arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

جزئیات تعرفه واردات لوازم الکترونیکی در سال93

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

تعرفه واردات عمده کالاها و لوازم الکترونیکی نسبت به سال گذشته ثابت مانده اما تعرفه واردات لامپ‌های کم مصرف کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا ، براساس جداول تعرفه‌های گمرکی منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت تعرفه واردات عمده کالاهای الکترونیکی نظیر سینمای خانگی، آبگرمکن، سشوار، اتو، مایکرویو و دستگاه چای‌ساز نسبت به سال قبل ثابت و تغییری نکرده است.

براین اساس تعرفه واردات سینمای خانگی برای امسال 26 درصد بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. تعرفه واردات سی.دی.رم‌ و دی.وی.دی‌.رام‌ نیز 55 درصد بوده و نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.

تعرفه ال.سی.دی‌های 14 تا 24 اینچ نیز نسبت به سال گذشته ثابت مانده و تعرفه آن همان 26 درصد است. همچنین نعرفه واردات تابلوهای ال.ای.دی با تعرفه 22 درصد نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

از این میان تعرفه کالاهای دیگر نظیر ریش تراش با تعرفه وارداتی 10 درصد، آبگرمکن با تعرفه وارداتی 55 درصد، سشوار با تعرفه وارداتی 32 درصد، اتو با تعرفه وارداتی 22 درصد، مایکرویو با تعرفه 55 درصد، چای ساز با تعرفه 40 درصد، آیفون با تعرفه 55 درصد و آنتن‌های تلویزیون با تعرفه 32 درصد نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

اما در این میان کالاهایی نظیر دوربین های تلویزیونی، دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های ضبط ویدئویی با تعرفه چهار درصد وارد می شود این درحالی است که رقم تعرفه آن‌ها در سال گذشته دو درصد بوده است.

همچنین تعرفه واردات لامپ‌های کم مصرف در سال جاری 32 درصد تعیین شده که مقایسه با تعرفه وارداتی این لامپ‌ها نسبت به سال قبل روند کاهشی داشته است. لامپ‌های کم مصرف سال گذشته با تعرفه 40 درصد وارد می شدند. تعرفه واردات لامپ‌های کم مصرف بدون بالاست نیز نسبت به سال قبل ثابت و همچنان با تعرفه 10 درصد وارد می‌شود.
نظرات بینندگان