arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

آنها که با بابک زنجانی عکس یادگاری انداختند کجایند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرانلاین: زنگنه، پس از سفر عسلویه، زنجانی را راهی زندان کرد. زنجانی حداقل براساس آمارهای رسمی بزرگترین سرمایه دار ایرانی به شمار می آمد که از کاسبی تحریم به ثروتی افسانه ای رسید.

ثروتی بیش از فاضل خداد که سال ها قبل تنها به جرم اختلاس 123میلیاردی بانک صادرات اعدام شد.

زنجانی حتی بیش از شهرام جزایری معروف ترین سرمایه دار فراری ایران به شهرت رسید که یک قلم از رشوه هایش تنها 100 میلیون تومان بود.

بابک زنجانی مهمترین سرمایه دار ایرانی است که در رقابت با دیگران گوی سبقت را از همگی ربود. حتی مه آفرید امیرخسروی معروف ترین متهم اختلاس های بزرگ 3 هزار میلیاردی هم به پای بابک زنجانی نرسید.

تنها طلب وزارت نفت از بابک زنجانی بیش از سه برابر مهمترین اختلاس تاریخ ایران بود.

پیش از بابک زنجانی عده ای دیگر مدام به تیتر اول رسانه های خبری بدل می شدند.

«م.ز» یکی از همان حروف اول اسم مهمی به شمار می آید که سابقه ای بیش از زنجانی داشت و حتی یک هفته ای هم از عمرش را در بازدداشت سپری کرد ولی مالک یکی از بزرگترین کارخانه های فولاد ایران با استناد به عکس یادگاری که به همراه رئیس جمهور سابق انداخته بود از خطر دادگاه رها شد.

چند ماهی پیش از او سرمایه دارانی از جنوب ایران نام اختصاریشان به روزنامه ها رسیده بود ولی همگی آنها تحت عنوان نام خاص «جریان انحرافی» و نزدیکان رئیس دفتر سابق رئیس جمهور قرار گرفتند و افشاگری ها برایشان هزینه های دیگری به همراه نداشت.

از اسفندیار رحیم مشایی که از صحنه سیاسی ایران محو شد تا بابک زنجانی که از میدان اقتصاد ایران دور شد، فاصله زیادی وجود ندارد. سرنوشت تمام آنهایی که با سرعت به قدرت می رسند، مشابه است.
نظرات بینندگان