arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳

مردمسالاری: نماینده اصفهان دربرنامه رادیویی نتوانست دلیلی برای جاسوس بودن ریچارد فرای بیاورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه مردمسالاری نوشت:
اینکه چرا با وجود همه تلاش‌هایی که فرای در معرفی فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان انجام داده اینچنین با هجمه مواجه شده و حتی برخی برای مقابله با وصیت وی حاضرند به هر کاری دست بزنند در وهله اول عجیب به نظر می‌رسد اما با یادآوری اینکه این گونه افراد از انگ جاسوس زدن به هر‌کسی که می‌خواهند هیچ ترس و نگرانی ندارند و به راحتی یک لیوان آب خوردن، دیگران را جاسوس و زباله می‌خوانند و حتی به جنازه‌اش هم رحم نمی‌کنند و لقب پلید به آن می‌دهند.

باید بپذیریم که برخی فقط از زاویه‌های تنگ و بر اساس شنیده‌های خود از منابع غیرموثق نظر می‌دهند؛ کما اینکه احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس که پیشرو در ایجاد این موج علیه دفن ریچارد فرای در اصفهان است و حتی تجمع چند ده نفره در مقابل آرامگاه آرتور پوپ و همسرش در اصفهان که از ایرانشناسان معروف بودند با حمایت او برگزار شده، روز یکشنبه در برنامه رادیویی از پاسخ به سوالات مجری برنامه بازماند و نتوانست بگوید که بر اساس چه مستنداتی فرای را جاسوس خوانده است.

فرای خودش سالها پیش گفته بود که در زمان جنگ جهانی دوم برای آمریکا بر ضد آلمان نازی جاسوسی می‌کرد؛ اما این چه ربطی به ایران دارد؟! جالب اینجاست که روزنامه کیهان و رسانه‌های همسو در حال آسمان و ریسمان به هم بافتن هستند تا ثابت کنند که فرای جاسوس بوده اما از کل مطالب آنها به جز یک مشت داستان، چیزی به دست نمی‌آید. مثل روزنامه کیهان که داستانی پر‌آب و تاب از ضیافت بلوط سبز با حضور سید‌محمد خاتمی ‌و ریچارد فرای تعریف کرده که به واقع یک داستان جذاب توصیفی اما آن هم فاقد هیچ مستندی از صحت ادعاهای مخالفان فرای است و در ادامه ادعاهای تکذیب شده کیهان درباره دیدار خاتمی با جرج سوروس که در این داستان هم به آن اشاره شده در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان