arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از هدفمندی یارانه‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر چندانی در بازار مسکن ندارد و در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در این بخش نخواهیم بود.

حمید بدیعی- مشاور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و تاثیر آن بر بازار مسکن تصریح کرد: اتفاقی که در سال‌های اخیر در بازار مسکن افتاده این است که تعداد زیادی خانه ساخته شده است؛ به طوری که این تولید خود نیز عامل رکود در بازار مسکن شده لذا آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاثیر چندانی روی بازار نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سال جاری قیمت‌ها تفاوت چندانی نمی‌کند ولی اگر تغییری هم پیش بیاید ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

بدیعی خاطر نشان کرد: امسال در صورت افزایش قیمت در این بخش تغییرات ناشی از افزایش مالیات و پرداخت‌های بیمه نیز اتفاق می‌افتد ولی در هر صورت شاهد افزایش چشمگیری در این بخش نخواهیم بود.

بدیعی درباره نام‌گذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: بازار مسکن محصول لایه‌های مختلفی از جامعه است که در این بخش تاثیرگذار هستند و با نام‌گذاری امسال با این عنوان و همکاری در لایه‌های مختلف می‌توان به بخش اقتصاد و فرهنگ کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: عامل موثر در بازار مسکن امسال ناشی از افزایش عوارض و افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی خواهد بود.
نظرات بینندگان