arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

افروغ: با ملاقات مسئولان و خاتمی نباید برخورد سیاسی کرد/امیدوارم فضای فعلی، امری پایدار باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک استاد دانشگاه و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی معتقد است که دید و بازدیدهای معمول و متعارف نباید در مسایل سیاسی ملاک قرار داده شود.

عماد افروغ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار برخی مسئولان دولت یازدهم با سیدمحمد خاتمی که در ابتدای سال جدید انجام شد، اظهار کرد: ممکن است نظراتم با آقای خاتمی متفاوت باشد اما این دلیل نمی‌شود که اینگونه برخورد سیاسی مفرط با یک پدیده عادی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید در نظر بگیریم که شاید بین دو نفر محبت و دوستی وجود دارد. آیا نسبت به این رابطه دوستی باید حساسیت نشان داد یا استیضاحی صورت گیرد؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: البته در این باره استیضاح انجام نشده ولی باید در نظر داشت که این دید و بازدیدها معمول و متعارف است و نباید در مسایل دیگر ملاک قرار داده شود مگر اینکه این دید و بازدیدها بر روی مسائل سیاسی تأثیر داشته و با نظام جمهوری اسلامی ایران مغایر باشد.

افروغ در تبیین فضای فعلی جامعه نیز اظهار کرد: این قاعده در فوتبال نیز وجود دارد که وقتی مربی تغییر می‌یابد، پس از شوکی که وارد می‌شود، تیم نتیجه می‌گیرد و فضا مساعدتر می‌شود.

وی ادامه داد: من امیدوارم که فضای نسبتاً مطلوب سیاسی فعلی صرفاً ناشی از شوک تعویض مربی نباشد، بلکه به صورت امری مستمر و پایدار تبدیل شود و ما شاهد فعلیت روزافزون قابلیت‌های نهفته در انقلاب اسلامی و فصل سوم قانون اساسی در ارتباط با حقوق ملت باشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان