arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
گزارش خبری «انتخاب» از درگیری قدیمی دولت و شهرداری

"دولت خلف وعده کرد، قیمت بلیط مترو چهار برابر شد!"

در حالی قیمت بلیط مترو چهار برابر شده که همواره مقامات دولتی و شهری بر جلوگیری از افزایش ترافیک و انتقال مسافران شهری از خیابان به مترو، تاکید ورزیده اند و حال این سئوال پیش می آید که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، قرار است چهره ی ترافیکی شهر، تا حد و چه اندازه شود؟ کارشناسان بر این باورند، افزایش قیمت بلیط مترو، مسافران شهری را مجدداً به سوی خیابان ها و تاکسی ها می کشاند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در تازه ترین تصمیم اعضای شورای شهر تهران قیمت بلیت مترو، به شدت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری انتخاب؛ قیمت بلیط مترو از آغاز اردیبهشت ماه سال 1390 معادل قیمت تمام شده محاسبه می شود.

براساس این مصوبه نرخ بلیتهای تک سفره 975 تومان، دو سفره هزار و 725 تومان، بلیت های اعتباری مدت دار 180 روزه 81 هزار تومان و یکساله 123 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در سفرهایی که از کارت اعتباری مبلغ دار به جای بلیت اعتباری استفاده شود برای سفرهای با مسافت بین صفر تا 10 کیلومتر با 68 درصد تخفیف نسبت به بلیت های تک سفره 333 تومان، بین 10 تا 20 کیلومتر با 67 درصد تخفیف 351 تومان بین 20 تا 30 درصد با 61 درصد تخفیف 408 تومان، بین 30 تا 40 کیلومتر با 58 درصد تخفیف 444 تومان، بین 40 تا 50 کیلومتر با 50 درصد تخفیف 525 تومان و برای مسافت های بیش از0 5 کیلومتر با 44 درصد تخفیف 585 تومان محاسبه می شود.

در این مصوبه آمده است در صورتی که دارندگان بلیت اعتباری مبلغ دار در هنگام خروج بلیت خود را در دستگاه کنترل قرار دهند قیمت ها براساس مبالغ اعلام شده محاسبه شده و در غیر این صورت برای آنها بهای طولانی ترین مسیر معادل 585 تومان محاسبه می شود. ضمن اینکه شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران وحومه موظف است نسبت به اطلاع رسانی این موضوع به خریداران بلیت و استفاده کنندگان از مترو به راههای مقتضی و کافی اقدام کند.

در این مصوبه آمده است در صورت دریافت نرخ اعلام شده از مسافران و خریداران بلیت مترو به نرخ آزاد، 25 درصد تخفیف برای دانشجویان ، دانش آموزان و افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته می شود.

افزایش قیمت مترو، هجوم مردم به تاکسی ها و افزایش ترافیک!

در حالی قیمت بلیط مترو چهار برابر شده که همواره مقامات دولتی و شهری بر جلوگیری از افزایش ترافیک و انتقال مسافران شهری از خیابان به مترو، تاکید ورزیده اند و حال این سئوال پیش می آید که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، قرار است چهره ی ترافیکی شهر، تا حد و چه اندازه شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری انتخاب؛ کارشناسان بر این باورند، افزایش قیمت بلیط مترو، مسافران شهری را مجدداً به سوی خیابان ها و تاکسی ها می کشاند.

از سوی دیگر، برخی مقامات شهری ، عدم کمک دولت به متروی تهران را دلیل اصلی افزایش قیمت بیلط مترو دانسته بودند.

بیادی یک هفته ی پیش گفته بود: اگر دولت كمك لازم را نداشته باشد، مجبور به اعلام نرخ‌هاي واقعي مي‌شويم و اگرچه اين كار براي شهرداري تبعات زيادي دارد و در نهايت به مردم فشار وارد مي‌شود، اما در نهايت بايد واقعيات مشخص شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شهرداري تهران اعتراض‌هاي مردم و تبعات ديگر ناشي از اين افزايش قيمت را قبول مي‌كند و برايش گران تمام نمي‌شود؟ تصريح كرد: مردم هميشه با اطلاع از واقعيات مسائل را بهتر درك مي‌كنند.

این در حالی است که مصطفی نجار وزیر کشور، 5 روز پیش ضمن تکذیب افزایش قیمت بلیط مترو گفته بود: هیچ برنامه ای جهت افزایش قیمت بلیط مترو نخواهیم داشت.

از سوی دیگر، یکی از مقامات شهرداری که خواست نامش فاش نشود، به «انتخاب» گفت: دولت به وعده اش ع مل نکرد، لذا اجباراً قیمت بیلط مترو گران شد"
برچسب ها: مترو
نظرات بینندگان