arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳

کواکبیان:حاشیه سازی برای دولت در شأن مجلس نیست/ رفع حصر موجب توسعه سیاسی و همبستگی ملی خواهد شد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا‏، مبنی ارزیابی وی از حاشیه سازی برخی نمایندگان مجلس برای دولت نظیر اخطار به رئیس‌جمهور به دلیل ملاقات برخی از وزارء با آ قای خاتمی گفت: این گونه حاشیه‌سازی درشان مجلس نیست و نمایندگان باید به دنبال رفع مشکلات واقعی مردم باشند. مسئله اصلی نظام و مردم ملاقات عده‌ای از وزرا و برخی از افراد نیست، بلکه مشکلات عدیده مردم باید دغدغه اصلی مجلس باشد و دولت هم تعامل مثبتی با دولت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر‌کل حزب مردم سالاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا‏، مبنی ارزیابی وی از حاشیه سازی برخی نمایندگان مجلس برای دولت نظیر اخطار به رئیس‌جمهور به دلیل ملاقات برخی از وزارء با آقای خاتمی گفت: این گونه حاشیه‌سازی درشان مجلس نیست و نمایندگان باید به دنبال رفع مشکلات واقعی مردم باشند.

به گزارش انتخاب؛ مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به نامه حزب مردم سالاری به وزارت کشور در مورد پیش نویس قانون احزاب اشاره کرد و گفت: دراین نامه ما ده بند از مواردی که به نظرمان باید در قانون احزاب به آن توجه شود را مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه قانون گذار به آن موارد شدیم.

دبیر کل جزب مردم سالاری از برگزاری دو همایش در تاریخ‌های ۱۹ تیرماه و ۵ آذرماه خبر داد و گفت: در این دو همایش مباحث مختلف سیاسی، نحوه حضور و ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات و بررسی شرایط کشور پرداخته و به دنبال آن هستیم که برنامه‌های در نظر گرفته شده را در سال ۹۳ را به طور جدی دنبال کنیم و در صورتی که در مجلس دهم نیز موفق بودیم فراکسیون حزب مردم سالاری را در مجلس تشکیل دهیم.

وی از برگزاری از ۸ همایش منطقه‌ای و ۳۱ همایش استانی توسط حزب مردم سالاری در سال جاری خبر داد و گفت این همایش‌ها از اول اردیبهشت تا انتهای اسفند به صورت هفتگی برگزار خواهد شد..

این نماینده سابق مجلس تخصص و کارآمدی؛ تعهد به انقلاب نظام جمهوری شجاعت و قاطعیت بر سر منافع ملت، پاکدستی و آلوده نبودن به هر گونه ویژه خواری و رانت خواری؛ داشتن تفکر ملی به جای تفکر منطقه گرایی؛ و نگرش اصلاح طلبی و تحول خواهی را ۵ ویژگی نامزدهای انتخابات مجلس آینده عنوان کرد و اظهار کرد: باید در انتخابات مجلس آینده‏، خانه تکانی جدی صورت گیرد و اصول گرایانی که ۱۲ سال است مجلس را در اختیار دارد باید دست برداشته و به استراحت برود تا اصلاح‌طلبانی که اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب دارند محلس را در دست بگیرند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به خبرنگار ایلنا‏، مبنی ارزیابی وی از حاشیه سازی برخی نمایندگان مجلس برای دولت نظیر اخطار به رئیس‌جمهور به دلیل ملاقات برخی از وزارء با آ قای خاتمی گفت: این گونه حاشیه‌سازی درشان مجلس نیست و نمایندگان باید به دنبال رفع مشکلات واقعی مردم باشند.

کواکبیان با بیان اینکه مگر مسئله اصلی نظام و مردم دیدار وزراء با آقای خاتمی است که این گونه حاشیه سازی می‌کنند، ادامه داد: مسئله اصلی نظام و مردم ملاقات عده‌ای از وزرا و برخی از افراد نیست، بلکه مشکلات عدیده مردم باید دغدغه اصلی مجلس باشد و دولت هم تعامل مثبتی با دولت دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه چرا در زمان دولت گذشته که قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی صادر می‌شد نمایندگان و رئیس جمهور آن را کاغذپاره و بی‌ارزش می‌خواندند اما با تغییر دولت قطعنامه پارلمان اروپا را که فاقد وجاهت و ارزش است را به دست گرفت و دولت را مورد تخریب قرار می‌دهد، گفت: در قطعنامه پارلمان اروپا بخشی از آنکه مربوط به انتخابات در ایران است قطعا محکوم است. بحث‌های جنبه ایدئو‌لوژی و ارزشی دارد مانند بخش هم جنس گرایی، شاید هم جنس گرایی در اروپا آزاد باشد اما آنان نمی‌توانند این مسئله را برای همه کشور‌ها تجویز کنند.

کواکبیان بخشهای از قطعنامه کل اروپا را قابل گفت‌وگو دانست و گفت: بحث تشکیل دفتر پارلمان اروپا در تهران موضوعی است که وزارت خارجه می‌تواند در رابطه با آن گفت‌وگو کند یا بحث دیداربا اپوزوسیون مشکلی ندارد‏، اما ما معتقدیم باید به طور رسمی از کانال وزارت امور خارجه صورت گیرد.

کواکبیان نحوه مراجعه وزارت امورخارجه با قطعنامه پارلمان اروپا و موضع‌گیری سخنگوی این وزارتخانه و وزیر را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: این‌گونه قطعنامه‌ها اساسا تاثیری در روند مذاکرات هسته‌ای ندارند، چرا که این بحث در قد و قواره پارلمان اروپا نیست که بخواهد توصیه‌های حقوق بشری کند.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه افکار‌عمومی، NGO‌ها و مطبوعات می‌توانند ضمن موضع گیری آن را محکوم کنند اما نهادهای قانونی باید حواسشان جمع بود و هوشمندانه برخورد کنند، گفت: محکومیت قطعنامه پارلمان اروپا توسط نمایندگان مجلس کار درست و صحیحی بود، اما طرحی که ۱۰۰ نفراز نمایندگان به هیات‌رئیسه دادند را باید بیشتر مورد توجه قرار داد. شاید یکی از اهداف ۱+۵ این باشد که تنور را آن قدر داغ کنند تا نان بسوزد به این معنا که شرایط را به گونه‌ای فراهم کند تا ما مذاکرات را‌‌ رها کرد و آن‌ها به اهداف خود برسند.

کواکبیان افزود: برخوردهای پارلمان اروپا نباید ما را به جای برساند که مذاکرات را تعطیل کنیم البته اگر کشورهای اروپایی به دنبال توسعه روابط هستند این گونه اقدامات موجب ایجاد خلل در این امر خواهد شد.

دبیر‌کل حزب مردم‌سالاری در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد رفع حصر د‌ستگاه قضایی باید تصمیم گیری کند یا دولت نیز می‌تواند در رفع حصر از آقایان موسوی و کروبی موثر باشد، اظهار کرد: معتقدیم شورای عالی امنیت در دولت قبلی تصمیمی در مورد آقایان موسوی و کروبی گرفنه که‌‌ همان شورا باید این تصمیم را لغو کند و کشاندن مسئله به تصمیم قضایی کار درستی نیست، البته نباید فراموش کرد که تصمیمات شورای عالی امنیت ملی با اجازه رهبری ابلاغ می‌شود.

این فعال سیاسی معتقد است؛ رئیس‌جمهور باید تلاش بیشتری داشته باشد تا با کسب مجوز مقام رهبری این کار صورت گیرد، ادامه حصر از نظر مامصلحت نیست و ر فع حصر موجب توسعه سیاسی و همبستگی ملی خواهد شد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان