arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

پیونگ یانگ: سفر اوباما به کره جنوبی خطرناک است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کره شمالی روز دوشنبه سفر هفته جاری باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به کره جنوبی را خطرناک دانست و آن را محکوم کرد.
 

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کره شمالی روز دوشنبه در بیانیه ای سفر اوباما به کره جنوبی را خطرناک دانست و آن را محکوم کرد.

پیونگ یانگ در این بیانیه دیدار رییس جمهور آمریکا از سئول را که از روز جمعه آغاز می شود، ˈتنها باعث تشدید تنش ها در منطقهˈ دانست و تاکید کرد ˈبا انجام این سفر ابرهای سیاهی از مسابقه تسلیحات هسته ای منطقه را در برخواهد گرفتˈ.

وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد همچنان ˈبر موضع خود مبنی بر مضاعف کردن تلاش ها برای تقویت نیروی بازدارندگی هسته ای پیونگ یانگ تا زمانی که دشمنی واشنگتن پایان نیافته، استوار استˈ.

کره شمالی از آمریکا خواسته است تا در سیاست دشمنی خود تجدیدنظر و ˈبرای بهبود روابط با کره شمالی و کاستن از سیاست های خصمانه تلاش کندˈ.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا هدف از سفر اوباما را تضمین دادن به بهبود روابط با کره و از جمله تقویت روابط اقتصادی دو کشور دانسته است.

کره شمالی که تاکنون سه آزمایش اتمی از 2006 میلادی تا 2013 انجام داده گفته است به دلیل سیاست های خصمانه آمریکا برای انجام یک آزمایش نوع جدید هسته ای آماده خواهد شد.

بیانیه های مکرر کره شمالی در باره نیروی بازدارندگی تسلیحات هسته ای باعث نگرانی برخی کشورها از جمله چین شده است.

با این حال پکن تاکید دارد که سیاست های نادرست آمریکا باعث شکل گیری مساله هسته ای شبه جزیره کره شده است. کره جنوبی و آمریکا هر سال در نزدیکی کره شمالی رزمایش های بزرگی برگزار می کنند.

آمریکا و کره جنوبی هم اکنون در حال برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی با 103 فروند جنگنده هستند و کره شمالی این رزمایش را تهدیدی برای صلح و ثبات دانسته و محکوم کرده است.

آمریکا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در منطقه دارد و بتازگی رزمایش بزرگی به مدت دو ماه با نیروهای کره ای برگزار کرد.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از سوم اردیبهشت ماه برای دیدار با مقام های چهار کشور شرق و جنوب شرق آسیا به این مناطق سفر می کند.

وی از 23 تا 25 آوریل (سوم تا پنجم اردیبهشت) با سفر به ژاپن با مقام های این کشور در باره مسایل منطقه ای و بین المللی گفت وگو می کند.

اوباما همچنین قرار است از 25 آوریل برای سفری دو روزه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شود. رییس جمهور آمریکا در کره جنوبی با همتای خود در باره مناسبات دو جانبه، مساله هسته ای کره شمالی و دیگر مسائل منطقه ای و جهانی گفت وگو می کند.

این نخستین سفر اوباما به سئول پس از انتخاب پارک گئون هه به عنوان رییس جمهور کره جنوبی است.

رییس جمهور آمریکا قرار است پس از کره جنوبی از 26 تا 28 آوریل (ششم تا هشتم اردیبهشت) به مالزی که مدتی است درگیر ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 با 239 مسافر و خدمه پرواز است سفر کند.

گروهی از مردم مالزی نیز روی خوشی به سفر اوباما نشان ندادند و ده ها تن از مسلمانان روز جمعه پس از برگزاری نمازجمعه در اعتراض به این سفر مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور تجمع کردند.

این گروه در این تجمع با فریاد الله اکبر، باراک اوباما را دشمن اسلام و پیامبر اسلام (ص) خواندند و نسبت به سفر وی به مالزی اعتراض کردند.

رییس جمهور آمریکا پس از مالزی طی روزهای 28 و 29 آوریل (هشتم و نهم اردیبهشت) نیز با سفر به فیلیپین با رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو می کند.

پیش بینی می شود سفر اوباما با اعتراض مردم فیلیپین به دلیل همکاری های نظامی مانیل - واشنگتن و پیمان همکاری دو کشور که قرار است امضا شود مواجه شود.
نظرات بینندگان