arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

ایستادگی ایران مقابل تحریم ها قابل ستایش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نماینده مجلس سوییس و عضو گروه پارلمان دوستی ایران و سوییس گفت: ایستادگی ایران در مقابل تحریم ها تحسین آمیز و قابل ستایش است.

ˈدومینیک بیتینگˈ شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در کاشان اظهار داشت: من از وجود تحریم ها علیه کشور بزرگ و متمدن ایران خوشنود نیستم، ولی ایستادگی این کشور مقابل آمریکا حائز اهمیت است.

وی افزود: تصور مردم عادی در جهان این است که تحریم ها ایران را فلج کرده و آسیب بزرگی به زندگی مردمش وارد ساخته است، ولی پس از آمدن به این کشور و مشاهدات عینی خلاف این موضوع را پی بردم.

وی با بیان اینکه 40 سال قبل نیز به ایران آمده بودم، تصریح کرد: رفتار صمیمانه مردم و برخورد محبت آمیز امروز آنها مانند گذشته همچنان مهربان و خوب است.

وی همچنین آثار تاریخی کاشان را جذاب توصیف کرد و گفت: این شهر با داشتن آثار زیبا و جذابی چون تپه های هفت هزار ساله سیلک یک سرزمین متمدن محسوب می شود.

بیتینگ با ابراز خرسندی از سفر به ایران خاطرنشان کرد: به خاطر فرهنگ غنی و تمدن بزرگ ایران احساس می کنم با سفر به این کشور به ریشه تمدنی خود آمده ام.

گروه پارلمان دوستی سوییس به دعوت ˈعباسعلی منصوریˈ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رییس پارلمان دوستی ایران و سوییس برای بازدید از آثار تاریخی به کاشان سفر کرده است.

هیات شش نفره سوییس روز پنجشنبه از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی منطقه از جمله تپه های هفت هزار ساله ˈسیلکˈ ، باغ فین و بازار کاشان و کارگاه فرش دستبافت عتبات عالیات بازدید کرد و در ادامه این سفر در روز دوم با سفر به شهرستان آران وبیدگل از دریاچه نمک و کویر مرنجاب این شهرستان دیدن خواهند کرد.

برچسب ها: ایستادگی ، ایران ، تحریم
نظرات بینندگان