arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

درخواست روسیه از امریکا برای توقف عملیات نظامی اوکراینی ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواستار انجام اقدامات فوری برای واداشتن مقامات اوکراینی به توقف عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق این کشور شد.
 

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: آمریکا باید برای توقف عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق اوکراین به مقامهای این کشور فشار وارد آورد.

روسیه هشدار داد: غیرقابل پیش بینی بودن سیر اوضاع در مناطق جنوب و شرق اوکراین و اقداماتی علیه ساکنان غیرنظامی این مناطق و نقش واحدهای ارتش و واحدهای ویژه امنیتی و گروه های تندروی ملی گرا در این اقدامات، نشان می دهد که آمریکا باید اقدام فوری برای بازداشتن رژیم اوکراین اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین از آمریکا خواستار انجام اقدامات فوری برای تنش زدایی وضعیت اوکراین مطابق با توافقنامه 17 ماه آوریل ژنو شده است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا باید مقام های اوکراینی را وادار به توقف فوری عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق این کشور و خروج نیروهای نظامی از این مناطق کند.

روسیه در این بیانیه با اشاره به اینکه تاکنون اقدامی برای رفع تنش ها در اوکراین انجام نگرفته است، نوشت: امیدواریم آمریکا میزان مسئولیت خود را در وضعیت به وجود آمده درک کند.

نیروهای اوکراینی روز پنجشنبه همزمان به چند منطقه در استان دونتسک در شرق این کشور که بخش عمده آن در کنترل افراد طرفدار روسیه است، حمله کردند.

در جریان عملیات نیروهای نظامی اوکراین در شهرهای ماریوپل، اسلاویانسک و آرتموفسک دستکم پنج نفر از شبه نظامیان کشته و شماری هم مجروح شده اند.

روسیه در پاسخ به این اقدام حکومت اوکراین در مناطق همجوار با این کشور رزمایش برگزار کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، روز پنجشنبه عملیات نیروهای اوکراینی در مناطق شرق و جنوب این کشور را جنایت علیه مردم اوکراین خواند و از کی یف خواستار توقف فوری این عملیات شد.
نظرات بینندگان