arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

برخی ادارات گمرک کشور به دلیل عملکرد پایین تعدیل می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل امور استان های گمرک ایران گفت: برخی از اداره های گمرک کشور به دلیل عملکرد پایین تعدیل خواهند شد.
 

به گزارش ایرنا، ˈمحمدحسین باغ عنایتˈ روز جمعه در جمع فعالان اقتصادی شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر، 149 گمرک در کشور فعال است که برخی از آنها عملکرد پایینی دارند.

وی اظهار داشت: برخی کشورها می خواهند به عنوان رقیب صادراتی ایران، محصولات صادراتی خود را جایگزین صادرات ایران کنند که باید در این راستا مراقبت های لازم به عمل آید.

وی با بیان اینکه صادرات معرف یک کشور و دارای جایگاه ویژه ای است، افزود: گمرک ایران برای کاهش زمان ترخیص کالا به دنبال اجرای سیستم اظهار از راه دور و ترخیص کالا به صورت اظهار الکترونیکی است.

باغ عنایت خاطرنشان کرد: هر اندازه کالا بیشتر در گمرک بماند، ارزش صادراتی آن کاهش می یابد که باید جلوی این کار گرفته شود.

وی ادامه داد: شرایط برای صادر کننده باید به گونه ای مهیا شود که دغدغه ای جز صادر کردن محصولات خود نداشته باشند.

مشاور رییس کل گمرک ایران، صادرات را عاملی مهم برای ایجاد نشاط، امنیت و اشتغال در جامعه و خانواده ها عنوان کرد و بیان داشت: این در حالیست که عدم اشتغال در یک جامعه، فساد، افسردگی و سایر مسایل و مشکلات را به دنبال دارد.

باغ عنایت بر لزوم توجه به اقلام صادراتی در شهرستان ملایر و افزایش میزان صادرات با کیفیت مطلوب تاکید کرد و گفت: بازار اروپا هم اکنون تشنه محصولات کشمش ایران است که این شهرستان سهم عمده ای در تولید و صادرات این محصول دارد.

وی افزود: صادرکنندگان باید به امر توجه ویژه داشته باشند که نوع و کیفیت محصولات صادراتی در ایجاد رقابت بین صادرکنندگان تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، سال گذشته دولت میزان واردات سموم کشاورزی را کاهش داد و به دنبال ارگانیک کردن محصولات کشاورزی است.

مشاور رییس کل گمرک ایران در این سفر از برخی شرکت های تولیدی و صنعتی شهرستان ملایر بازدید کرد.
نظرات بینندگان