arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

مکانیسم یک خانواده از پروتئین های دخیل در سرطان رمز گشایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 محققان مرکز تحقیقات سرطان شهرˈسالامانکاˈ اسپانیا مکانیسم کامل یک خانواده از پروتئین ها که در گسترش سرطان و دیگر بیماری های شایع مانند چاقی و سندرم متابولیک دخیل هستند را رمز گشایی کردند.
 

به گزارش ایرنا از روزنامه ال پاییس،این تحقیقات که در مجله علمی ˈساینس سیگنالاینˈ منتشر شده، برای نخستین بار مکانیسم کامل فعال شدن یک خانواده از پروتئین های ˈواوˈ که در سرطان دخیل هستند را مشخص می کند.

این تحقیقات فعال شدن این پروتئین ها چه در پاسخ فیزیولوژیکی معمولی و چه در سلول های سرطانی را تشریح می کند؛روشی که موجب پیدا شدن راه های جدید برای مهار این پروتئین ها چه در سرطان و چه در بیماری های شایع نظیر چاقی و سندرم متابولیک می شود.

این پیشرفت علمی اجازه درک اینکه سلول ها در موارد خاص فیزیولوژیکی چه پاسخ هایی دارند را می دهد.

به گفته محققان، این مجموع پروتئین ها یک نقش اساسی در کنترل تکثیر سلولی و مهاجرت آن دارند؛ موضوعی که در گسترش سرطان و پیشرفت آن به سوی متاستاز (گسترش سلول های سرطانی به بقیه بافت های بدن )مهم است.

این پروتئین ها از نظر فیزیولوژیکی در پاسخ های قلبی و عروقی ، ایمنی و سوخت و ساز بدن دخیل هستند و به این دلیل درک عملکرد آن در داخل سلول ها اجازه پیشرفت در تحقیقات بالینی این مجموعه از بیماری ها را می دهد.
نظرات بینندگان