arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳

کاهش 20 درصدی پرونده‌های زمین‌خواری در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل دفتر حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از کاهش 20 درصدی پرونده های زمین خواری در کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، عیسی عباسی افزود: حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت، حساسیت دستگاه های قضایی و انتظامی، ارتقای فرهنگ عمومی، وجدان فردی و از همه مهمتر دغدغه های مقام معظم رهبری نسبت به حفظ حقوق بیت المال از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش تشکیل پرونده های تخریب و تصرف منابع طبیعی در سال گذشته بوده است.

وی از راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی در سال جاری خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی به منظور ساماندهی پرونده ها در سازمان جنگل ها، محاکم قضایی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال راه اندازی می شود و در اولویت برنامه های بخش حقوقی سازمان جنگل ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بانک اطلاعات حقوقی، تمامی مسایل مربوط به پرونده ها در سامانه ای مشخص ثبت شده و قابلیت دسترسی سریع به اطلاعات را برای مسئولین سازمان و مقامات قضایی فراهم می آورد.

عباسی سرانجام وظیفه کارشناسان حقوقی در رسیدگی به پرونده های زمین خواری را کاری حساس و پر مسئولیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به کمبود نیروی کارشناسی موثر در بخش حقوقی، رییس سازمان جنگل ها زمینه جذب نیروی کارشناسی مجرب و حاذق در این حوزه را فراهم کنند.
نظرات بینندگان