیفه هستند و تا حدود 1200 فرم ثبت نام در روستاها توزیع شده است.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان