arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۳

نماینده بناب:شکست در انتخابات ریاست جمهوری علت حمله به مذاکره‌کنندگان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در بیان علل حمله برخی از مخالفان به مذاکرات هسته‌ای گفت: گروهی که در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری ناکام مانند هنوز از شوک ریاست جمهوری روحانی خارج نشده‌اند و پس از ۲۴ خرداد بیش از آنکه از منظر منافع ملی به مسائل نگاه کنند جنبه منافع گروهی را مدنظر قرار می‌دهند و این مهم‌ترین علت سنگ اندازی مخالفان است.

حجت الاسلام والمسمین رضا باقری بنابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موافقت کلیت نظام با ادامه مذاکرات هسته‌ای  اظهار کرد: مسئولان اصلی نظام با جدیت از مذاکرات حمایت می‌کنند، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به آن خوشبین نیستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تا کنون از هیچکدام از تیم‌های مذاکره کننده به این خوبی حمایت نکرده است و در دیدار با مسئولان و کار‌شناسان سازمان انرژی اتمی باز هم اعلام کردند که مذاکرات بایستی ادامه یابد.

نماینده مردم بناب در ارزیابی خود از مواضع مخالفان مذاکرات گفت: منتقدان باید توجه کنند در گام نخست از رهبری جلو نزنند و از اصل مذاکرات حمایت کنند، اما اگر در جایی انتقادی دارند ضمن در نظر گرفتن انصاف آن را مطرح کنند.

وی در بیان علل تخریب مذاکرات و مذاکره کنندگان اذعان داشت: گروه و جبهه‌ای که در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری ناکام مانند هنوز از شوک ریاست جمهوری روحانی خارج نشده‌اند و پس از ۲۴ خرداد بیش از آنکه از منظر منافع ملی به مسائل نگاه کنند جنبه منافع گروهی را مد نظر قرار می‌دهند و این مهم‌ترین علت سنگ اندازی مخالفان است.

نایب رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی ادامه داد: این گروه خاص از کارشان نتیجه‌ای نمی‌گیرند زیرا مقام معظم رهبری همواره از مذاکره کنندگان حمایت کرده‌اند و باید توجه داشته باشند که دیگر راه خود را ادامه ندهند به منافع ملی فکر کنند تا اینکه به منافع شخصی و گروهی بیاندیشند.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه مخالفان مذاکرات هسته‌ای باید از تاریخ عبرت بگیرند، گفت: همین منتقدان مذاکرات کنونی ۵ سال مسئولیت مذاکرات را برعهده داشتند اما هیچ کاری نکردند و آن‌ها باید به یاد آورند که کشور را تا چه مرحله‌ای به پیش بردند اما اکنون با گذشت ۶ ماه می‌بینیم گره‌هایی از مسئله هسته‌ای باز شده است و در هرصورتی حتی اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد گره‌هایی باز می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان