arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳

برنامه‌های مایکروسافت برای کاربران نسل سوم اینترنت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 
مایکروسافت با اعلام استراتژی‌های خود در مورد نسل سوم اینترنت موسوم به اینترنت اشیا وعده داده با استفاده از سرویس آزور این شرکت می‌توان به شیوه‌ای کاملا ایمن از آن بهره برد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، مایکروسافت می‌گوید ویندوز تحت وب خود موسوم به ویندوز آزور و برنامه SQL Server 2014 را به گونه‌ای طراحی می‌کند که قادر به تجزیه و تحلیل و مدیریت حجم زیاد اطلاعات تولید شده در نسل سوم اینترنت باشند.

یکی از ویژگی های اینترنت نسل سوم یا اینترنت اشیا قابلیت اتصال تقریبا تمامی وسایل برقی و الکترونیک به دنیای مجازی است و به همین علت حجم بسیار زیادی از داده‌ها از طریق حسگرهای دیجیتال دستگاه‌های مختلف تولید شده و بین انسان و دستگاه و دستگاه های مختلف رد وبدل می شوند که با بررسی آنها می‌توان در مورد موضوعات مختلف تصمیمات بهتری گرفت.

مایکروسافت امیدوار است از ظرفیت انواع دستگاه‌های الکترونیک برای گوش دادن، واکنش نشان دادن، درک و فعالیت که نشانگر ورود به عصری جدید است نهایت بهره را ببرد. به این منظور این شرکت پلاتفورمی جامع راه اندازی کرده که شامل نسخه‌هایی به روزرشده از SQL Server، بینگ، آزور و ... است.

در همین راستا، سرویس جدیدی موسوم به خدمات نظام‌های هوشمند به آزور افزوده می‌شود تا از این طریق اتصال ایمن به دستگاه‌های الکترونیک متصل به اینترنت و تبادل داده با آنها ممکن شود. دریافت داده‌های حیاتی، تجزیه و تحلیل آنها و ارسال آنها برای سرویس‌های دیگر از جمله این خدمات است.

ابزار دیگری موسوم به Analytics Platform System (APS) نیز اطلاعات SQL Server را با ابزارهای دیگری همچون HDInsight ترکیب می‌کند. همکاری با شرکت های مشهور فناوری مانند Dell، HP و Quanta هم به همین منظور در دستور کار مایکروسافت قرار گرفته است.
نظرات بینندگان