arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
پلي‌آف ليگ برتر فوتبال

فجر-پيکان؛ قسمت اول سريال صعود به ليگ برتر

در جدال پيکان و فجرسپاسي مشخص خواهد شد که تک سهميه استان فارس در ليگ برتر حفظ يا به سهميه‌هاي پايتخت در اين رقابت‌ها اضافه مي‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در جدال پيکان و فجرسپاسي مشخص خواهد شد که تک سهميه استان فارس در ليگ برتر حفظ يا به سهميه‌هاي پايتخت در اين رقابت‌ها اضافه مي‌شود.
 

مرحله پلي‌آف ليگ برتر فردا آغاز مي‌شود، با ديدار فجرسپاسي و پيکان در شيراز. اولين بازي و مسابقه رفت پلي‌آف. راند اول مبارزه‌اي 180 يا شايد 210 دقيقه‌اي که برنده‌اش مي‌تواند حداقل براي يک سال سري داشته باشد در بين سرهاي فوتبال ايران و جزو ليگ برتري‌ها باشد اما بازنده محکوم به حضور در ليگ دسته اول است و تلاش دوباره و دوباره براي ليگ برتري شدن.

فجرسپاسي ميزبان بازي رفت پلي‌آف است. چهاردهمين تيم جدول رده‌بندي سيزدهمين دوره ليگ برتر که فصل را با غلامحسين پيرواني بد شروع کرد اما با حضور محمود ياوري کم اوج گرفت اما در نهايت به ديدار پلي‌آف رسيد. فجر مي‌تواند به بخت خوش خود ببالد که در نيم فصل دوم ليگ برتر عايدي داماش تماماً باخت بود و باخت و باخت و در عين حال لعنت بفرستد به بخت بدش که چرا يک‌دفعه در سه بازي آخر ليگ ذوب‌آهن به حداکثر آنچه که مي‌خواست رسيد.

هرچه هست تيم محمود ياوري بايد از کارزار سخت و دشوار پلي‌آف جواز حضور دوباره تيمش در ليگ برتر را کسب کند. سرهنگ باتجربه که فصل گذشته هم با ذوب‌آهن در اين مرحله حضور داشت و سهميه شهرش را در ليگ برتر حفظ کرد، اين بار بايد «هنگ» زردپوشان شيرازي را به اردوگاه ليگ برتري‌ها بازگرداند.

او حالا با تيمي که توانايي و تجربه ذوب آهن را ندارد، بازهم در پلي‌آف است و حريف او و «هنگ» خسته‌اش پيکان فرهاد کاظمي است. کاظمي را همه مي‌شناسند. او در کارش «وارد» است و راه بازي در ليگ يک را مي‌ماند. تيمش در ليگ يک زير سايه نفت مسجد سليمان ماند اما با برتري برابر سياه جامگان در بازي نخست پلي‌آف نشان داد، براي بازگشت به ليگ برتري بي‌تاب است.

بازي فردا تقابل تجربه ياوري است که موسپيدي کرده در فوتبال ايران با فرهاد کاظمي که به مانند ديگر «ف.ک» هاي فوتبال ايران زير و بم اين فوتبال را مي‌داند و با آن آشناست. بايد ديد در اين مبارزه پيروزي سهم کدام طرف مي‌شود و آيا فارس در ليگ برتر مي ماند يا اينکه پنجمين تيم تهراني پاي به ليگ برتر خواهد گذاشت.

برنامه ديدارهاي پلي آف ليگ برتر به شرح زير است:

شنبه - 93/2/6

* فجرسپاسي شيراز - پيکان تهران، ساعت 17:30، ورزشگاه حافظيه شيراز

پنجشنبه - 93/2/11

* پيکان تهران - فجرسپاسي شيراز،‌ ساعت 17:30، ورزشگاه شهداي شهر قدس
نظرات بینندگان